Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "mijn ing" niet met opera browser  (gelezen 12986 keer)

Offline evarie

  • Lid
"mijn ing" niet met opera browser
« Gepost op: 2009/06/11, 21:47:08 »
Waarom zou je met ubuntu geen opera kunnen gebruiken om in mijn-ing internet bankieren te browsen?

Hun website ondersteund geen opera. Is er toch een mogelijkheid om te vinden waarom je wel of niet met opera dat kan doen?

Ik ben nieuwsgierig naar de achtergrond informatie waarom wel en waarom niet opera gebruiken voor een internetbank website die opera niet ondersteund zoals de ing.


Offline kasper2

  • Lid
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/12, 12:48:17 »
Ik gebruik Mijn ING gewoon zonder problemen met Opera (en Ubuntu natuurlijk), ook al staat op hun site:

Citaat
Om gebruik te maken van Mijn ING moet u beschikken over:
PC met modem, kabel- of ADSL-aansluiting
Internetabonnement
Minimale schermresolutie van 800x600

Aanbevolen configuraties:
PC: Windows Vista Home Premium + Internet Explorer 7.0
Mac: MacOS 10.5 + Firefox 3 Recente versies van browsers zijn te downloaden op websites, zoals:
Microsoft Internet Explorer
Mozilla Firefox

De ING ondersteunt geen andere systemen. Het is mogelijk dat Mijn ING wel werkt onder andere systemen. De ING kan dan echter geen volledig goede werking garanderen.

Wat vreemd is dat Mijn ING volgens de informatie op de site alleen met Windows Vista en Mac OSX werkt, en niet eens met Windows XP. Van Linux hebben ze waarschijnlijk nog nooit gehoord en onder Windows wordt firefox niet ondersteund, maar onder OSX wel.
Volgens mij zijn ze bij ING gewoon een beetje lui, dus zetten ze op de site dat het in Windows alleen met IE werkt en op OSX alleen met Firefox. Dan kunnen ze zich mooi verschuilen achter het feit dat er op hun site niet staat dat het in een andere browser werkt, als ze klachten krijgen van mensen die Mijn ING proberen te gebruiken in een andere browser.

Ook wordt onder Windows niet eens de laatste versie van IE (versie 8 ) ondersteund, maar alleen versie 7.
Alles is relatief

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/12, 12:59:27 »
Internet bankieren doe ik bij hun met FireFox onder Ubuntu zonder problemen .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/12, 13:49:10 »
Ik kan zowel met Opera(9.64) als met Firefox(3.0.10) op Ubuntu, internetbankieren bij de ING.Internet Explorder ken ik niet.  :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Dave

  • Lid
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/12, 16:45:27 »
welke versie heb je? die versie 10 is nog niet klaar, kun je op FOK! ook niet mee inloggen bijvoorbeeld.
Leuk om uit te proberen die beta's maar niet om volledig te gebruiken.

Offline ivo

  • Lid
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/12, 21:54:14 »
https://mijn.ingbank.nl  werkt uitstekend hierzo onder

Version information
Version 10.00 Beta
Build 4402
Platform Linux
System i686, 2.6.24-24-generic
Qt library 3.3.8b
Java Java Runtime Environment installed

Browser identification
Opera/9.80 (X11; Linux i686; U; en) Presto/2.2.15 Version/10.00
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline evarie

  • Lid
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/13, 01:30:18 »
Deze  bank laat hiermee zien dat ze eigenwijs zijn vind ik, toch?

Voor mij dan; "Het is nog maar de vraag of je op een ing kantoor, kan inloggen op je account in geval van nood i v m eigen computer problemen."

Dan kom ik meteen met de vraag: "Zijn banken gebruiksvriendelijk?"
Ing dwingt je om via internet te bankieren omdat dit goedkoper is dan via het oude papiertje.
Dus zo een terminal op een kantoor is nog niet zo een slecht idee.
Misschien kunnen ze dan ook iets er aan doen om je wachtwoord sneller op te vragen.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/13, 01:34:03 door evarie »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/13, 09:18:10 »
Ik was pas op een kantoor van de Rabobank en daar stonden wel 4 computers om te internetbankieren.
Ik neem aan dat ze dat bij kantoren van de ING ook wel zullen hebben?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/14, 16:29:25 »
Toch raar dat je windows adviseert als bank, ik zou zelfs eerder mensen adviseren om een live cd van ubuntu te downloaden en te gebruiken om te internet bankieren.. ivb. met mailware en andere ongein.

Zou een hoop schade claims aan hun broek schelen per jaar denk ik ;), dus is nog stom ook.

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/16, 15:34:38 »
Laat ik daar nou vreselijk goede contacten hebben!  =D

Er zijn bij ING best veel techneuten te vinden die absoluut geen windows zouden adviseren, maar zoals bij veel grote bedrijven wordt het op een gegeven moment een politiek i.p.v. een technisch spel.

En dus richten ze zich op de platforms die veel mensen, terecht of onterecht, nu eenmaal in huis hebben en willen ze hun huisleverancier niet tegen de haren instrijken. Het is te danken aan de vraag van het publiek naar "open standaarden" dat Micro$choft zich nog enigzins beperkt tot dat soort standaarden, want ze zouden het liefst alles en iedereen met andere spullen uitsluiten. Daarom werken Firefox en andere browsers over het algemeen vrij goed met die banking sites.

Het leuke is dat de overheid het zich kan veroorloven zich onafhankelijker op te stellen en dus alweer jaren een Linux versie heeft van de jaarlijkse ophaalronde.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/16, 15:39:35 »
Citaat van: Michel van der Kleij
link=topic=42717.msg430140#msg430140 het
Het leuke is dat de overheid het zich kan veroorloven zich onafhankelijker op te stellen en dus alweer jaren een Linux versie heeft van de jaarlijkse ophaalronde.
??? Bij mij brengen ze alleen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/12/30, 23:51:16 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/29, 16:35:11 »
Gebruik Mijn ING en mijn vrouw ook, in Chromium nooooit problemen
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline ivo

  • Lid
Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/30, 14:42:02 »
Laat ik daar nou vreselijk goede contacten hebben!  =D


 :evil:
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/30, 23:43:30 »
Gebruik Mijn ING en mijn vrouw ook, in Chromium nooooit problemen

je bedoelt...................? =D

Re: "mijn ing" niet met opera browser
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/30, 23:54:28 »
Onder Opera 10.00 werkte ING en onder versie 11.00 ook. Dus internetbankieren kan op elke browser, nu het grote geld nog, dan kan ik ook bankieren of rentenieren. 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.