Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux log bestand ?  (gelezen 812 keer)

Offline yJi

  • Lid
Linux log bestand ?
« Gepost op: 2020/11/20, 11:58:13 »
Heeft Linux een log bestand en zo ja hoe heet het dan.
Want op deze beschrijving kan ik het niet terugvinden, want heel misschien staat daar nog de activatiecode in van een programma dat onder Wine zou moeten werken.
Alleen werkte dat borduurbestand dus ook niet onder Wine.
De bestandsnaam is Premium+TM 2

Misschien vanwege wine ook niet terug te vinden...

Bedankt voor de mogelijke hulp

Staat dan dus mogelijk onder \var\log, alleen staan daar vele soorten van logs in.
Enig idee, wanneer je tenminste ook wel wine gebruik in linux, onder wel log bestand dan mogelijk nog de activatie-code terug te vinden is?
« Laatst bewerkt op: 2020/11/20, 12:26:51 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linux log bestand ?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/11/20, 13:51:31 »
Linux heeft meerdere logbestanden en die staan onder /var/log of subdirectory's daarvan. De backslash \ is voor Windows, Linux en in feite de rest van de wereld gebruikt een gewone slash /.
Wine houdt zelf nog een logbestand bij en dat vind je normaal onder .wine in je persoonlijke map. Die punt vooraan is belangrijk en zorgt ervoor dat je die bestanden of directory's normaal niet te zien krijgt als je je verkennervenster opent. Door even ctrl+H te typen of in het menu Beeld te kiezen voor "verborgen bestanden tonen" krijg je die wel te zien. Voorzichtig zijn, want als je dingen wijzigt zou Wine mogelijk niet meer correct kunnen werken.

Offline yJi

  • Lid
Re: Linux log bestand ?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/11/20, 22:39:01 »
bedankt alvast voor deze tip, dat van .wine wist ik ook nog niet maar wel oppassen dus wat gaat doen zondag.
In het eerste gezicht zag ik even niets met Premier.

Wat ik me nog wel afvroeg is hoe kan iemand die niet in mij huis is mijn logbestanden dan kunnen bekijken.
Dat zei een vrouw van de Pfaff organisatie...zij zei dat ze daar niet smeer in kon terugvinden.
ooit geprobeerd het te installeren in wine wat dus totaal mislukte, daar draait het dus dan helemaal niet onder.
Dus dan zal er ook wel geen logbestanden meer van zijn...met de activatie code er nog in.
En Pfaff geeft het mij dus nu ook niet meer, omdat ze die regel nu weer veranderd hebben.
Wel gelijk dan maar in Win10 geinstalleerd maar ja de activatie code is er dus niet meer...  :D
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro