Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slecht internet met Thomson TG123g  (gelezen 5082 keer)

jopelino

  • Gast
Slecht internet met Thomson TG123g
« Gepost op: 2009/04/28, 12:19:01 »
Hallo,
ik heb ubuntu versie 9.04 op mijn notebook geïnstalleerd maar met de draadloze verbinding wil het niet goed lukken .
Soms heb ik internet (signaalsterkte 97%), maar na enkele minuten valt het weg , de verbinding is dan verbroken.
Er wordt mij dan telkens opnieuw naar het wachtwoord gevraagd, maar het resultaat is negatief.
Ik heb de Usb stick Thomson TG123g .
Wanneer ik de stick uit de notebook verwijder en dan opnieuw opstart en de stick er weer in doe heb ik weer voor een paar minuten internet.
Bedraadt werkt het internet feilloos en is het supersnel, maar dat kan niet altijd en overal.

Hopelijk heeft iemand een tip voor mij zodat ik het probleem kan verhelpen.
 

Re: Slecht internet met Thomson TG123g
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/28, 16:50:03 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

jopelino

  • Gast
Re: Slecht internet met Thomson TG123g
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 19:44:59 »
Hallo Gijsbert,
ik heb de hele lijst gevolgd maar blijf rechtsonder steken bij het verhaal over het bij de hand houden van de windows cd.
Er moet dan naar een .inf file gezocht worden . Ik heb de windows cd in de speler gelegd , maar hij vindt geen .inf , ik heb zelf install.inf gevonden , maar dat is niet wat hij moet hebben.
Dus hier blijf ik steken.



Re: Slecht internet met Thomson TG123g
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 20:29:56 »
Wat voor een chipset heb je? Ik heb een raillink chipset. Ik heb de rt73.inf nodig stond ook niet bij mij op de cd. Pjotr van het forum was zo vriendelijk mij deze toe te sturen. Als je weet welk bestandje, je moet hebben, is er misschien wel iemand op het forum die je er aan kan helpen.
Of googlen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

jopelino

  • Gast
Re: Slecht internet met Thomson TG123g
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/30, 19:17:42 »
Hallo Gijsbert,
ik ben nog niet veel verder gekomen, ik weet niet meer wat ik nog kan doen.
Dus ik laat het voorlopig maar rusten.
Bij draadloze aansluiting heb ik onderin wel een ikoontje staan waarvan 3 van de 4 kolommen blauw zijn.
Wat kan dit betekenen?
Overigens , bedraad werkt het internet uitstekend, dus ik zit niet geheel zonder.

Toch alvast hartelijk dank voor je hulp.

Re: Slecht internet met Thomson TG123g
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/30, 19:20:27 »
Wat voor een chipset heb je? Ik heb een raillink chipset. Ik heb de rt73.inf nodig stond ook niet bij mij op de cd. Pjotr van het forum was zo vriendelijk mij deze toe te sturen. Als je weet welk bestandje, je moet hebben, is er misschien wel iemand op het forum die je er aan kan helpen.
Of googlen.
Rt73usb zou de RT 73 uitstekend moeten aansturen, ik heb hem zelf ook ;)

Re: Slecht internet met Thomson TG123g
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/30, 22:12:34 »
Hallo Gijsbert,
ik ben nog niet veel verder gekomen, ik weet niet meer wat ik nog kan doen.
Dus ik laat het voorlopig maar rusten.
Bij draadloze aansluiting heb ik onderin wel een ikoontje staan waarvan 3 van de 4 kolommen blauw zijn.
Wat kan dit betekenen?
Overigens , bedraad werkt het internet uitstekend, dus ik zit niet geheel zonder.

Toch alvast hartelijk dank voor je hulp.

De blauwe balkjes geven de signaal sterkte weer. Als je rechts op het icoontje klikt, krijg je te zien waar je signaal vandaan komt. Dit kan meer dan 1 zijn. Ik zie bijv van 3 buren het signaal. En natuurlijk de twee signalen van mijn Fonera, openbaar en prive. Kijk eens of het toch je wifi signaal is en dat je misschien nog je WAP of WAP2 code moet invullen.Het kan natuurlijk ook je bedraade verbinding is.
@Cumulus007, toen ik er mee bezig was, was die driver er nog niet, althans voor zover ik weet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.