Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met virtualbox  (gelezen 9718 keer)

Problemen met virtualbox
« Reactie #25 Gepost op: 2007/12/09, 10:03:50 »
Dag Jim,


bedankt voor je uitleg.

Ik geraakte er niet goed wijs uit eerst, na wat zoeken vond ik dan toch waar het staat maar ik krijg de installatie niet open.

Ik zal eventjes laten zien wat ik in mijn terminal heb gedaan en te zien krijg:

els@els-desktop:~$ cd /home/els
els@els-desktop:~$ ls
amsn_received  etc              Muziek                  Tekstdocumenten
boot           Examples         Muzieklijsten           vmware-server-distrib
Bureaublad     home             nautilus-debug-log.txt
Desktop        Incomplete       Shared
Documenten     Mijn documenten  Tekeningen en figuren
els@els-desktop:~$ cd vmware-server-distrib
els@els-desktop:~/vmware-server-distrib$ ls
bin  doc  etc  FILES  installer  lib  man  sbin  vmware-install.pl  vmware-vix
els@els-desktop:~/vmware-server-distrib$
els@els-desktop:~/vmware-server-distrib$ vmware-install.pl
bash: vmware-install.pl: opdracht niet gevonden
els@els-desktop:~/vmware-server-distrib$

Als ik in die map op dat bestand klik van vmware-install.pl gebeurt er niks. Ik krijg dan een venster  met de vraag of ik dat wil openen of weergeven. Eender wat ik klik, ofwel gebeurt er niks (uitvoeren en uitvoerein in terminalvenster) en als ik op weergeven klik, krijg ik een heel lang tekstbestand.

Weet jij misschien wat ik nu moet doen?

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Els

Bandicoot

  • Gast
Problemen met virtualbox
« Reactie #26 Gepost op: 2007/12/09, 10:12:53 »
Moet je het .pl bestand wel gebruiken ?? Ik zie ook een bestand dat installer heet .

Problemen met virtualbox
« Reactie #27 Gepost op: 2007/12/10, 08:32:17 »
Dag iedereen,


kan iemand mij aub helpen hiermee? Ik heb windows nodig op mijn computer om muziek naar mijn nieuwe mp3 speler te zetten en in mappen te krijgen. Ik zou héél graag die VMware willen installeren maar ik zit te knoeien met dat commando (zie mijn uitleg iets hierboven).

Groetjes,

Els

ThinkAboutIt

  • Gast
Problemen met virtualbox
« Reactie #28 Gepost op: 2007/12/10, 13:22:52 »
Ik zet muziek op mijn ipod met Rhythmbox muziekspeler, misschien kan dat met jouw mp3-speler ook wel.

JimZ

  • Gast
Problemen met virtualbox
« Reactie #29 Gepost op: 2007/12/10, 13:47:56 »
De juiste opdracht (als je eenmaal in de goeie directory zit) is volgens mij:
./vmware-install.plEn die     ./        (punt slash)

ontbreken zo te zien in de opdracht die jij gebruikt.

En je moet ook niet klikken op dat bestand (da's zóóó heel erg "Windows") maar gewoon intikken in de terminal en "Enter".

Gr,
Jim

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Problemen met virtualbox
« Reactie #30 Gepost op: 2007/12/10, 16:51:44 »
Citaat van: Els1980
Dag iedereen,


kan iemand mij aub helpen hiermee? Ik heb windows nodig op mijn computer om muziek naar mijn nieuwe mp3 speler te zetten en in mappen te krijgen. Ik zou héél graag die VMware willen installeren maar ik zit te knoeien met dat commando (zie mijn uitleg iets hierboven).

Groetjes,

Els
Staat je mp3 speler niet beschreven in de documentatie?
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/hardware/mp3spelers/

Problemen met virtualbox
« Reactie #31 Gepost op: 2007/12/10, 20:46:53 »
Ik denk dat ik nog iets verkeerd doe want dit krijg ik in de terminal:

els@els-desktop:~$ ./vmware-install.pl
bash: ./vmware-install.pl: Bestand of map bestaat niet
els@els-desktop:~$ ./vmware-install.pl
bash: ./vmware-install.pl: Bestand of map bestaat niet
els@els-desktop:~$

Benieuwd wat ik moet dan wel juist moet doen.

Miojn MP3 speler heb ik van Fnac gekocht, het is een Höher Cubs 138-204-2 Go

Groetjes,

Els

Offline friarTuxs

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #32 Gepost op: 2007/12/10, 21:02:30 »
Zoals ik het nu zie, lijkt het erop dat je toch nog  in de map els-desktop zit en niet in de vmware map....
Tja. dan kan het commando idd niet gevonden worden. NOg even 1 keer zoals boven beschreven bij berichtje 26 de map cd-en..
dus zoiets als:
cd /home/els/vmware-server-distrib

en dan nogmaals het goede commando invoeren (ik zou het idd met sudo doen)
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Offline friarTuxs

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #33 Gepost op: 2007/12/10, 21:10:06 »
Overigens: terugkomend op Virtualbox, je kan virtualbox ook nog in een terminal starten. open een terminal en typ:
virtualbox [enter]

als er fouten optreden in virtualbox dan zie je die gelijk in de terminal, dus als het formatteren blijft hangen, verwacht ik dat de terminal dat ook laat zien..... Met die gegevens kun je weer een hoop verder komen..... kortom....niet gelijk opgeven met virtualbox (mijn ervaring is dat VMware server weer problemen geeft met usb.....)
suc6
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Problemen met virtualbox
« Reactie #34 Gepost op: 2007/12/12, 08:56:02 »
Hallo,

het is mij gisteren eindelijk gelukt om VMware aan de praat te krijgen, dankzij de gouden raad van jullie.

Ik heb er echter nog een paar problemen mee. Toen ik het de eerste keer opendeed, heb ik in de bovenste balk gekozen voor groot scherm. Ik weet niet meer precies wat het in het Engels is, ik denk Large screen. Als ik nu VMware opendoe, zie ik die bovenste balk niet meer. Ik moet dan ook altijd, als ik de vensters daarvan dichtdoe, mijn computer resetten omdat ik anders niet meer in ubuntu geraak.

VMware zegt ook altijd dat ik VMware tool moet installeren. Aangezien ik die balk niet meer zie met dat menu en alles erin, kan ik dat niet doen.

Weet iemand hoe ik dat terug op kleiner scherm krijg, zodat je zoals met virtualbox, nog altijd een stuk van Ubuntu ziet en gemakkelijk naar ubuntu kan gaan?

Ik ga nog een nieuw topic openen over mijn muziek om naar de mp3 speler te zetten. In VMware heb ik windows XP geïnstalleerd en dan ook het cd'tje van de mp3 speler geïnstalleerd. Windows herkent echter de mp3 speler niet als ik die aankoppel. Weet iemand hoe dat komt? Of is dat omdat Ubuntu ook nog opstaat dan en dat hij
dat in ubuntu opent, die mp3 speler?

Ik krijg ook geen internet op die windows, ik heb bij alle vragen in de terminal enter geduwd omdat ik er toch niet juist op wist te antwoorden.

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp!

Groetjes,

Els

JimZ

  • Gast
Problemen met virtualbox
« Reactie #35 Gepost op: 2007/12/12, 13:48:29 »
Nou is niemand hier te beroerd om te helpen maar handiger is toch, nu je eenmaal zover bent, om eerst een de handleiding door te kijken.

Daar is dat bijna zeker in te vinden, een toetscombinatie of zo.

HIER te downloaden.

Gr,
Jim

Problemen met virtualbox
« Reactie #36 Gepost op: 2007/12/17, 08:24:14 »
Hallo,


ik versta dat Engels van de handleiding niet zo goed, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met een paar problemen.

Als ik Windows open heb in VMware, blijft bij VM altijd staan "Install VMware tools" hoewel ik dat al een paar keer gedaan heb. Weet iemand wat ik daarmee moet doen?

Nog een probleem: ik heb geen internet op mijn virtual machine. Ik heb al vanalles geprobeerd, niks helpt. Wij hebben gewoon internet via de kabel van Telenet, een Ethernetswitch stuurt internet naar de laptop en naar de computer. Weet iemand hoe ik er internet op kan krijgen? In de wizard toen Windows aan 't installeren was, vroeg hij nog naar een IP-adres enzo, maar ik weet niet waar ik dat moet gaan zoeken. Het staat ook nergens opgeschreven in ons boekje van Telenet. Ik had daar het vakje van automatisch toewijzen maar aangeduid en voor dat andere ook.

Als iemand mij met deze dingen nog kan helpen, is 't helemaal klaar.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groetjes,

Els

Offline siegi

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #37 Gepost op: 2007/12/17, 13:14:31 »
Normaal word voor netwerk gezorgd bij de installatie van vmware.  
Ofwel kies je daar voor bridged netwerk of voor nat.  Kan je dit nog herinneren?
Misschien kan je best het install proces van vmware opnieuw doorlopen.
Bij virtualbox is dit normaal een pak simpeler, staat gewoon automatisch goed.

Problemen met virtualbox
« Reactie #38 Gepost op: 2007/12/18, 07:36:27 »
Dag Siegi,


ik heb voor bridged gekozen in de installatie omdat ik geloof ik ergens gelezen had dat dat het beste was.
Moet ik dan de installatie terug opnieuw doen door het commando in de terminal terug in te voeren zodat je terug al die vragen krijgt van in welke map het een en ander moet komen enzo? Ik heb in die vragenlijst altijd maar enter en ja gekozen omdat ik toch van veel vragen niet weet wat ik er juist moet invullen.

Groetjes,

Els

Offline siegi

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #39 Gepost op: 2007/12/18, 16:21:18 »
Normaal zou het moeten gaan via
sudo vmware-config.pl als commando uit te voeren.

Problemen met virtualbox
« Reactie #40 Gepost op: 2007/12/19, 08:15:04 »
Dag siegi,


het is gelukt door voor NAT te kiezen. Nu heb ik er terug internet op. Nu nog eens proberen om de schijven terug op orde te krijgen. Weet jij misschien hoe ik mijn windows installatie die ik dit weekend gedaan heb, kan verwijderen en die ruimte kan gebruiken voor Linux (Ubuntu gutsy gibbon) zonder dat ik weer alles van mijn computer moet gooien om de partities terug in te delen en windows eraf te gooien.

Ik heb daar een topic over geopend gisteren.

Groetjes en bedankt voor de uitleg en hulp,

Els

Offline friarTuxs

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #41 Gepost op: 2007/12/19, 09:50:57 »
oef, daar vraag je wel wat zeg..... In ieder geval zou ik alvast de Gparted CD downloaden...... Hiermee kun je je harddisk repartitioneren... Maar mogelijk veranderen daardoor ook de partitienummers.... Dus dan moet je grub opnieuw installeren.... Met een beetje googlen kom er misschien wel uit... NB: het is wel gecompliceerd!!

Of je moet genoegen nemen met alleen de winst van de windowspartitie, zonder verplaatsen van je andere partities.... Dat kun je gewoon doen met gparted.....
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Offline friarTuxs

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #42 Gepost op: 2007/12/19, 11:17:31 »
http://www.howtoforge.com/partitioning_with_gparted
Hier staat een en ander uitgelegd over Gparted-livecd
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Problemen met virtualbox
« Reactie #43 Gepost op: 2008/02/17, 08:41:47 »
Hallo,


ik heb eventjes geleden de laptop opnieuw geïnstalleerd en VMware wil ik er nu terug op zetten. Er is echter een probleem in de terminal en ik weet niet hoe ik dat moet oplossen. Dit krijg ik te zien:

werner@werner-laptop:~$ cd /home/werner/VMware/vmware-server-distrib
werner@werner-laptop:~/VMware/vmware-server-distrib$ sudo ./vmware-install.pl
[sudo] password for werner:
A previous installation of VMware software has been detected.

The previous installation was made by the tar installer (version 3).

Keeping the tar3 installer database format.

Error: Unable to execute "/usr/bin/vmware-uninstall.pl.

Failure

Execution aborted.

werner@werner-laptop:~/VMware/vmware-server-distrib$

Weet iemand wat ik nu moet doen om de installatie toch te kunnen doen?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Els

Offline siegi

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #44 Gepost op: 2008/02/17, 23:37:24 »
Hij ontdekt dat vmware daarvoor al geïnstalleerd geweest is.
Wat heb je vooraf dus gedaan?

Problemen met virtualbox
« Reactie #45 Gepost op: 2008/02/18, 08:54:10 »
Dag siegi,


ik had VMware er al eens op geïnstalleerd maar toen ik de installatie van Ubuntu opnieuw deed, was die virtualbox eraf. Ik had de programma 's wel op een aparte partitie staan. Dat heb ik dan gekopieerd naar mijn /home/els en dan begonnen met het commando in te voeren cd /home/werner/vmware-server-distrib en dan sudo ./vmware-install.pl
De eerste keer ging het goed maar toen heb vroeg de wizard in de terminal iets van een map aan te maken om wat in te zetten en dan heb ik iets verkeerd gedaan, enter geduwd terwijl ik eerst y en dan enter moest duwen ofzo. Toen liep het vast en als ik dan terug van dat eerste en tweede commando wou beginnen in een nieuw terminalvenster kreeg ik de bovenstaande foutmelding.

Groetjes,

Els

Sancho

  • Gast
Problemen met virtualbox
« Reactie #46 Gepost op: 2008/02/18, 09:07:40 »
Heb je dan eigenlijk de mp3 speler werkende gekregen in Windows? Ik vind het wel raar dat je geen muziek kan opzetten in Ubuntu.

Of heb je dat nooit getest?

grtz

Problemen met virtualbox
« Reactie #47 Gepost op: 2008/02/18, 09:09:57 »
Dag Sancho,


het gaat niet over muziek afspelen want dat gaat goed genoeg in Ubuntu. Het gaat erover dat ik VMware wil installeren op de laptop en dat daar een foutmelding van komt.

Groetjes,

Els

Offline siegi

  • Lid
Problemen met virtualbox
« Reactie #48 Gepost op: 2008/02/18, 11:00:08 »
Probeer volgend commando eens
sudo vmware-uninstall.pl

Sancho

  • Gast
Problemen met virtualbox
« Reactie #49 Gepost op: 2008/02/18, 11:06:29 »
Citaat van: Els1980
Dag Sancho,


het gaat niet over muziek afspelen want dat gaat goed genoeg in Ubuntu. Het gaat erover dat ik VMware wil installeren op de laptop en dat daar een foutmelding van komt.

Groetjes,

Els
mmm, heb ik dan verkeerd gelezen? Ik dacht dat je Vmware nodig had om via Windows muziek op jouw mp3 speler te zetten :)

edit: gevonden :) Ik bedoelde hier op

Citaat
Hallo,


kan er iemand mij nog eens helpen aub? Ik ben bezig met die VMWare, ik heb vandaag een MP3 speler gekregen van mijn vriend maar die moet je met zo 'n klein cd'tje installeren en dat gaat zoals gewoonlijk weer niet in Linux. Daarom probeer ik nu VMWare te installeren. Ik ben er bijna klaar mee maar nog 1 ding lukt niet: