Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoge- lage- tonen aanpassen in Ubuntu 10.04  (gelezen 987 keer)

hoge- lage- tonen aanpassen in Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2011/03/25, 15:05:41 »
Hallo allemaal.

Er is nog een klein probleempje waar ik maar geen oplossing voor kan vinden en deze feature mis ik zo erg dat het mijn volledige overstap naar Ubuntu heeft tegen gehouden en in een virtuele omgeving Ubuntu gebruik nu om zo mijn muziek in windows af te kunnen spelen.

Dit komt doordat ik in windows op mijn soundblaster x-fi het geluid, de hoge tonen en de lage tonen af kan stellen. Zelfs het windows standaard volume in geavanceerde mode kan dit maar niet in Ubuntu.
Ik heb stad en land afgezocht naar een mogelijkheid hiervoor en samen met mij zijn er meerdere mensen die hiernaar zoeken want ook anderen komen erachter dat dit toch wel een groot gemis is.

Is er een optie in Ubuntu 10.04 waarbij ik deze hoge en lage tonen aan kan passen?

Ik vind dit wel vreemd dat dit niet standaard in Ubuntu zit en ook in de vele equalizers die ik heb geinstalleerd geeft deze geen enkele optie hiertoe.
Zou het kunnen komen door Creativelabs omdat ze zo'n slechte Linux drivers afgeleverd hebben? Hebben mensen met andere geluidskaarten dit ook of kunnen jullie wel hoge- en lage- tonen afstellen?

is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: hoge- lage- tonen aanpassen in Ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/25, 16:46:29 »
Installeer VNC, die heeft een mogelijkheid daartoe.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: hoge- lage- tonen aanpassen in Ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/25, 19:15:25 »
Als je PulseAudio gebruikt kan je systeem wijd een equalizer installeren http://www.unixmen.com/linux-tutorials/954-add-equalizer-for-pulse-audio-in-ubuntu-lucid-lynx  Ik denk dat de deb installeren voor jou het makkelijkst is
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.