Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: koptelefoonplug werkt niet  (gelezen 1809 keer)

Offline rle

  • Lid
koptelefoonplug werkt niet
« Gepost op: 2011/05/22, 17:40:32 »
Beste mensen,

Ik heb sinds kort Ubuntu en heb weinig ervaring met Linux.

Ik heb een Compaq Presario CQ60 en Ubuntu 11.04 64 versie. Alles werkt prima behalve als ik een koptelefoon er in plug. Er komt geen geluid uit de koptelefoon, maar het blijft uit de speakers komen.

Volgens de website van Compaq zit er een 3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated in.

Volgens Ubuntu systemtest zit er een 0 [NVidia         ]: HDA-Intel - HDA NVidia HDA NVidia at 0xc0000000 irq 19 sound device in.

Het enige wat ik ben tegengekomen mbt drivers is System --> Administration --> additional drivers  en dan zie ik alleen een driver voor een videokaart.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

 O0


Offline HarzG

  • Lid
Re: koptelefoonplug werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/22, 17:55:54 »
Ik heb een Compaq Presario CQ60 en Ubuntu 11.04 64 versie. Alles werkt prima behalve als ik een koptelefoon er in plug. Er komt geen geluid uit de koptelefoon, maar het blijft uit de speakers komen.
...
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit op kan lossen?

In je balk boven staan meerdere icoontjes links naast je klok. 1 of 2 ervan zijn audio-icoontjes. Kijk maar wat daarvan de opties zijn.
Voordat je gaat wijzigen, moet je onthouden + vastleggen wat de huidige audio-opties zijn die "AAN" staan.
Volgens mij kan je daar speakers/headphones kiezen en deze aan/uit-zetten.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline rle

  • Lid
Re: koptelefoonplug werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/22, 20:24:36 »
Hoi HarzG, bedankt voor je antwoord.

Hmm, ik heb geen audio icoontjes in de menubalk.

Ik heb nu wel een volume control icoontje toegevoegd.  :)

Deze heeft 5 tabjes, eentje daarvan is output devices en zie ik Internal audio analog stereo.
Zou ik hier normaal gesproken kunnen kiezen tussen internal audio en headset? Kan ik nu namelijk niet.

Zou er een verkeerde driver geinstalleerd zijn, of denk ik nog teveel als n Windows user?

Ik heb de systeemtest gedaan voor de audio en alles werkt behalve het geluid via de koptelefoonuitgang.

 ???







Offline ThomasN

  • Lid
Re: koptelefoonplug werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/22, 21:52:19 »
Zie je in dat tabblad Output Device onderaan iets staan als Connector? (Ik heb de Nederlandse Ubuntu, dus ik ben niet helemaal zeker van de naam in de Engelse versie)

Kan je daar ook niet kiezen voor Analog Headphones of iets dergelijks?

Offline gcs100

  • Lid
Re: koptelefoonplug werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/22, 23:44:02 »
Kijk hier even:

Systeem/Voorkeuren/Geluid.

Wellicht moet je hier iets aan/uit vinken.

Proberen kan geen kwaad.

Enne...............

Niet geschoten is altijd mis !!!
« Laatst bewerkt op: 2011/05/22, 23:47:00 door gcs100 »
Groeten Guillaume.

Offline rle

  • Lid
Re: koptelefoonplug werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/23, 13:40:13 »
Zie je in dat tabblad Output Device onderaan iets staan als Connector? (Ik heb de Nederlandse Ubuntu, dus ik ben niet helemaal zeker van de naam in de Engelse versie)

Kan je daar ook niet kiezen voor Analog Headphones of iets dergelijks?

Hi Thomas,

Helaas staat dat er niet tussen, ik denk dat het iets met het niet herkennen van het stukje hardware is, ook omdat met de systeemtest dat stukje dus niet werkte. Ik besef wel dat ik wellicht iets te veel vanuit Microsoft Windows denk.

Waar ik uit kan kiezen bij volume control --> output devices (rechtsonderaan de tab)

 Show:

All output devices
Hardware output devices
Virtual output devices

 :(

 

Offline rle

  • Lid
Re: koptelefoonplug werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/23, 13:45:40 »
Als ik kies Show: hardware devices. zie ik alleen internal audio analog stereo.
                            All devices. Dan zie ik internal audio en (na wat settings te wijzigen) ook simultanius output internal audio analog stereo.