Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird en add-ons  (gelezen 1310 keer)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Thunderbird en add-ons
« Gepost op: 2011/06/08, 18:38:29 »
Wie weet er add-ons voor Thunderbird die ik niet mag missen?

Ik ben vandaag van evolution overgestapt op Thunderbird daar ik in evolution mijn contactpersonen niet meer allemaal te zien kreeg, van de iets meer dan 200 zag ik er nog maar 23.
Kon ze wel allemaal selecteren en naar gmail sturen maar kreeg ze niet meer te zien in de lijst.

Afijn ben nu dus nieuw begonnen met Thunderbird en wil even weten wat jullie zoal als extra hebben draaien in thunderbird ik gebruik versie 3.1.10 die std bij 11.04 van ubuntu zit.

Alvast bedankt voor het mee denken.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Thunderbird en add-ons
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/08, 18:40:29 »
Lightning, een agenda-/kalenderfunctie voor Thunderbird.

Re: Thunderbird en add-ons
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/08, 18:44:35 »
provider for google calender om google agenda's toe te voegen
lightning als agenda app (zeg maar sunbird maar dan geïntegreerd in thunderbird)
adblock om ads te stoppen
enigmail voor beveiliging
Zindus om Zimbra mail en google mail contactlijsten te synchen
Thunderbrows als webbrowser in thunderbird
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Thunderbird en add-ons
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/08, 18:59:23 »
Oke bedankt heren ga er gelijk naar kijken Lightning had ik al gevonden en is reeds gevuld met mn afspraken de rest ga ik nu naar kijken.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Thunderbird en add-ons
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/08, 19:59:45 »
Oke daar ben ik weer.
Deze heb ik nu draaien:
provider for google calender om google agenda's toe te voegen
lightning als agenda app (zeg maar sunbird maar dan geïntegreerd in thunderbird)
adblock om ads te stoppen
enigmail voor beveiliging
Zindus om Zimbra mail en google mail contactlijsten te synchen
Thunderbrows als webbrowser in thunderbird Deze is helemaal TOP

Is er ook iets dat de notify van Thunderbird in de Notify van ubuntu kan zetten? zodat de notify dus boven in beeld komt ipv groot onderin?
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Thunderbird en add-ons
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/08, 20:46:23 »
Voor een mooie notify in Thunderbird kan ik deze aanbevelen

http://www.webupd8.org/2011/02/thunderbird-indicator-adds-folders.html

Nestelt zich in de Meldingsapplet die std al zichtbaar is en ook samenwerkt met evolution.
Wel de std notify even uitzetten in Thunderbird anders krijg je de melding zowel onder als boven.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Willy4

  • Lid
Re: Thunderbird en add-ons
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/08, 21:22:41 »
Ik heb de volgende addons in Thunderbird:
Firetray: Voor de email-notificatie in je Unity- of Gnome- panel. Werkt voor mij fijner dan de algemene notificatie, maar dat is persoonlijk.
ImportExportTools: Werd in het boek "Eenvoudig overstappen op Linux" aanbevolen als back-up mogelijkheid, maar is ook fijn om je mailtjes intact, als afzonderlijke bestandjes en voorzien van datum op te slaan op je harde schijf.
Lightning: agenda, die had je al.
AdresbookTab: omdat ik die in een tabblad handiger vind dan in een los scherm
Contacts Sidebar: Je contactpersonen naast je inbox
Them Font & Size Changer; Omdat onder Maverick Thunderbird hardnekkig weigerde de regel-afstand van het door mij gekozen systeemlettertype in acht te nemen. Hiermee kun je alleen voor Thunderbird een ander lettertype en grootte kiezen.
FolderAccount: Als je meerdere emailaccounts hebt, heb je hiermee voor elk account een eigen postvak,
SmilieInsert: Gewoon zomaar, voor de lol. =D Moet voor installatie wel aangepast worden aan een nieuwere versie van Thunderbird.

In Ubuntu 11.04 heb ik die Globalmenu addon uitgeschakelt want die deed het de helft van de tijd niet. ;)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)