Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samba Timeout message  (gelezen 1169 keer)

Samba Timeout message
« Gepost op: 2009/05/03, 16:32:51 »
Mijn situatie:

Ik heb zelf een NAS thuis draaien, en heb al me gegevens daar op staan maar als ik even in een map ga en in een tijd van 30 minuten of zo weet niet percies hoe lang niet op geweest ben en opnieuw naar toe ga krijg ik een error message niet dat ik later niet meer op kom maar vind het meer een irritatie.

Foutmelding:
-----------------------------------------------------------------
Kon 'SMB://<ipadresNAS>/<map>/' niet weergeven.

Fout: geen gevens beschikbaar.
Kies een andere weergave methode en probeer opnieuw
----------------------------------------------------------------

Als ik op OK klik en dan weer probeer te connecten doet hij het weer wel ik denk dat het meer ligt dat hij dan de oude sessie probeert te connecten heeft iemand hier een oplossing voor?

Offline lizardman

  • Lid
Re: Samba Timeout message
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/03, 18:05:40 »
Is in de tussentijd misschien de Hdd van je NAS in slaap gevallen? (powerdown Hdd functie)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Samba Timeout message
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/03, 18:18:52 »
Nou Me NAS is naast Fileserver zijn.. ook een WEB server, FTP Server, Torrent server. Dus denk toch niet of wel??

Offline lizardman

  • Lid
Re: Samba Timeout message
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/03, 21:19:15 »
Is die van mij ook, maar ik kan instellen dat ie na X min. van inactiviteit de Hdd stil zet. Dan wordt ie niet zo warm en spaart energie.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Samba Timeout message
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/03, 21:46:54 »
Heet dat "Disk Power Management". Hij is namelijk bij mij uit, en als ik die aan moet doen wat is het beste wat ik moet instellen..

keuze uit:

30,60,90,120,150,180,210,240, 270,300

edit: Ik heb 5 stuks van deze. heeft trouwen 7200RPM daar staat het verkeerd.

http://www.wifimedia.eu/catalog/1000gbwesterndigitalwd1000fypsre2gp24x7-p-365.html

Heeft ie wel spin down feature of zo?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/03, 21:51:39 door shinger »

Offline lizardman

  • Lid
Re: Samba Timeout message
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/03, 22:55:10 »
Of, en na hoeveel tijd je hem laat 'spin-downen' hangt denk ik af van hoe vaak en hoeveel er op de NAS wordt toegegrepen.
Die van mij wordt hier alleen gebruikt als fileserver en soms als UPnP server. De rest van zijn functies staan uit (FTP, HTTP, Torrent, mailserver. Er draait wel nog een KISSd server mee, maar die wordt ook niet meer gebruikt want m'n KISS DP1500 is helaas gesneuveld...:( ) en als er niet meer op wordt toegegrepen dan draait de schijf nog een tijdje door en dan wordt ie 'down- gespind' of hoe je dat moet zeggen.... ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Samba Timeout message
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/03, 23:17:04 »
Webserver is aan, FTP server is aan, Torrent server is vol op aan het downloaden, als ik thuis ben zit ik regelmatig op. hij is 24/7 aan. en 24/7 aan het downloaden, dus eigenlijk alle dagen actief. ik keek even en zag dat hij al 26 dagen aan is na de laatste reboot.