Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: plugin altijd geactiveerd  (gelezen 1209 keer)

plugin altijd geactiveerd
« Gepost op: 2016/07/17, 19:29:55 »
os = Xubuntu 14.04
browser = Firefox

Wanneer Flash gebruikt moet worden door Firefox moet ik daar altijd toestemming voor geven. Dit heb ik zo ingesteld. Wanneer ik een website altijd toestemming wil geven voor het gebruik van Flash kan dat door de webite als 'trusted toe te voegen' (https://support.mozilla.org/en-US/kb/why-do-i-have-click-activate-plugins).

Echter, bij het afsluiten van Firefox heb ik de instellingen zo gezet dat alles 'leeggeblazen' wordt (cookies, history etc). Dit vind ik prettig en vooral veilig werken en dit wil ik zo houden.

Wat ik zoek - en ik heb al het nodige gegoogled maar kan het niet vinden - is een manier om 'exceptions' voor een specifieke website in te stellen zodat ik niet iedere keer toestemming hoef te geven dat Flash gebruikt mag worden, waarbij ik mijn instellingen zoals hierboven omschreven kan behouden. Ik zat te denken of dit via 'about:config' zou kunnen. Heb daar al in geneusd maar kan niets vinden.

Weet iemand misschien hoe dit te realiseren is?
Een boek doet het altijd...

Re: plugin altijd geactiveerd
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/19, 20:53:06 »
Anybody  ;)?
Een boek doet het altijd...

Re: plugin altijd geactiveerd
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/19, 22:02:49 »
Hallo, ik niet. Als je FF zo hebt geconfigureerd dat "alles leeggeblazen wordt", dan zie ik niet 1-2-3 hoe je delen van dat proces uit de wind kunt houden. Je probleem van een andere kant benaderd roept bij mij de vraag op waarom je FF volledig wilt leegblazen na gebruik?

Als jij in Firefox je geschiedenis niet meer ziet of kunt zien, wil dat niet zeggen dat dat bij je internetleverancier net zo is.
Als jij in Firefox je geschiedenis niet meer ziet of kunt zien, wil dat niet zeggen dat dat bij de internetleverancier van jouw internetleverancier net zo is.

Eenvoudiger gezegd, denk niet dat je je internetsporen zomaar even kunt uitwissen door in je browser het een en ander in te stellen. Ook met een tor-browser vraag ik me af hoe anoniem je bent. Dit is, om het even in straattaal te zeggen, echt bloody-fucking moeilijke materie.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: plugin altijd geactiveerd
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/20, 09:22:45 »
Niet leegblazen, dan afsluiten en pas later het leegblazen weer aanzetten?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: plugin altijd geactiveerd
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/20, 10:26:13 »
Leegblazen heeft als voordeel dat een webstek die je bezoekt, niet zomaar even kan uitlezen wat je voordien allemaal elders hebt uitgespookt.  =D

Re: plugin altijd geactiveerd
« Reactie #5 Gepost op: 2016/07/20, 20:04:34 »
@ Paul Matthijsse : VPN valt qua moeilijkheid wel mee hoor. Ik ben niet supertechnisch, maar snap het goed. Afgezien van hoe het precies 'onder de motorkap' werkt. Da's voor mij ook abacadabra  =D.  Wanneer je je erin verdiept, is het juist erg interessant vind ik persoonlijk. 100% anoniem bestaat niet, maar je kunt het bepaalde partijen wel een heel stuk lastiger maken. Wel altijd een betaalde VPN-provider nemen! Gratis VPN-providers gebruiken vaak een niet meer veilig protocol.

@Ron : ik begrijp wat je bedoelt, maar ik wil dat leegblazen toch graag handhaven  :D

Blijft mijn vraag ( "...een manier om 'exceptions' voor een specifieke website in te stellen zodat ik niet iedere keer toestemming hoef te geven dat Flash gebruikt mag worden, waarbij ik mijn instellingen zoals hierboven omschreven kan behouden. Ik zat te denken of dit via 'about:config' zou kunnen...") dus nog steeds staan. Een andere mogelijkheid vind ik ook prima. Ik kan die alleen niet vinden. Misschien kan het ook wel niet. Dan heb ik gewoon pech gehad en zal ik wat meer klik-werk moeten verrichten.

Dus wanneer iemand een mogelijkheid weet? Alvast beankt...
Een boek doet het altijd...

Re: plugin altijd geactiveerd
« Reactie #6 Gepost op: 2016/07/24, 21:02:52 »
Dit wordt moeilijk begrijp ik  ^-^
Een boek doet het altijd...