Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mousepad stopt plotseling met werken en raakt niet meer aan de praat.  (gelezen 1995 keer)

Ik heb op mijn gloednieuwe Acer Aspire One 521 Ubuntu Netbook 10.10 gezet. Ik ben toch maar wel de desktop interface gaan gebruiken, omdat de unity interface wat fouten gaf. Op een gegeven moment ging ik kijken of Ubuntu op de goede manier suspend en hibernate uit kon voeren. Iets daarna startte ik weer op en is mijn muis bevroren. Opnieuw opstarten helpt niet en zelfs met een live usb-flashdrive doet 'ie 't niet. Help wat moet ik doen.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 15:08:09 door Impocta »

Re: Mousepad stopt plotseling met werken en raakt niet meer aan de praat.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/07, 09:43:06 »
Ik heb 't ook in de safe mode geprobeerd, maar ook daarin doet 'ie 't niet.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Mousepad stopt plotseling met werken en raakt niet meer aan de praat.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/07, 17:49:04 »
Heb je d'r nog Windows op staan en werkt het daarmee?

Re: Mousepad stopt plotseling met werken en raakt niet meer aan de praat.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/07, 19:38:17 »
Er staat geen windows meer op, maar toen het er nog wel op stond deed de muis het nog wel. Ook in Ubuntu deed de muis het, maar viel die van de één op de andere sessie uit. De netbook heeft geen speciale dingen meegemaakt. Hij stond gewoon de hele tijd op mijn bureau.

Re: Mousepad stopt plotseling met werken en raakt niet meer aan de praat.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/07, 20:04:39 »
Foute gedacht: ik had een code neergezet voor het touchpad.

EDIT:

Kijk eerst eens of je PC de muis nog wel ziet. Post hier de uitkomsten van

lsusb

dat is een kleine leter L in het begin, van "LIST"

« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 20:07:49 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Mousepad stopt plotseling met werken en raakt niet meer aan de praat.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/07, 22:18:43 »
Er is een wonder gebeurd. Terwijl ik een film full-screen aan het kijken was(ik had ondertussen een losse usb muis aangesloten) gebeurde er iets vreemds. Geen enkele toets van het toetsenbord werkte nog, maar als ik bepaalde toetsen aansloeg flikkerde er bliksemsnel door het scherm een window dat leek op het window dat je ziet als de schermbeveiliging aan is gegaan. Ik denk dus dat de schermbeveiliging is aan gegaan en dat daaroverheen de film nog aan het spelen was(hoe vreemd is dat). Omdat ik toen niets meer kon doen(wachtwoord intypen gevolgd door enter werkte ook niet), heb ik 'm geforceerd afgesloten. Toen ik 'm vervolgens opstartte deed de mousepad het ineens weer wel. Dit vind ik echt heel wonderlijk. Ik denk dat het wel belangrijk is dat dit op launchpad komt, maar ik weet nog niet hoe ik dat precies aan moet pakken. Kan iemand me daar bij helpen?

En dit kwam er uit lsusb:
Bus 004 Device 002: ID 0489:e010 Foxconn / Hon Hai
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 064e:a219 Suyin Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

De losse usb-muis was er al uit toen ik het bovenstaande afdrukte.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 22:25:58 door Impocta »

Re: Mousepad stopt plotseling met werken en raakt niet meer aan de praat.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/08, 09:47:39 »
Blij dat het terug werkt, maar blijkbaar was mijn eerste gedacht (dat ik later verwijderde) dus toch goed en is/was het je touchpad dat niet meer reageerde...
In dat geval geeft de uitkomst van lsusb natuurlijk niks weer.

Enfin, als het weer vastloopt, dan gil je maar.  XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...