Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Map statisch mounten  (gelezen 558 keer)

kvdd

  • Gast
Map statisch mounten
« Gepost op: 2008/05/16, 10:48:29 »
Ik heb Ubuntu 8 server succesvol geinstalleerd in Virtual Box, met daarop vsFTP en Apache. Dit alles werkt naar behoren.

Maar wat ik graag wil, dat is dat ik als ik via mijn ftp account inlog, de homedir van Apache voor me neus krijg. Nu lukt dit al wel, maar het is niet statisch, als ik reboot, dan is de instelling weg, en kan ik het weer doen.

Ik heb het volgende commando gebruikt:
sudo mount --bind /var/www /home/kvddWaar /var/www de root is van Apache, en /home/kvdd de root is van de FTP map van user kvdd

Nogmaals dit werkt ook, ik krijg als ik het mount commando gebruik de root dir van Apache voor me i.p.v. /home/kvdd

Weet iemand hoe ik de mount statisch (blijvend) maak?

Offline vanadium

  • Lid
Map statisch mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/16, 12:55:06 »
Linkje leggen is een veel beter idee. Anderszijds kan je ook via je ftp client opgeven welke de huidige  directory moet zijn.

kvdd

  • Gast
Map statisch mounten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/16, 13:19:26 »
Bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je met linkje leggen? Momenteel kan ikzelf alleen de inhoud van mijn homedir zien, ik zou daar graag de www map van Apache willen zien.

Verder kan ik dus niet een andere directory opgeven in mijn FTP client, omdat ik restricted ben naar mijn homedir. (dit komt denk ik omdat ik anonymous login uit heb staan, en nog een aantal van die dingen - uit de tutorial.)

Verder heb ik de chroot options gelaten voor wat het is.

Kan je mij dus helpen die mount blijvend te maken of uitleggen hoe je een linkje legt?

Offline vanadium

  • Lid
Map statisch mounten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/16, 17:49:47 »
ln -s /var/www /home/kvdd/www

Dit creƫert een "directory" (link eigenlijk) "www" in je home directory. Dergelijke link gedraagt zich net als een directory en blijft net zolang bestaan tot je hem wist.