Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keuze notebook  (gelezen 11048 keer)

Tsiburaska

  • Gast
Keuze notebook
« Reactie #50 Gepost op: 2008/05/17, 21:02:11 »
Advies;
1 Test eerst met een Live CD voor aankoop of deze het kan draaien, anders neem je een ander model of merk...

2 Tijdens garantie periode voor zekerheid Windows er op laten, harde schijf delen en voor XP of Vista is 10 Gb voldoende, rest voor Ubuntu of andere distributie gebruiken en pas na garantie windows het raam uit gooien!

3 Ubuntu, als ik niet mijn gebruikersnaam en wachtwoord geef is het onzichtbaar voor de monteurs wat er op staat, wel indien mogelijk nog voor versturen een backup maken en liefst elke week op externe harde schijf zodat er nooit veel verloren kan gaan.

4 Merken verschillen maar de meeste laptops gaan stuk door misbruik, dus als je net als openen ook het scherm in het midden pak bij sluiten zijn er minder torsie krachten op de schanieren en meerdere merken hebben last van dit probleem, dus niet alleen Acer maar ook Pietje Bell en enkele HP en Compaq, maar ook de grote 17"Toshiba kan schade oplopen aan het LCD scherm door slappe randen rondom het scherm dus altijd in het midden pakken, net als het openen...

5 Zet nooit iets op een gesloten Notebook want als het door gaat buigen kunnen er pixels verdwijnen of erger.....

6 Je kunt beter je Laptop in de gordels doen dan je baby...  want die is minder kwetsbaar....  zie kranten van afgelopen week...
Een stevige schok kan schade aan de harde schijf veroorzaken...

Offline mcgyver

  • Lid
Keuze notebook
« Reactie #51 Gepost op: 2008/05/18, 01:26:40 »
Citaat van: Livio_Livius
Keuze waarschijnlijk:

ThinkPad R61e, Intel Core 2 Duo T8100 (2.1GHz, 3MB L2, 800MHz), 15.4" TFT WXGA, 2x1024MB PC2-5300 DDR2 SDRAM, 160GB SATA, DVD-RW, Intel GMA X3100, 56k modem, Gigabit Ethernet, Intel Wireless WiFi Link 4965AGN, Windows Vista Business

Prijs euro 750.

Wat denken jullie?
Als ie dit allemaal echt heeft, direct doen, prima ding.

Offline ronaldo

  • Lid
Keuze notebook
« Reactie #52 Gepost op: 2008/05/23, 01:37:00 »
Wat een leerzame thread.

Ik zit met dezelfde vraag, maar die is nu grotendeels beantwoord.
Bedankt!

Offline mcgyver

  • Lid
Keuze notebook
« Reactie #53 Gepost op: 2008/05/23, 06:38:41 »
Expert heeft een actie momenteel voor een 17 inch Toshiba, ALLEEN op zaterdag 25 mei. Goed ding, goede prijs. Ook Makro heeft momenteel een TOPDING, een (IBM) Lenovo voor maar € 475,- (incl BTW) voor wie belangstelling heeft. Zeer goede specs voor die prijs.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Keuze notebook
« Reactie #54 Gepost op: 2008/05/23, 10:27:35 »
Misschien een beetje offtopic, maar er wordt hier veel gediscussieerd over verschillende aspecten van garantie op computers. Ik ben hier toevallig een paar dingen over te weten gekomen van iemand die werkzaam was in dit gebied.

1. Wat veel mensen niet weten is dat ALLE COMPUTERS drie jaar garantie op hardware hebben. Dat is wettelijk vastgelegd in het consumentenrecht. (als je bedrijfsmatig een computer koopt geld dit dus niet). Garantieregelingen worden dus voornamelijk ingezet als markitinginstrument, of er wordt betaald voor een snellere/betere service.

2. Hardware-ondersteuning staat in principe los van software ondersteuning, dus in principe kan je installeren op je computer wat je wilt zonder de garantievoorwaarden te verbreken. (ik kan me echter voorstellen er uitzonderingen zijn zoals overclocking software e.d.)

Ik weet uiteraard niet 100% zeker of dit alles klopt, maar dit was wat ik had begrepen van de eerdergenoemde persoon.

Toen ik zelf laatst een een reparateur langs kreeg had ik voor de zekerheid maar het grub menu verborgen, de laadtijd op 1 seconden gezet, en Vista als default OS ingesteld. Dat is een kleine moeite en het bespaart wellicht een vermoeiende discussie ;)

Skilltone

  • Gast
Keuze notebook
« Reactie #55 Gepost op: 2008/05/23, 22:03:10 »
Hendrik even wat kleine details,

1. Hardware die zelf drie jaar garantie geven (vb Sis videokaart (vooral PB) geeft 1 jaar).
2. In het consumentenrecht staat inderdaad als een onderdeel in een producten drie jaar garantie geeft, dan heeft de klant recht op de garantie van dat onderdeel. De kosten betreffend arbeidsloon, administratiekst enz zijn voor de koper
3. Topic garantie voorwaarde over eigen OS of andere, hoe ze er tegen aan kijken. http://forum.ubuntu-nl.org/message/252243

Keuze notebook
« Reactie #56 Gepost op: 2008/05/27, 18:05:00 »
Wat is eigenlijk "Gecertificeerd: SuSe Linux Enterprise Desktop 10". Is dit Linux proof? Zag het staan bij een HP notebook aanbieding.