Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kwin is onstabiel geworden  (gelezen 749 keer)

Offline sprot

  • Lid
kwin is onstabiel geworden
« Gepost op: 2009/12/05, 15:12:07 »
goedemiddag allen,

ik heb kubuntu 9.10 geinstalleerd en het liep allemaal soepeltjes, later nog wine eropgezet en het wwerkte nog steeds prima.
nou heb ik gister ik geloof 4 bugfixes geinstalleerd en toen ook via kpackagekit catalyst control center voor ati geinstalleerd, toen leek alles goed te verlopen, kreeg in ieder geval geen foutmeldingen. later wou ik internettten en merkte adt mijn randen weg waren en de browser niet helemaal goed functioneerde. Konquerer was gewoon helemaal dood, maar op firefox viel nog wel te surfen, maar de randen zijn weg en kan het formaat niet wijzigen. ik dacht, maar ff de comp opnnieuw opstartn, maar toen kreeg ik meteen al de melding, kwin is onstabiel geworden, de zeg maar "start"knop werkt ook niet meer zoals het hoort.
graag hulp
heb trouwens gegoogled en op dit forum gezocht, maar kom niks tegen wat dit oplost(of wat ik snap :-[ dit betreft meestal allemaal terminalinvoer))

mvg,

sprot
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 15:13:58 door sprot »

Re: kwin is onstabiel geworden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/05, 20:08:52 »
Deze bug heb ik ook gehad. Verwijder de pakketten van ATI en gebruik het volgende commando om de juiste pakketten te installeren, zodat ie het wel doet:

sudo apt-get install xorg-driver-fglrx fglrx-amdcccle

Daarna het volgende commando ingeven:

sudo aticonfig --initial