Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?  (gelezen 2185 keer)

hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Gepost op: 2018/04/25, 20:12:54 »
goedenavond ,
als newbie is het goed om een forum te vinden met doorgewinterde ubuntu gebruikers: mijn vraag is deze: om Ubuntu spelenderwijs te leren heb ik op mijn Surface 3 (niet-pro) Easy Peasy geinstalleerd, maar er is geen spoor van wireless wifi te vinden op het desktop.Gelukkig heb ik een dock erbij, zodat ik bedraad kan proberen te werken. Op een laptop heb ik het ook geprobeerd, maar ook daar geen enkele aanwijzing hoe men draadloos op internet kan. Zie ik wat over het hoofd want het moet toch juist makkelijk zijn op Peasy?
Heeft iemand een advies voor een andere distro op die Surface, want niet alle distros werken op dat apparaat. th bij voorbaat Bennie

Offline EvC

  • Lid
Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #1 Gepost op: 2018/04/25, 20:21:37 »
Wat ik zie wordt dat al geruime tijd niet meer ondersteund.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

FrSu

  • Gast
Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #2 Gepost op: 2018/04/25, 20:31:01 »
Wel jammer dat deze en of de Remix er niet meer is. Op een netbookje wel een leuke desktop.

Voor de TS zou ik eens naar Zorin Lite kijken: https://distrowatch.com/table.php?distribution=zorin

https://zorinos.com/download/  Even verder naar beneden scrollen voor het beste resultaat :).



Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #3 Gepost op: 2018/04/25, 20:54:55 »
Zorin werkt niet op Surface, evenmin als LinuxMint en Ubuntu 17.10; met Kubuntu 17.10 lukte de installatie prima, maar valt, net als bij Fedora, die zich ook goed laat installeren, voortdurend het internet uit, zij het bedraad of onbedraad. Ik blijf proberen

Offline EvC

  • Lid
Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #4 Gepost op: 2018/04/25, 21:06:41 »
Je zoekt het bij distributies met een te zware desktopomgeving.

Bijvoorbeeld Zorin OS Lite en Xubuntu werken met de Xfce desktopomgeving. Wellicht heb je dan meer resultaat.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #5 Gepost op: 2018/04/25, 21:37:37 »
Downloadpagina Zorin OS Lite (scroll naar onderen en vul bij bedrag € 0 in)

Downloadpagina Xubuntu

Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #6 Gepost op: 2018/04/25, 22:03:37 »
bedankt voor de bruikbare info; ik ga het uitproberen en laat horen hoe het staat

Offline EvC

  • Lid
Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #7 Gepost op: 2018/04/25, 22:24:28 »
Ik ben ervan uitgegaan dat die Surface een soort netbook laptopje is.
Wellicht heb ik dat mis en kun je vertellen welke processor en hoeveel RAM geheugen het heeft.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #8 Gepost op: 2018/04/26, 12:43:24 »
Hallo,
ik heb als eerste de Zorin lite geinstalleerd,  dat ging niet al te makkelijk en ook daar is geen internet te krijgen, noch bedraad noch draadloos, dus ik ga nu over tot Xubuntu; omdat ik geen internet heb kan ik ook geen prog laden om de technische specificaties, maar er draaide een full w10 pro op. in de folder op de site staat voor mijn type van 32GB Intel Atom x7-Z8700 en 2GB Ram. gr 

Offline EvC

  • Lid
Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #9 Gepost op: 2018/04/26, 13:01:47 »
Bij die processor zie ik deze eigenschappen.
Wellicht hebben anderen ervaring of Linux daarmee kan werken.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #10 Gepost op: 2018/04/28, 22:05:30 »
Hoi,

Als de wifi én de bedrade internet niet werkt, dan kan je nog altijd met een smartphone in usb-tethering mode de benodigde drivers binnenhalen.
Deze truuk heeft me al vaker gered met ontbrekende wifi-drivers en missende utp-kabels.

Steven

Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #11 Gepost op: 2018/04/29, 12:03:28 »
Hallo, zou je iets meer kunnen zeggen over hoe dat precies moet met die smartphone om internet te krijgen op de surface? ik heb geen smartphone, wel tablets, kan het daar ook mee.gr

Re: hoe krijg je easy peasy aan draadloos wifi?
« Reactie #12 Gepost op: 2018/04/30, 08:46:16 »
Hoi, ik heb geen idee of het kan... heb geen tablets namelijk.
Maar bij mijn telefoon ga je naar Instellingen--> Verbindingen--> Mobiele hotspot en tethering--> en vink hier USB-tethering aan. (Wel eerst tablet op laptop aansluiten)

Succes ermee

Steven