Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plasma kan niet starten  (gelezen 5192 keer)

youpie123

  • Gast
Plasma kan niet starten
« Gepost op: 2016/04/09, 16:48:23 »
Ik heb net de nieuwste versie Kubuntu 16.04 geinstalleerd van CD en krijg de melding

Plasma kan niet starten - Alle shell-pakketten ontbreken. Dit is heeft te maken met installatie, neem contact op met uw distributie

Kubuntu start vervolgens verder op met een zwart scherm waarin ik via ALT+F2 wel alles kan opstarten. Ik zit nu dit hier te schrijven in Firefox zonder verdere problemen.

De computer is een zelfbouw (http://www.chip.de/artikel/Eigenbau-Mini-PC-mit-SSD-fuer-250-Euro_49376687.html)

Case: CS-160 von Aplus-Case m. Netzteil
MSI-Mainboard E350IA-E45 Dual Core AMD CPU + HD GPU (Radeon HD 6310 (On-Die), Radeon HD 6870 (discrete) )
DVD Brenner
300GB Seagate 2,5 inch HD
4GB DDR3 RAM

Updates krijg ik van de Luxemburgse mirrors omdat ik daar woon en niet in NL.  Handmatig heb ik al een apt-get update en apt-get upgrade doorgevoerd dus de software is nu helemaal up to date.

Iemand een oplossing?

Aanvulling:
sudo apt-get install kde-plasma-desktop
[sudo] wachtwoord voor joep:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
E: Kan pakket kde-plasma-desktop niet vinden
« Laatst bewerkt op: 2016/04/09, 17:13:46 door youpie123 »

youpie123

  • Gast
Re: Plasma kan niet starten
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/12, 22:35:35 »
Gisteren (weer) een Windowsgebruiker blij gemaakt met de nieuwste versie van Kubuntu. Deze installatie verliep zonder problemen vanaf de Duitse mirrors.
Vandaag mijn computertje weer eens opnieuw geinstalleerd maar helaas met weer dezelfde foutmelding. Nadat ik de mirrors veranderd heb naar de Nederlandse servers kon ik handmatig alsnog KDE-Plasma-Desktop installeren en heb ik zelf ook weer een werkende desktop.
Ik neem dus maar aan dat er een probleem is met de Luxemburgse mirrors en dat niet veel Nederlanders de kans lopen ook dit probleem tegen te komen  ;)

Probleem opgelost dus  :P

Offline jan11000

  • Lid
Re: Plasma kan niet starten
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/15, 05:30:50 »
Beter is om de hoofd/main server te pakken, vaker heb ik gemerkt dat de andere servers soms niet goed reageren.

youpie123

  • Gast
Re: Plasma kan niet starten
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/16, 20:30:46 »
Bedankt Jan!

Ik ben met dit computertje toch weer even terug gegaan naar 14.04 want ik werd gek van het beeldscherm. Flikkeren en niet bijwerken als er een programma werd afgesloten. Ik heb geen idee waarom het niet lekker liep  :'(