Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lexmark x84 printer  (gelezen 741 keer)

Dwarrel

  • Gast
Lexmark x84 printer
« Gepost op: 2008/01/08, 01:27:51 »
Ik probeer om de lexmark x84 printer (is ook een scanner, maar die hoefd niet te werken) aan de praat te krijgen in ubuntu 7.10.
In de printer driver database heb ik geen drivers kunnen vinden, er werd gezegt dat ik de x83 drivers moest proberen maar die werkten niet.
Is er iemand die deze printer kent en weet hoe je hem aan de praat kan krijgen onder ubuntu 7.10?

Met vriendelijke groet, Dwarrelegel

Lexmark x84 printer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/09, 18:43:03 »
Heb zelf een andere Lexmark.  Zijn echt niet Linuxvriendelijk...  Voor zover ik heb kunnen vinden, moet je de "Gutenprint " driver gebruiken.  Ga naar Systeem-->Beheer-->Synaptic.  Voer als zoekterm in "gutenprint" en selecteer zeker de programma's met het logo van Ubuntu ervoor.  Toepassen en sluiten.
Ga nadien terug naar Systeem-->Beheer-->Printers en probeer bij "Printer toevoegen" te kiezen voor Ghostscript en/of Gutenprint...

PS: Geef ook eens een link naar die drivers die je geprobeerd hebt...  Dan kunnen we meelezen wat er moet gebeuren. ;)

Succes
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Dwarrel

  • Gast
Lexmark x84 printer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/09, 22:04:43 »
Citaat van: Prosper
Heb zelf een andere Lexmark.  Zijn echt niet Linuxvriendelijk...  Voor zover ik heb kunnen vinden, moet je de "Gutenprint " driver gebruiken.  Ga naar Systeem-->Beheer-->Synaptic.  Voer als zoekterm in "gutenprint" en selecteer zeker de programma's met het logo van Ubuntu ervoor.  Toepassen en sluiten.
Ga nadien terug naar Systeem-->Beheer-->Printers en probeer bij "Printer toevoegen" te kiezen voor Ghostscript en/of Gutenprint...

PS: Geef ook eens een link naar die drivers die je geprobeerd hebt...  Dan kunnen we meelezen wat er moet gebeuren. ;)

Succes
Zal ik volgende keer doen, probleem is het is printer van me ouders nogal wat kilometers verder op wanneer ik daar weer ben probeer ik dit eens. Als dat niet lukt zal ik hier uitgebreider posten met meer info.
In elk geval bedankt voor deze tip.