Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lege CD-R: te weinig vrije ruimte volgens Brasero  (gelezen 1381 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Lege CD-R: te weinig vrije ruimte volgens Brasero
« Gepost op: 2010/11/23, 20:02:40 »
Ik wil het ISO bestand van Ubuntu 10.04-server op een CD branden. Maar krijg de melding dat de lege CD te weinig ruimte bevat (zie plaatje). Het ISO bestand is kleiner dan 700 Mb dus zou het moeten lukken, anders zou Ubuntu het niet aanbieden lijkt me. Maar volgens mij was er iets met een instelling dat Brasero denkt dat er een DVD in de driver zou liggen en daarom denkt dat de CD te weinig ruimte bevat. Maar waar is dat in te stellen in Brasero?

Overigens, ik gebruik Xubuntu 10.04.

Alvast bedankt, Jop
« Laatst bewerkt op: 2011/07/10, 21:50:10 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Lege CD-R: te weinig vrije ruimte volgens Brasero
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/24, 20:45:29 »
Niet echt opgelost, maar ik heb K3B geinstalleerd en die deed het wel. Blijft raar.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline joop905

  • Lid
Open eens een terminal venster en type: brasero
Krijg je dan foutmeldingen te zien!!

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
nee hoor, brasero start dan netjes op, zonder foutmeldingen.

Maar ik kan me vaag herinneren dat brasero denkt dat er een dvd in ligt terwijl het een cd is. Maar ik heb geen idee of dat werkelijk zo was en hoe dat in elkaar zat.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Lege CD-R: te weinig vrije ruimte volgens Brasero
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/10, 21:51:47 »
Daar ben ik weer. Na lange tijd moet ik weer een .iso bestand op CD zetten, maar krijg bovengenoemd probleem. K3B doet het nu ook niet. Heeft iemand een idee hoe het op te lossen is?

Jop
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Tom

  • Lid
Re: Lege CD-R: te weinig vrije ruimte volgens Brasero
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/10, 23:21:14 »
Ik had ergens gelezen (bron ??) dat het er aan lag eerst de het brand programma starten en de iso daar na toe brengen en dan de CD of DVD er in steken en kort wachten (toch een vijf seconden) ,maar de volgorde kan ook anders zijn.
Dus eerst de CD of DVD erin steken en dan de iso naar het brand progje brengen tis nog al lang geleden dat ik dat ook eens voor had.
Nu doe ik alles met de USB Stick.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Lege CD-R: te weinig vrije ruimte volgens Brasero
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/11, 09:43:54 »
Ik zal het eens proberen.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.