Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren van een andere window manager  (gelezen 4277 keer)

Marcke

  • Gast
Installeren van een andere window manager
« Gepost op: 2005/11/14, 13:15:57 »
Citaat van: kennywest
Hmmm, Ubuntu zal lopen op die machine ... but it ain't gonna be fast. Tenzij je kiest voor een "lichtere" window manager dan Gnome of KDE (blackbox, xfce, icewm, ... twm ;) ).
Ik zou graag een Pentium II (weet specs niet zeker- ofwel 133 ofwel 350 MHz, en wss 64 MB Ram), waar nu knoppix op draait met ICEWM vervangen door Ubuntu.

Dit is niet alleen omdat hij mss sneller zal gaan (booten duurt meer dan vijf minuten)
Knoppix herkent ook niet tegelijk mijn geluidskaart en mijn netwerkkaart.

De pc zou gebruikt worden om muziek af te spelen, en deze eventueel ook te sharen via een permanente server binnen het LAN.

Aangezien ik niet zelf knoppix geinstalleerd heb, vroeg ik mij af hoe ik een andere window manager op Ubuntu zou kunnen zetten. (De grafische interface is immers ondergeschikt aan de snelheid)

Wannes

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Installeren van een andere window manager
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/14, 13:55:07 »
Zou moeten lukken ja. Zelf gebruik ik Gnome omdat een PIV meer dan snel genoeg is hiervoor. Er zijn andere mensen op dit forum die succes hadden met Fluxbox (of Blackbox). Je kan dit installeren via traditionele apt-get install fluxbox.

Marcke

  • Gast
Installeren van een andere window manager
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/14, 14:48:27 »
Bedankt.

Heb eens een live-cd in die pc gedraaid, maar heb blijkbaar ook bij Ubuntu een probleem met de geluidskaart.

Bestaat er een programma zoals Si-Soft Sandra voor windows om te bepalen wat voor hardware er in de pc zit zonder die te moeten opendoen?

De pc staat immers op een moeilijk bereikbare plaats.

Wannes

Installeren van een andere window manager
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/14, 16:05:57 »
Als je een andere (of helemaal geen) GUI wilt, kun je 'server' als optie meegeven tijdens het starten van de installatie CD. Om vervolgens de XFCE omgeving (een lichte, maar wel ondersteunde GUI) te installeren, voer je het commando 'sudo apt-get install xubuntu-desktop' uit.

Wat betreft hardware detectie: met lspci, lsusb, lshal en lshw kom je een heel eind :)

maarten84

  • Gast
Installeren van een andere window manager
« Reactie #4 Gepost op: 2005/12/08, 13:31:01 »
Ik heb nu gnome, maar wou via het commando:
sudo apt-get install kde  kde installeren...
Alles gaat mooi... downloaden van de packages... ganse lijst...
Maar nu blijftie op 99% van het downloaden staan...

What's going wrong... geen foutmelding... gewoon op 99% blijven staan (nu reeds kleine 20min)

Installeren van een andere window manager
« Reactie #5 Gepost op: 2005/12/08, 13:56:08 »

apt-get install kubuntu-desktop

maarten84

  • Gast
Installeren van een andere window manager
« Reactie #6 Gepost op: 2005/12/08, 14:06:20 »
Citaat van: Dennis

apt-get install kubuntu-desktop
Thanks! Ik had al eens via synaptic gedaan... en daar zag ik dat hij ook bij pakket 279 blijft hangen... zonder meer :)

Even jouw methode doen nu!

maarten84

  • Gast
Installeren van een andere window manager
« Reactie #7 Gepost op: 2005/12/08, 16:56:00 »
Thanks, het werkt dus zoals het moet!