Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updates Google Chrome  (gelezen 940 keer)

Offline Haris

  • Lid
updates Google Chrome
« Gepost op: 2013/03/29, 19:20:54 »
Is het normaal dat je iedere week 30 mb nieuwe Google Chrome updates moet installeren?

Re: updates Google Chrome
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/29, 20:01:57 »
Niet als je de stable PPA van Chrome gebruikt. Welke PPA gebruik je van Chrome?

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/01, 14:15:13 »
10.04
In software sources / other software vind ik:

http://dl.google.com/linux/chrome/deb/stable main

Vandaag wordt er weer een update voorgesteld in de update manager, 38 mb, zie bijlage screenshot
« Laatst bewerkt op: 2013/04/01, 14:24:44 door Haris »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: updates Google Chrome
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/01, 15:08:27 »
Dat is de stabiele pakketbron die je "vanzelf" krijgt bij installatie van Chrome via het deb-bestand op de webstek van Google.  :)

Chrome wordt regelmatig bijgewerkt door Google, maar elke week een nieuwe versie is niet gebruikelijk. Wordt wel weer rustiger, denk ik...

Re: updates Google Chrome
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/01, 21:07:49 »
Overigens, je kunt beter upgraden naar 12.04 want de ondersteuning van 10.04 stopt over anderhalve maand.

Re: updates Google Chrome
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/02, 11:51:58 »
Er word zeker niet elke week een update van Google Chrome uitgevoerd. En als er updates komen, ja dan moet je de 30MB weer opnieuw downloaden. Dat duurt misschien 37 seconden op een gemiddelde internet verbinding en misschien wel sneller, en dan heb je weer een veilige, snelle browser, vol met nieuwe features. Dit is overigens bij alle software zo, ze zouden misschien eens moeten werken aan een nieuw updatesysteem die alleen de nieuwe stukjes download, maarja we krijgen al snellere verbindingen dus volgensmij laten ze dit zo, zometeen op 200Mb/s lijntjes heb je het binnen 1,5 seconde binnen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: updates Google Chrome
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/02, 11:59:52 »
Ja, maar dan moet je wel het geluk hebben dat je gemeente jou straat niet overslaat bij het aansluiten van glasvezel van de straat naar je huis en de rest van de stad wel aansluit [/rant]

Maar zelfs met 25 MB/s wat we nu hebben gaan de updates ontieglijk snel over het algemeen. Zelfs een stuk of 75 updates van 13.04 hier waren binnen 15 seconden al gedownload (alleen het downloaden dus).

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/02, 13:33:56 »
Ik zit hier in de rimboe en heb maximum 512kb...daarom zit ik niet te wachten op 35 mb opdates iedere keer....
En waar blijven al die complete programma updates? Blijven die allemaal op de harde schijf staan?
Ik zie het antwoord al: dat maakt niet uit met de 2+ terra schijven....

Ik heb 12.04 inmiddels er naast gezet...wat een groot verschil met 10.04, maar dat is een ander verhaal.....

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/02, 13:36:54 »
Overigens, je kunt beter upgraden naar 12.04 want de ondersteuning van 10.04 stopt over anderhalve maand.
Heb ik dus er al op staan, maar kan ik niet beter wachten tot 13.04?

Re: updates Google Chrome
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/02, 13:41:38 »
Overigens, je kunt beter upgraden naar 12.04 want de ondersteuning van 10.04 stopt over anderhalve maand.
Heb ik dus er al op staan, maar kan ik niet beter wachten tot 13.04?

Dat hangt ervanaf wat je wilt. 12.04 wordt 5 jaar ondersteund en is uitermate stabiel. 13.04 is ook vrij stabiel (en dat valt echt mee gezien het nu nog beta is) maar je hebt wel maar 18 maanden ondersteuning dan en het *kan* instabieler zijn. Met zowel 12.04 als 13.04 zit je goed, alleen het hangt ervanaf hoe lang je ondersteunt wil worden...

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/02, 13:48:44 »
Dank Vistaus, wat ik nu zie is dat ik te lang in 10.04 ben blijven steken. Er is zoveel veranderd in 12.04 dat ik een hoop opnieuw moet uitvinden....dus volgens mij heeft het niet veel zin een zeer lange LTS versie te nemen en over 5 jaar alles weer opnieuw te moeten leren met 17.04....er verandert te veel en te snel...

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: updates Google Chrome
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/02, 13:59:39 »
@Haris, de verandering van de 10.04 interface en de 12.04 interface was immens en komt eigenlijk niet vaak voor. Voor een normaal systeem zou ik gewoon de LTS pakken. Overigens lijkt de volgende LTS 14.04 te worden:
Citaat
There are no further point releases of Ubuntu 12.04 LTS scheduled after the release of the next LTS version, Ubuntu 14.04 LTS.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubuntu_releases#Ubuntu_12.04_LTS_.28Precise_Pangolin.29

Overigens, waarom zou je niet chromium-browser nemen? Die zit, voor zover ik weet, standaard in de pakketbronnen en heeft niet zoveel updates. Al is veel updates relatief, maar ik heb niet echt vaak updates van chromium.

Re: updates Google Chrome
« Reactie #12 Gepost op: 2013/04/02, 14:12:19 »
Dank Vistaus, wat ik nu zie is dat ik te lang in 10.04 ben blijven steken. Er is zoveel veranderd in 12.04 dat ik een hoop opnieuw moet uitvinden....dus volgens mij heeft het niet veel zin een zeer lange LTS versie te nemen en over 5 jaar alles weer opnieuw te moeten leren met 17.04....er verandert te veel en te snel...

Alleen kan ik je wel zeggen dat de interface niet groots meer gaat veranderen dus als je alles nu opnieuw leert dan kun je zeker wel met 17.04 hetzelfde werken als nu met 12.04

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #13 Gepost op: 2013/04/02, 18:20:06 »
Dank je voor het vertrouwen Vistaus, het gaat zeker lukken met 12.04.
Maar dat de interface niet groots zal veranderen in 4 jaar geloof ik niet....de ontwikkeling gaat zo snel dat voor je het weet er een totaal nieuwe beleving en uitvoering van computergebruik kan ontstaan....

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #14 Gepost op: 2013/04/02, 18:31:59 »
Dat is de stabiele pakketbron die je "vanzelf" krijgt bij installatie van Chrome via het deb-bestand op de webstek van Google.  :)

Chrome wordt regelmatig bijgewerkt door Google, maar elke week een nieuwe versie is niet gebruikelijk. Wordt wel weer rustiger, denk ik...
Ja, zo heb ik ws Chrome ooit binnen gehaald....maar waarom dan iedere keer het complete programma moeten downloaden en niet een update van een paar mb? En blijven al die binnengehaalde versies op de harde schijf staan?

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #15 Gepost op: 2013/04/02, 18:33:17 »
@Haris, de verandering van de 10.04 interface en de 12.04 interface was immens en komt eigenlijk niet vaak voor. Voor een normaal systeem zou ik gewoon de LTS pakken. Overigens lijkt de volgende LTS 14.04 te worden:
Citaat
There are no further point releases of Ubuntu 12.04 LTS scheduled after the release of the next LTS version, Ubuntu 14.04 LTS.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubuntu_releases#Ubuntu_12.04_LTS_.28Precise_Pangolin.29

Overigens, waarom zou je niet chromium-browser nemen? Die zit, voor zover ik weet, standaard in de pakketbronnen en heeft niet zoveel updates. Al is veel updates relatief, maar ik heb niet echt vaak updates van chromium.

Wat is het verschil tussen Chrome en Chromium?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: updates Google Chrome
« Reactie #16 Gepost op: 2013/04/02, 18:34:30 »
Alle verschillen staan hier uitgelegd: http://en.wikipedia.org/wiki/Chromium_(web_browser)#Differences_from_Google_Chrome

Zou je verder gewoon de edit knop willen gebruiken en niet zoveel achter elkaar plaatsen? Danku.

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #17 Gepost op: 2013/04/02, 18:39:33 »
Wat is de edit knop en waarom mag ik niet antwoorden posten van verschillende mensen?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: updates Google Chrome
« Reactie #18 Gepost op: 2013/04/02, 18:41:59 »
De edit knop is deze jongen:


En we willen niet dat er zoveel posts achter elkaar komen van één en dezelfde persoon, omdat dat de leesbaarheid niet bevordert.

Offline Haris

  • Lid
Re: updates Google Chrome
« Reactie #19 Gepost op: 2013/04/02, 18:49:59 »
Ah, nu ziet deze jongen het:   de BEWERK of VERANDER knop....

Berichten later veranderen lijkt me lang niet altijd een goede zaak, dan haal je al snel het verband uit het verhaal en kunnen latere posters antwoorden hebben geplaatst die ineens geen logica meer hebben....
« Laatst bewerkt op: 2013/04/02, 19:04:41 door Haris »

Re: updates Google Chrome
« Reactie #20 Gepost op: 2013/04/02, 20:13:07 »
Dank je voor het vertrouwen Vistaus, het gaat zeker lukken met 12.04.
Maar dat de interface niet groots zal veranderen in 4 jaar geloof ik niet....de ontwikkeling gaat zo snel dat voor je het weet er een totaal nieuwe beleving en uitvoering van computergebruik kan ontstaan....

Klopt, maar in Ubuntu's geval is die kans erg klein want Canonical wil heel graag de nieuwe interface overal toepassen (desktop, smartphone, tablet en TV) en daar zijn ze ook mee bezig. Dan zouden ze op al die platformen binnen een paar jaar wéér een nieuwe interface moeten doorvoeren en dat lijkt me erg moeilijk gezien ze nu al handen tekort komen.