Ondersteuning > Installatie

oude stijl ubuntu

<< < (2/3) > >>

miel:
Sorry voor de onderbreking, ik ben weer terug. Bedankt voo rjullie tips. Nu kom ik een ander probleem tegen mijn desktop crashes geregeld, zeker een paar keer per dag. Zelfs als de pc in rust is en ik zelf niet actief.  Zonder aanleiding bevriest het scherm en niets kan dat oplossen, muis, geen reactie, toetsen ook geen reactie.  Hoofdschakelaar uit zetten is eneige oplossing daarna kan ik meteen weer gewoon opstarten.

Bij vorige versies van Ubuntu dit probleem nooit mee gemaakt , wat te doen om die crashes te voorkomen?

Ronaldus:
Je zou hier eens naar kunnen kijken: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/fouten.html#ID16

-> was voor mij de oplossing - na het veranderen even opnieuw opstarten

(Ik weet niet wat voor processor in je laptop zit, ik heb er met twee laptops met een Intel N3700 last van.)

miel:
De processor in de pc is: 

Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz

miel:
Ik werk al jaren met deze desktop en nooi deze problemen ondervonden.
De crashes komen zomaar voor bijvoorbeeld als ik een artikel zit te lezen of als ik met mijn foto's bezig ben.
Zou het helpen als ik opnieuw Ubuntu 22.04 intstalleer? Een hoop gedoe maar als het apparaat dagelijks vier keer crased tijdens mijn werkzaamheen is niet prettig.
Ik overweeg om een vroegere vesie van Ubuntu te istalleren omdat ik daarmee geen problemen ondervrond..

Voorlopig rommel ik maar wat aan, ik hop altijd dat een update het euve zalvehelpen maar misschien komt het wel door een update.
MVG Miel

Ronaldus:
Misschien maakt dat Wayland nog uit? (Je kan Xorg nog proberen.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie