Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wifi via usb  (gelezen 1277 keer)

Offline Henk K

  • Lid
wifi via usb
« Gepost op: 2012/01/11, 13:19:15 »
Op dit moment gebruik kabel voor mijn internet verbinding. Echter ik moet over naar een wifi verbinding i.v.m. verplaatsing pc. Nu heb ik geen wifi card en denk er aan een usb stick te nemen. Ik ben niet zo technisch en heb al overal op het internet lopen zoeken en krijg veel over chipsets en drivers installeren. Niets voor mij, weet iemand een plug and play ding?? ^-^

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: wifi via usb
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/11, 13:49:34 »
Heb je niet (tijdelijk) de beschikking over een laptop met Ubuntu?
Dan kan je in de winkel kijken of het herkend wordt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline liawim

  • Lid
Re: wifi via usb
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/11, 15:50:19 »
heb een thomson tg123g die werkt out of de box.

« Laatst bewerkt op: 2012/01/11, 17:12:57 door liawim »

Offline jan11000

  • Lid
Re: wifi via usb
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/11, 16:01:12 »
http://www.dealextreme.com/p/usb-2-0-2-4ghz-802-11n-300mbps-wifi-wlan-wireless-network-adapter-80112
Deze werkt in 10.04 out of the box.
Realtek 8191 staat op de beschrijving.
Goed kijken naar de chip die erop zit.

Bij een kennis op de media player(bij de tv) aangesloten, werkte direct, weet alleen niet welke linux in de media player zit.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/11, 17:49:13 door jan11000 »

Offline yJi

  • Lid
Re: wifi via usb
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/12, 10:28:19 »
Op dit moment gebruik kabel voor mijn internet verbinding. Echter ik moet over naar een wifi verbinding i.v.m. verplaatsing pc. Nu heb ik geen wifi card en denk er aan een usb stick te nemen. Ik ben niet zo technisch en heb al overal op het internet lopen zoeken en krijg veel over chipsets en drivers installeren. Niets voor mij, weet iemand een plug and play ding?? ^-^

Ik zou mijn kabel gaan verlengen, er is ook geen betere verbinding hier voor internet voor eigenlijk alle mensen.
't Is al erg genoeg dat dit ook al in de trein zo is. En ik weet van een monteur dat een kabel ook de minste risico's opleverd en de beste verbinding met het net is.
Groningen is gelukkig ook van dat idee ook afgestapt om wifi openbaar te maken via lantaarnpalen.
In mijn oude huis had ik zelfs een kabel van 20 mtr. in mijn huis voor internet.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Ramana

  • Lid
Re: wifi via usb
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/12, 11:21:28 »
Op dit moment heb ik een goedkoop (12 euro) en klein USB-stick van sitecom (Sitecom Wireless-N USB Adapter - WL-349) en die werkt prima.  Snelheid (150 Mbps) is voor mijn internetsnelheid voldoende (en gelijk aan bedraad), de gevoeligheid van een kleine USB is iets minder, maar in mijn geval voldoende (de afstand zolder/benedenverdieping wordt (dankzij trapgat) gehaald).