Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???

Geweldig
Goed
Matig
Valt tegen
3 keer niks
weet niet

Auteur Topic: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???  (gelezen 6239 keer)

Offline aartje

  • Lid
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #25 Gepost op: 2019/10/30, 09:15:03 »
Ik snap niet dat mensen tussenversies installeren en vooral niet diegenen die, als
het niet helemaal lukt, met de meest onbenullige vraagjes komen en zo laten
blijken er eigenlijk geen verstand van te hebben. Ik zou alleen een tussenversie nemen
als ik dusdanige nieuwe hardware zou hebben dat een (oudere) LTS release daar niet
goed mee uit de voeten kan.

Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #26 Gepost op: 2019/10/30, 10:12:57 »
Ik heb dit keer trouwens al wel enkele dagen gewacht.
Die paar daagjes maken geen ruk uit, je bent gewoon veel te vlug met dit soort topics. Ik blijf erbij dat het nergens op trekt telkens weer deze topics te zien verschijnen bij elke release. Persoonlijke mening, simple as that.

Ik snap niet dat mensen tussenversies installeren en vooral niet diegenen die, als
het niet helemaal lukt, met de meest onbenullige vraagjes komen en zo laten
blijken er eigenlijk geen verstand van te hebben. Ik zou alleen een tussenversie nemen
als ik dusdanige nieuwe hardware zou hebben dat een (oudere) LTS release daar niet
goed mee uit de voeten kan.

2x Helemaal mee eens!
Drammerige ejaculatio praecox vraagjes leiden tot niets.
En elk voor- en najaar (.04+.10) is het weer hetzelfde liedje; reaguurders zitten al F5 drukken te wachten tot ze 'eindelijk' kunnen updaten, om... ja waarom eigenlijk? Updaten om het updaten...?
En dan klagen kinderziektes of dat het niet perfekt werkt...: If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

Dit is een betere plek:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?board=21.0

DarkEra

  • Gast
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #27 Gepost op: 2019/10/30, 12:45:07 »

En elk voor- en najaar (.04+.10) is het weer hetzelfde liedje; reaguurders zitten al F5 drukken te wachten tot ze 'eindelijk' kunnen updaten, om... ja waarom eigenlijk? Updaten om het updaten...?
.....
Als ze dan steeds zo graag updaten/upgraden, dan zouden ze kunnen overwegen een rolling release distributie te nemen. Kunnen ze zoveel updaten als ze willen als het alleen gaat om het updaten.
« Laatst bewerkt op: 2019/10/30, 13:02:19 door Maik »

Offline vilamar

  • Lid
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #28 Gepost op: 2019/10/30, 19:38:38 »
...laten blijken er eigenlijk geen verstand van te hebben. ...
Ik dacht dat dit forum er was voor iedereen, ook voor instappers.
Of zie ik dit verkeerd en is slechts een select clubje hier welkom?
« Laatst bewerkt op: 2019/10/30, 20:38:06 door vilamar »

Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #29 Gepost op: 2019/10/30, 20:16:01 »
Ik snap niet dat mensen tussenversies installeren en vooral niet diegenen die, als
het niet helemaal lukt, met de meest onbenullige vraagjes komen en zo laten
blijken er eigenlijk geen verstand van te hebben. Ik zou alleen een tussenversie nemen
als ik dusdanige nieuwe hardware zou hebben dat een (oudere) LTS release daar niet
goed mee uit de voeten kan.

Of je vindt het gewoon leuk om bij te blijven met de ontwikkelingen van de applicaties en de desktopomgevingen.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #30 Gepost op: 2019/10/30, 21:19:39 »
Ik snap niet dat mensen tussenversies installeren en vooral niet diegenen die, als
het niet helemaal lukt, met de meest onbenullige vraagjes komen en zo laten
blijken er eigenlijk geen verstand van te hebben. Ik zou alleen een tussenversie nemen
als ik dusdanige nieuwe hardware zou hebben dat een (oudere) LTS release daar niet
goed mee uit de voeten kan.

Of je vindt het gewoon leuk om bij te blijven met de ontwikkelingen van de applicaties en de desktopomgevingen.

Er waren er hier ook die, foutief, beweerden dat de nieuwste versie meteen ook de veiligste versie zou zijn.
Deze foutieve aanname zie je enorm uitvergroot in de Android-wereld ziet; men dumpt smartphones omwille van een upgrade in Android. Terwijl recent de core van Android 5 als standaardreferentie is genomen voor app-bouwers en spelletjesontwikkelaars. Geen kat die eigenlijk *iets* weet over de achtergronden van Android.

En natuurlijk de verslaving van "nieuw" ...... terwijl ik ondertussen door heb dat Mate de stabielste versie is van Ubuntu. (duik nu weg)

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #31 Gepost op: 2019/10/31, 15:18:40 »
http://distrowatch.org/dwres.php?resource=ratings&distro=ubuntumate       Stabielste ? leest u eens de beoordelingen !
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #32 Gepost op: 2019/11/01, 10:44:39 »
http://distrowatch.org/dwres.php?resource=ratings&distro=ubuntumate       Stabielste ? leest u eens de beoordelingen !

Grappig, als je naar de beoordelingen kijkt dan is het beetje 50-50. De ene helft van de mensen geeft een 9 of 10 en zijn dus erg tevreden, maar er zijn er ook behoorlijk wat die slechte ervaringen hebben en scoren een 1 of 2...

FrSu

  • Gast
Re: Wat vinden we van de nieuwe ubuntu 19.10 Eoan Ermine???
« Reactie #33 Gepost op: 2019/11/06, 12:13:33 »
De upgrade is perfect verlopen. Systeem lijkt iets vlotter te draaien. Zeer tevreden.