Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Netbook Remix op USB  (gelezen 3387 keer)

lambriks

  • Gast
Ubuntu Netbook Remix op USB
« Gepost op: 2009/01/16, 16:24:22 »
Hallo,

Ik probeer de Netbook Remix via Live USB - om te kijken of mijn netbook (Packard Bell Dot.nl) goed werkt met Ubuntu. Ik heb een ISO kunnen downloaden via Canonical en deze op USB gezet, maar ik krijg tijdens op het opstarten via USB de foutmelding 'attempting /dev/scd3'. Weet iemand wat hier fout kan gaan?

Btw, op een andere USB stick heb ik 8.04.1 gezet en deze werkt prima op de netbook. Is via deze weg wellicht nog iets mogelijk?

Groetjes,

Marc

Re: Ubuntu Netbook Remix op USB
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/16, 20:34:01 »
Heb je in de BIOS de usb stick als eerste in de bootvolgorde?
Ik heb zelf een Acer Aspire One, al een aantal malen 8.04 en 8.10 er op gezet via een usb stick gaat prima. Alhoewel het met de netbook remix en Ubuntu voor eeePC het natuurlijk ook zou moeten lukken. Ik hou het bij de gewone versies.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

lambriks

  • Gast
Re: Ubuntu Netbook Remix op USB
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/18, 11:44:04 »
Nee, dat heb ik niet, maar ik als ik F8 druk tijdens het opstarten, kan ik het bootdevice kiezen - in mijn geval dus USB. Ik neem aan dat'ie het dan voor de rest van de tijd wel weet.

Overigens, de gewone Live-CD versie boot prima vanaf USB, dat wil zeggen 8.04.1 want met 8.10 beland ik steeds in de busy-box.

Met vriendelijke groet,

Marc

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Netbook Remix op USB
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/18, 12:15:04 »
Tja, ik zou gewoon bij 8.04.1 blijven dan... Toch al de voorkeursversie, want het is een LTS-versie:
http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze
(punt 3)

lambriks

  • Gast
Re: Ubuntu Netbook Remix op USB
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/31, 11:06:32 »
Okay, in mijn quest om een bruikbare USB versie van Ubuntu te hebben, ben ik een stuk verder gekomen. Allereerst even gewacht tot de release van 8.04.2, want die schijnt de nieuwste hardware te ondersteunen. Zal wel, maar mijn wireless doet het nog steeds niet! Dus toch maar gewoon gaan knutselen.

Nadeel (tevens een voordeel voor de mensen die gewoon willen proberen) van de gewone LiveUSB mogelijkheid is dat je niets defintief kunt maken. Ik heb echter een artikel https://wiki.ubuntu.com/LiveUsbPendrivePersistent gevonden om de USB versie Persistent te maken. Dit schijnt nu te werken, dus nu op naar de volgende punten:
  • installatie netbook remix
  • installatie wireless (dit probeerde ik via LiveUSB optie, maar leek niet te werken) --> iemand ervaring met Packard BEll dot.nl? Ik dacht dat de workarounds voor Acer wel zouden werken, maar ik blijf problemen hebben


Later meer.

Marc

Re: Ubuntu Netbook Remix op USB
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/09, 22:41:07 »
Hoi MarcL

Ik heb een packard bell dot met een Ubuntu 9.04 beta erop. Alles werkt bij mij hoor. De camera heb ik nog niet kunnen testen (zou niet weten hoe) . Alleen heb ik het probleem met Gnome. als ik firefox fullscreen heb staan en eenterminal start of Alt-F2 druk,wordt het nieuwe scherm wel opgestart maar het komt niet op de voorgrond. Ook met ALT-TAB begint het scherm veel te flikkeren tot ik ALT los. Voor de rest draait hij als een zonnetje. Ik hou deze beta tot de uiteindelijke versie gaat uitkomen.

Re: Ubuntu Netbook Remix op USB
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/09, 22:54:39 »
De camera heb ik nog niet kunnen testen (zou niet weten hoe) .
Inmiddels 9.04 netbook remix geïnstalleerd met een USB stick.
Je webcam kan je testen met cheese.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Netbook Remix op USB
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/04, 18:23:19 »
De Ubuntu Netbook Remix 9.04 is een uitstekende keuze voor de Acer Aspire One en de Packard Bell Dot.NL (de PB Dot is feitelijk identiek aan de AAO). Ik heb er een instructiepagina voor gemaakt:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1