Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ruige Reiger Succesvol  (gelezen 947 keer)

Offline ivo

  • Lid
Ruige Reiger Succesvol
« Gepost op: 2008/04/26, 16:42:06 »
Zo, na wat zaken van mijn oude Gutsy te hebben veiliggesteld en een clean install van de 8.04 te hebben gedraaid ben ik de komende jaren weer een tevreden Ubuntuer.

Knappe prestatie!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Ruige Reiger Succesvol
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 16:52:49 »
Ik ook, had wat kleine probleempjes met Grub, maar daarna draaien als een tierelier :)
Had hem op me laptop al wat langer draaien, maar vandaag desktop overgezet :)
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline Hanssun

  • Lid
Ruige Reiger Succesvol
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 17:13:20 »
aan deze kant werkt ook alles super goed met leuk speelgoed erbij :) , wat ik ook een leuk speeltje vind is de screenlets daemon waar je leuke dingen mee kan doen :) , nee ze hebben veel werk van Hardy Heron gehad maar het is het dubbel en dwars waard . :)

Gr Hans

Offline ivo

  • Lid
Ruige Reiger Succesvol
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 21:21:18 »
Nu echt alles weer up-and-running.
Dankzij de computertip van Pjotr ook weer 100% multimediaal.

http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Dave

  • Lid
Ruige Reiger Succesvol
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/26, 22:15:01 »
Soms denk ik er zelfs serieus aan terug naar feisty te gaan ipv te upgraden.....
Maar meer vanwege de eigen hardware en beeld resolutie.
Ben al aan het sparen voor een upgrade :-)

Ruige Reiger Succesvol
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/26, 22:41:50 »
Voor mijn gevoel is Xubuntu 8.04 sneller dan 7.04 die ik voorheen gebruikte. De snelheid waarmee windows openen e.d. Verder positief zijn de nieuwere versies van de programmatuur. Wat ik bijzonder vond, ik installeerde gxine mediaspeler, omdat ik dat gewend was, en totem ken ik niet. Ik dacht voor de gein eens proberen of er op uitzendinggemist.nl automatisch gevraagd wordt om codecs oid. Maar nee, ik heb tot nu toe geen medibuntu repository nodig gehad. Gxine speelt alles af wat ik nodig heb. Zelfs libdvdcss2 niet nodig om dvd's af te spelen. Gewoon out of the box! Verder is de nieuwe systeem monitor leuk, De remote desktopviewer is ook wel handig. Het enige nadeel van de update vind ik dat standby en hibernate niet meer werken. Mijn computer loopt totaal vast als ik dit probeer. Onder Feisty had ik dit prima aan de gang.
Vanmiddag had ik op mijn Mythbuntu 7.10 mediacenter mythweb (de webinterface waarmee je vanaf een andere pc toegang kan hebben tot mythbuntu machine, en opnames e.d. kan afspelen) geupdate, bleek dat ik de rest van mythtv ook moest updaten omdat het anders niet meer compatibel was. Bleek ineens mijn videokaart nvidea tnt2 legacy na deze updates niet meer ondersteund te worden bij het afspelen... In 8.04 zou dit weer werken... Nou ja.. maar proberen dan.. Dus geupgrade. Ging in een woord: FANTASTISCH!  Ik had bijvoorbeeld in 7.1 /etc/init.d/hwclock.sh aangepast zodat het wegschrijven van de automatische opstarttijden naar de bios goed zou gaan, Ubuntu vroeg me of ik deze aangepaste file wilde behouden, of de nieuwe installeren. Wat een service! Op de één of andere manier ben ik huiverig voor upgraden, maar deze ervaring heeft me wat zachter gestemd. Hardy mag van mij Happy worden. :)

Offline JvH

  • Lid
Ruige Reiger Succesvol
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/27, 15:36:50 »
Het enige probleem dat ik bij het updaten ondervond was het branden van de iso, in 7.10. Ik kreeg na het branden een foutmelding, met het advies op een lagere snelheid te branden (ik had al de laagste geselecteerd volgens mij, maar goed). Controleren van de CD in het opstartmenu ging echter prima, en de installatie is ook bij mij verder vlekkeloos verlopen.