Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?  (gelezen 4567 keer)

12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Gepost op: 2011/10/03, 10:28:14 »
Enige tijd terug constateerden we als promotieteam twee zaken.

1. Er waren te veel parties, waardoor er een zekere vrijwilligersmoeheid optrad. Een kern van vrijwilligers ging meerdere parties af in het gehele land wat op een gegeven moment gewoon te veel werd.
2. Aansluiten bij evenementen door andere organisaties georganiseerd levert vaak meer bezoekers op die Ubuntu nog niet kennen (bijvoorbeeld de HCC dagen).

We hebben toen het idee opgevat om de zaken wat anders aan te gaan pakken:

1. Alleen bij de voorjaarsrelease vanuit vanuit het Ubuntu-NL promotieteam releaseparties ondersteunen/organiseren. Waarbij er vanuit het promotieteambij de LTS uitgave één grote party wordt georganiseerd, en waarbij er bij tussenuitgaven in het voorjaar vanuit het promotieteam initiatieven van gemeenschapsleden om lokale parties te organiseren worden gestimuleerd en ondersteund.

2. Bij de najaarsuitgave wordt zoveel mogelijk aangesloten bij bestaande evenementen om daar promotie te doen.

Nu is dit plan eigenlijk nog niet uitgevoerd. Dit komt onder andere omdat we nog steeds geen rechtspersoon hebben.

Maar, de rechtspersoon lijkt er nu echt te gaan komen. We hebben toestemming van Canonical gekregen voor het gebruik van de naam. We hebben een bestuurdens, een notaris, en we hebben de benodigde financiën.


Nu hebben we echter al heel lang geen reeks kleinere parties meer gehad. Wat is wijsheid voor de 12.04 uitgave? Vasthouden aan het organiseren van één grote LTS releaseparty? Of wordt het tijd dat er weer eens een reeks kleinere, door het promotieteam ondersteunde parties verspreid over het land komt? Beide doen is denk ik te veel werk voor het promotieteam.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/03, 12:25:58 »
Misschien is een optie om beide te doen ?
Eerst een landelijke happening, met pers en publiciteit,
dan kleinere die terug kunnen grijpen op wat er gepubliceerd is .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/03, 12:38:14 »
Die landelijke heeft wat mij betreft de voorkeur.

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/03, 12:53:26 »
Meerdere kleinere party's hebben mijn voorkeur,nu komt alles op 1 dag en maar 1 keer per jaar.Moet je ook net kunnen,de laatste releaseparty viel op mijn verjaardag.
Kubuntu 20.04

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/03, 14:22:10 »
de laatste releaseparty viel op mijn verjaardag.

Dan is het een dubbele party voor jou :D

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/03, 14:28:42 »
Die landelijke heeft wat mij betreft de voorkeur.
+1
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/03, 15:49:28 »
Die landelijke heeft wat mij betreft de voorkeur.
Nog een +1tje :)

Aan de andere kant, meerdere kleine is ook wel leuk... Mij lijkt het wel iets om op de *.04 releases een landelijke te houden, en op de *.10 (meerdere) kleine :)

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/03, 21:57:13 »
Landelijk heeft aan een kant ook mijn voorkeur, pers etc., alleen zit je weer met het bepalen van een "centraal punt" en zoals Dellkubuntu schrijft, 1 dag, 1plaats.
Lokaal heeft volgens mij weer het nadeel dat je niet zulke grote aantallen bezoekers krijgt en minder publiciteit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/06, 21:55:50 »
Mijn voorkeur heeft 1 grote party.
We moeten dan wel snel beginnen met de voorbereiding.  :D

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/06, 22:09:17 »
Een grote party heeft ook mijn voorkeur. Bij meerdere party's moet je of een heleboel vrijwillgers hebben of een aantal die over een langere periode voor meerdere beschikbaar zijn.
Met meerdere bereik je waarschijnlijk wel meer mensen.

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/06, 22:18:29 »
Ok, een grote party heeft de voorkeur bij de meeste mensen. Ik ben het eens met Maarten dat we dan nu wel kunnen gaan beginnen met de organisatie.

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/14, 14:14:10 »
Mijn voorkeur heeft ook één release party. Willen jullie dat weer ism HCC doen?

Re: 12.04 Grote party, of meerdere kleine?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/05, 13:35:24 »
Dit topic is wat stil, maar ik ben sowieso bereid mee te helpen met of 1 grote, of meerdere kleinere releaseparties :)
Op de chat te vinden als debiantux