Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HD overplaatsen op 2e laptop > kan dat?  (gelezen 751 keer)

Offline marijke

  • Lid
HD overplaatsen op 2e laptop > kan dat?
« Gepost op: 2010/10/29, 13:20:12 »
Niet echt een ubuntu vraag, en misschien wel een hele suffe, sorry, maar toch. Ik wil graag de HD van onze ene laptop overzetten naar de andere. De ene laptop is een acer aspire 9300, de ander een lenovo 3000 - n100. Zou dit gewoon kunnen? en hoe vind ik uit welke HD er wel en niet in kan. Mijn Googlfu werkt vandaag niet  :rolleyes:

Bedankt

Marijke

Offline ruujan

  • Lid
Re: HD overplaatsen op 2e laptop > kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/29, 21:39:12 »
Laptops hebben over het algemeen 2,5" schijven. Die zijn vrij eenvoudig over te zetten, maar sommige fabrikanten plaatsen die schijven nog in een klein frame met specifieke aansluitingen. In dat geval moet je ook dat frame nog even verwijderen. Verder zal het niet zo'n probleem zijn. Het enige probleem zou nog kunnen zijn dat de ene een Pata aansluitng heeft en de andere een Sata interface, dan gaat het dus echt niet.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: HD overplaatsen op 2e laptop > kan dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/29, 21:57:25 »

Had het even opgezocht de verschillen tussen die twee, hooft zakelijk de grote van gb.
acer aspire 9300
 * 2.5' HDD
 * 160GB capaciteit
 * 5400rpm draaisnelheid
 * SeriĆ«le ATA verbinding 

Lenovo 3000 N100
2.5" Hard Drive
100 GB
5400 rpm
 Serial ATA Hard Drive

ruujan je was even eerder


Offline marijke

  • Lid
Re: HD overplaatsen op 2e laptop > kan dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/31, 15:48:40 »
Dank je. We hebben een 400G in de ene laptop, maar die geeft nu problemen door andere stomme dingen die niet oplosbaar lijken, dus willen we de andere laptop permanent gaan gebruiken en daarvoor de schijf overzetten. Fijn te weten dat het ook gewoon gaat kunnen.