Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie loopt iedere keer vast  (gelezen 735 keer)

kerato

  • Gast
installatie loopt iedere keer vast
« Gepost op: 2008/06/26, 18:34:53 »
hey,

als ik ubuntu probeer te installeren door van de CD-ROM installeren te kiezen krijg ik een scherm met het ubuntu logo en een balk die de hele tijd heen en weer gaat.
tot zo ver gaat het nog goed maar daarna krijg ik een zwart scherm met links een knipperent streepje ongeveer 1/4 naar beneden van de bovenkant van 't scherm.
alsjeblieft help.

kerato

installatie loopt iedere keer vast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/26, 18:37:11 »
zeg eens even wat voor pc ge hebt. cpu, ram, grafische kaart.

waarschijnlijk heeft het iets te maken met die laatste. dan kunt ge nog altijd gebruk maken van de alternate cd. dit is geen live-cd, dus niet om uit te proberen, maar om direct te installeren.

xubuntufan01

  • Gast
installatie loopt iedere keer vast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 14:12:22 »
Citaat van: kerato
hey,

als ik ubuntu probeer te installeren door van de CD-ROM installeren te kiezen krijg ik een scherm met het ubuntu logo en een balk die de hele tijd heen en weer gaat.
tot zo ver gaat het nog goed maar daarna krijg ik een zwart scherm met links een knipperent streepje ongeveer 1/4 naar beneden van de bovenkant van 't scherm.
alsjeblieft help.

kerato
Welke versie van Ubunhtu gebruik. Gebruik je de laatste Hardy Heron. Ik heb problemen ondervonden bij de installatie op een Athlon 1700 PC met 512 MB ram, Nvidia Geforce 2 grafische kaart en sound blaster geluidskaart. Ik kreeg van die krytpische grub-foutmeldingen. Er zit blijkbaar iets fout in het installatiescript op de CD. Ik heb het getest met zowel een alternate-CD als de live-CD-installatie. Dit valt mij eerlijk gezegd wel tegen van Canonical. Zeker gezien het feit, dat het om een versie gaat, die gericht is op het bedrijfsleven. Zo'n versie moet natuurlijk out of te box werken, zonder problemen en zeker zonder cryptische foutmeldingen. Dit is slechte reclame.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01

PS: Er klopt volgens mij ook iets niet met GTK-deel en Totem. Ik vind persoonlijk Xubuntu 6.10 een stuk stabieler dan Ubuntu Hardy Heron. Ze hadden beter alles kunnen uitstellen, wat betreft vrijgeven van deze distributie. Net zoals gedaan hebben met Ubuntu 6.06.