Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-PC aansturen via tablet: is dat mogelijk?  (gelezen 771 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ubuntu-PC aansturen via tablet: is dat mogelijk?
« Gepost op: 2017/04/30, 15:26:19 »
Ik vermoed dat het antwoord op mijn vraag verborgen zit in de vele posts over media-centers, dlna enzovoort, maar toch is het niet zo eenvoudig.

Ik heb:

  • router (Belgacom Bbox2) die wifi-signaal uitstuurt, mijn ethernet-kabel bevat naar mijn Ubuntu-PC
  • PC die volledig in Ubuntu draait (thuis heb ik géén Windows) en die aangesloten is op mijn stereo-installatie
  • tablet (Asus) met Android

Ik wil: (kort) een afstandsbediening op mijn tablet
  • mijn tablet gebruiken (evt. middels een te installeren app'je) als draadloze "aansturing" ofte afstandsbediening voor mijn PC
  • dat ik die tablet kan gebruiken om door mijn (audio) mediabestanden te scrollen die op mijn PC staan

Hoe doe ik dat?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu-PC aansturen via tablet: is dat mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/30, 17:15:01 »
Met XBMC gaat dit, of dit voor andere software gaat ?

Offline Jenske

  • Lid
Re: Ubuntu-PC aansturen via tablet: is dat mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/30, 18:25:38 »
Enkele uren later heb ik het onwaarschijnlijk snel en perfect kunnen oplossen door volgende combinatie.

1 -- op de PC Clementine installeren en dan binnen Clementine bij voorkeuren de functie "network remote" aanvinken.
2 -- op de tablet (Android) Clementine Remote installeren

Dan op de tablet Clementine Remote gestart, het juiste IP-adres ingegeven en ... klaar was kees. Ik kon vanop de tablet gewoon mijn pc sturen, die ik op de stereo heb aangesloten.

Een kind kan de was doen, zouden ze in sommige landstreken zeggen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM