Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje  (gelezen 2240 keer)

Offline yJi

  • Lid
Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Gepost op: 2013/04/08, 13:52:03 »
Ik weet niet wat dit veroorzaakt heeft, maar het heeft te maken met een
mogelijke fout in een Libre Office document.
Daardoor krijg ik alleen een pijl in een browser of mail venster en ook de bovenste
balk met het sluitenicoon en dergelijke toont zich ook niet meer.
Hoe kan ik dat weer normaal/gewoon/juist krijgen?
Ook in de menubalk onderin hetzelfde en ook daar zelfs geen zwart kruisje.
Die komt pas als ik bepaalde progjes geopend heb.

Mijn vensters van de browser, mailprogramma, libre office, staat nu dan ook in de
linker bovenhoek gefixeerd, met ruimtes van ongeveer 1 cm. rechts en onderaan het geopende venster... hoe verander ik dat nu weer aub.
« Laatst bewerkt op: 2013/04/08, 23:21:07 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/09, 10:45:45 »
Het schijnt zo te zijn dat jullie mij vermoedelijk niet begrijpen.
Dan moet ik jammer genoeg linux verwijderen en opnieuw installeren.
Want zo is het niet leuk meer. Het plaatje van het scherm is te groot om te tonen.
Gelukkig heb ik nog een backup en ook nog XP erop staan.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/09, 11:43:42 »
Daar heb je gelijk in want ik heb geprobeerd het te begrijpen.
Maak voortaan eens een screenshot als je weer zoiets hebt, dan zien wij wat je bedoeld.

En om nu gelijk maar weer een herinstallatie te doen, is natuurlijk wel wat overdreven. Binnen 1 dag kan je niet verwachten dat we de boel gelijk maar kunnen oplossen. Zeker niet als we (ik in dit geval) er geen voorstelling van kan maken wat je bedoelt.

Nee, Femke dit is geen onwil van mij, maar ik denk immers totaal anders dan jullie.

Dat plaatje heb ik wel gemaakt maar is te groot en verkleinen heeft niet geholpen, daarom dus niet geplaatst hier. Terminal werkt ook niet meer, anders kon ik het daar nog wel veranderen.

Er zijn nu al ruim 30 geweest die dit gelezen hebben. 
(En ja ik heb ooit een zwaar herseninfarct gehad, vandaar mijn manier van communicatie nu... )
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline HarzG

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/09, 12:08:12 »
Je kan misschien ook kijken op de steunpuntenkaart en dan bij een steunpunt in je omgeving vragen of iemand kan langskomen om je probleem op te lossen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline jabuca

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2013/04/10, 10:36:06 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/10, 12:22:14 »
Hetzelfde probleem uit het verleden??

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/xubuntu-met-zwart-kruis-ipv-aanwijzer/msg825859/#msg825859

Ja, jabuca, daar lijkt het wel wat op, maar ontstond na een fout bij het opslaan van een Libre Office bestand.
Libre office gaf dat bekende scherm van fout herstellen en de eerste keer heb ik dat toegestaan, maar de laatste keer weer die vraag, toen heb ik dat geweigerd, met dus nu weer een zwart kruis ipv pijl, de bovenste balk met het sluiten, verkleinen en vergroten icoon is helemaal weg. Het scherm staat vast links bovenin met rechts en onder nog een stuk ongebruikte ruimte. De terminal opent wel, maar neemt de commando's helemaal niet meer aan.

Daarom zei ik wat Pjotr al adviseerde hoewel er nu ook geen KDE of zo op staat hoor.
Zit er dan geen foutje in Linux met weer dezelfde fout, want de batterij maakt volgens de dealer helemaal niets uit dan beschreven in:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/xubuntu-met-zwart-kruis-ipv-aanwijzer/msg825859/#msg825859

Dank Jabuca en HarzG
 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jabuca

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/11, 07:38:14 »
kijk eens even of allemaal van toepassing is op jou laptop.
En welke Linux versie gebruik jij?

http://www.topproduct.nl/hardware/laptops/11956-benq/133674-benq-joybook/267711-benq-joybook-r31e-d03-98.k6401.d03.html
« Laatst bewerkt op: 2013/04/11, 09:25:55 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/11, 11:21:30 »
kijk eens even of allemaal van toepassing is op jou laptop.
En welke Linux versie gebruik jij?

http://www.topproduct.nl/hardware/laptops/11956-benq/133674-benq-joybook/267711-benq-joybook-r31e-d03-98.k6401.d03.html

Goed hoor dat je dit allemaal gevonden hebt. Het meeste zoals beschreven is klopt wel met mijn Joybook R31E, alleen het geheugen is al heel lang 1 Gib en de harde schijf heb ik vervangen vorig jaar met een nieuwe WDS van 160Gib
Mijn Linux is een Xubuntu 12.04 LTS, normaliter draait dit nog beter dan XP van Windows, het systeem waarmee het geleverd is bij aankoop.
En die batterij vervangen heeft volgens de verkoper alleen maar met het opstarten te maken en dus helemaal niets met dat zwarte kruisje en de beperkte schermweergave, van de browsers en het mailprogramma Thunderbird

Of bedoel je dit niet Jabuca?

Ik heb nog wel geprobeerd wat Cheap adviseerde de vorige keer en dat sudo commando uitgevoerd, maar de schermen staan er nog net zo in en ook staat er vaak nog steeds een zwart kruis ipv het pijltje.
En ik heb er echt geen Konquerer weer opgezet hoor.

Dank voor je hulp zo ver!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/11, 11:45:13 »
Je zou eens een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken, puur als test (deze kun je ook zo weer verwijderen). Vervolgens log je uit en log je in als die nieuwe gebruiker. Is de cursor nu wel goed? Zo ja dan ligt het dus aan de xfce-instellingen. In plaats van het paardenmiddel herinstallatie kun je dan gewoon de .xfce-mappen in ~ verwijderen om met een schone lei te beginnen.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/11, 12:08:58 »
Je zou eens een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken, puur als test (deze kun je ook zo weer verwijderen). Vervolgens log je uit en log je in als die nieuwe gebruiker. Is de cursor nu wel goed? Zo ja dan ligt het dus aan de xfce-instellingen. In plaats van het paardenmiddel herinstallatie kun je dan gewoon de .xfce-mappen in ~ verwijderen om met een schone lei te beginnen.

Dank je wel zo ver dat ga ik zeker even uitproberen, maar het valt op dat dit alleen maar met de browser- en de e-mail schermen zo is, alle andere programma's hebben wel die zwarte pijl maar open en sluiten wel met de menu's. Alleen is het wel zo, dat die bovenste balk met dat kruisje er ook dan niet in staan.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/11, 12:22:27 »
Je zou eens een nieuwe gebruiker kunnen aanmaken, puur als test (deze kun je ook zo weer verwijderen). Vervolgens log je uit en log je in als die nieuwe gebruiker. Is de cursor nu wel goed? Zo ja dan ligt het dus aan de xfce-instellingen. In plaats van het paardenmiddel herinstallatie kun je dan gewoon de .xfce-mappen in ~ verwijderen om met een schone lei te beginnen.

Volgens mij heb jij gelijk, want ik kan wel als gast inloggen. Dan zijn alle schermen weer zoals ze horen te zijn.
De e-mail/browservensters / schermen zijn dan ook niet meer beperkt, nu weer wel beperkt bij het gebruik van deze programma's in het Jana gedeelte.

Hoe en waar verwijder ik deze schermen dan, Erik1984, dank je wel voor jouw hulp zover!
« Laatst bewerkt op: 2013/04/11, 16:26:43 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/11, 16:28:08 »
Jammer genoeg weet praktisch niets van XFCE. De enige Linux die ik nu voor me heb is een virtuele Debian Wheezy. Daar zitten de XFCE-configuratiebestanden in de volgende map: ~/config/xfce4 In dat geval (wacht nog maar even op de mening van de Xubuntu-kenners) zou je als volgt de configuratie kunnen resetten:

mv ~/.config/xfce4 ~/.config/xfce4_oud
Nu uitloggen en in loggen en je zou weer nagenoeg dezelfde desktop moeten hebben als na installatie. Misschien mis ik nu nog wat configbestandjes elders maar dit zijn degene die ik zo snel ff zie staan.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #12 Gepost op: 2013/04/11, 18:34:16 »
Jammer genoeg weet praktisch niets van XFCE. De enige Linux die ik nu voor me heb is een virtuele Debian Wheezy. Daar zitten de XFCE-configuratiebestanden in de volgende map: ~/config/xfce4 In dat geval (wacht nog maar even op de mening van de Xubuntu-kenners) zou je als volgt de configuratie kunnen resetten:

mv ~/.config/xfce4 ~/.config/xfce4_oud
Nu uitloggen en in loggen en je zou weer nagenoeg dezelfde desktop moeten hebben als na installatie. Misschien mis ik nu nog wat configbestandjes elders maar dit zijn degene die ik zo snel ff zie staan.

Het ~/config is nu wel weer oud, maar nog steeds gefixeerde browser en e-mail vensters en weer een zwart kruisje... maar misschien is een nog betere oplossing onderweg... anders wordt het toch opnieuw installeren misschien.

Is er iemand die meer weet van ~/config of van xfce?
« Laatst bewerkt op: 2013/04/11, 18:37:01 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jabuca

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #13 Gepost op: 2013/04/12, 07:39:15 »
Mijn persoonlijke mening is;  maak een back-up van al jou dingen die je wilt bewaren, foto's, muziek etc. en kies dan voor een schone herinstallatie, hopelijk ben je dan van alle problemen af.

Succes! ;)
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #14 Gepost op: 2013/04/12, 10:14:25 »
Mijn persoonlijke mening is;  maak een back-up van al jou dingen die je wilt bewaren, foto's, muziek etc. en kies dan voor een schone herinstallatie, hopelijk ben je dan van alle problemen af.

Succes! ;)

Goed van mij dan, lijkt het, dat ik gelijk een extra backup-schijf heb geïnstalleerd bij het plaatsen van
mijn nieuwe WDS HDD van 160 Gib. Ik heb dat dus eigenlijk ook al geopperd en toen werd ik zogenaamd teruggefloten door een andere linux gebruiker, toch wel juist gedacht van mij en dank Jabuca dat je dat eerdere mail van mij nog eens hebt genoemd hier!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + Zwart kruisje ipv pijltje
« Reactie #15 Gepost op: 2013/04/14, 23:24:14 »
Omdat ik Xubuntu weer opnieuw moet installeren, vanwege de fout in het e-mail en de browserschermen,
heb ik versie 12.04 LTS opnieuw op een cd gebrand. Alleen bij het opnieuw installeren, krijg ik nu geen 3 opties voor installeren meer en bij het opnieuw installeren van versie 12.04 LTS schijnt er bij mij dan dus een fout in Xubuntu 12.04 LTS te zitten....  :blank:
Heeft iemand daar ook ervaring mee? 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro