Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wel wireless internet maar Firefox werkt niet  (gelezen 3090 keer)

Offline WardB

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Gepost op: 2008/03/12, 21:40:25 »
Ik heb vandaag Ubuntu 7.10 geïnstalleerd gekregen door OS4Free.nl (BEDANKT!!!) en ik krijg wel verbinding met mijn draadloos netwerk maar als ik Firefox start en bijvoorbeeld naar google.nl ga staat er dat hij geen verbinding met de server kan maken...

Hoe kan ik dit oplossen?

Groeten Ward

Offline Duckie

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/12, 21:49:14 »
Lijkt op een dns probleem.
[Systeem]-[Beheer]-[Netwerk] kiezen en daar dan op de tap "DNS" klikken.
Daar kun je dan het dns adres invoeren. In jouw geval zou je het ip adres van je router/modem kunnen gebruiken.
____________________________________________

Offline WardB

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 22:12:20 »
Hoi Duckie,

Bedankt voor je hulp maar dit is niet de oplossing. Ik heb voor het gemak de beveiliging uitgeschakeld van het netwerk dus hij zou eigenlijk makkelijk moeten inloggen...
Wat vreemd is, is dat ik wel de draadloze netwerk zie en hij ook aangeeft dat ie verbinding heeft gemaakt.

Ik heb gewoon zwevende modus aanstaan en klik bij netwerk gewoon mijn netwerk aan.
Toch werkt het internet niet?

Is er misschien een andere oplossing?

Groeten Ward

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/12, 22:22:45 »
als je ping 72.14.221.104 in je terminal invoert, krijg je dan respons

btw, het ip is een willekeurig ip van google
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Duckie

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/12, 23:17:30 »
Als je dan toch in een terminal zit, kijk dan meteen eens wat je krijgt bij het commando iwconfig.
____________________________________________

Offline WardB

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/13, 08:07:54 »
Ik zit op dit moment vast op kantoor maar ik zal beide zaken vanavond testen en melden in dit forum.
Ik hoop dat we het op kunnen lossen...

Tot dan!

Offline WardB

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/13, 08:15:23 »
Trouwens ( want ik ben nog een totale noob met Ubuntu..) een vraag over de twee commando's: ping 72.14.221.104 en iwconfig...

Moet ik de reports plaatsen als ik denk dat k draadloze verbinding heb of gewoon als ik Ubuntu opstart?

Mvg, Ward

Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/13, 16:35:52 »
Hoi Ward, Heb je echt al verbinding met het accespoint (blauwe balkjes) of is ie nog bezig met verbinding maken?
Wat wel eens helpt is zonder beveiliging de laptop helemaal opnieuw op de starten en kijken of ie dan in één keer oppakt. En ook geen vaste netwerkverbinding maken!

Bedankt nog voor de wijn!

Offline WardB

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/13, 19:17:32 »
Ja ik heb verbinding met het accespoint maar alleen boven als ik praktisch naast mijn router zit. Ik heb ook de beveiliging eraf gehaald anders doet ie helemaal niets.

Zodra ik beneden zit kan hij opeens geen verbinding meer maken?

Is mijn router dan niet sterk genoeg? Onder Windows werkte het draadloos internet door heel het huis.

Is hier hier überhaupt iets aan te doen?

Offline WardB

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/13, 19:22:45 »
Voor de kenners: ik heb een Linksys WRT54GC. Niet de sterkste Router die er is maar wel prima genoeg voor een huis met 3 verdiepingen.

Offline Petervdw

  • Lid
Wel wireless internet maar Firefox werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/15, 15:57:18 »
Aan WardB
Als ik het goed begrijp heb je wel ontvangst, maar zwakker naarmate je verder weg zit.
De ontvangst van draadloos loopt vaak terug bij betonnen vloeren in een huis. Een tweede oorzaak kan zijn dat er veel draadloze netwerken in de buurt zitten. In principe zijn er maar 3 kanalen te gebruiken en als er dan een sterkere router/accesspoint in de buurt zit, drukt die de ontvangst van anderen weg. Een prima oplossing is netwerk via het electriciteitnet met adapters van Devolo. Al diverse malen zo de zaak opgelost. Wel wat prijziger.
Vr.groet, peter


Waarom het dan wel lukt bij Windows snap ik eigenlijk ook niet goed.