Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draad loos internetten  (gelezen 4546 keer)

Offline tyger22

  • Lid
draad loos internetten
« Gepost op: 2010/01/31, 16:10:11 »
hallo ik ben nieuw,ik heb een laptop gekregen ricatech cpu intel 1.6g  hdd160gb  ram1gb ,nu weet ik niets van ubuntu, maar ik vind het al mooierde da windown ,ik heb al wel het 1 en ander gelezen maar moet een hoop leren.vandaar dat ik mij op dit forum heb aan gemeld ,in de hoop hier een informatie te krijgen, nu ik kan geen draadloos verbinding krijgen, wel met de eterkabel nu staat in de handleiding dat ik fn met f1 moet in drukken ,maar er gebeurd niets,fraag 2 hij vraagt steeds om een wachtwoord hoe moet da, noe ik wacht even af of mij iemand daar  mee kan helpen ,verder vind ik dit een interesant forun ,bvd

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: draad loos internetten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/31, 16:24:42 »
Welkom tyger22,
Controleer eerst even de hardware, een hoop laptops hebben "ergens" een schakelaar om het draadloze gebeuren uit te zetten.
In Systeem > Voorkeuren > NetwerkVerbindingen kan je het e.e.a. instellen, lukt dat ook niet?
Mocht dit niet werken, dan zijn 2 dingen belangrijk:
1. Welke versie van Ubuntu gebruik je ?
2. Open een terminalscherm (Toepassingen > Hulpmiddelen > TerminalScherm) en type ifconfig
De output hiervan graag hier posten (copy en paste moet werken).

Succes
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/31, 16:55:09 »
bedankt ik zal het eens proberen,maar het is voor mij moeilijk ,maar ik zal het proberen bvd

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/31, 17:41:44 »
nou wat ik nu gedaan heb ,ik krijg geen startpagina meer .

Re: draad loos internetten
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/31, 20:10:49 »
Deze Ricatech is toch een netbook met Atom processor?

Met welke Ubuntu versie ben je bezig?
Ik denk dat de NBR versie wel handig is.

Als je deze gaat installeren is het wel aan te bevelen dit met een werkende, bedraad, netwerk aansluiting te doen.


Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/31, 20:52:05 »
ja dit is een intel atom ,en er zit 9.10 op,en wat is nbr wat bedoel je daar mee, ik hoor het wel bvd

Offline sudenna

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/31, 22:24:27 »
ja dit is een intel atom ,en er zit 9.10 op,en wat is nbr wat bedoel je daar mee, ik hoor het wel bvd
nbr is een ubuntu netbook versie
een versie speciaal gemaakt voor kleine netbook schermen

maar kdenk da da soms vrij bekrompen aanvoelt, myaa das eigen keus
zoek da anders op in google hoe dit eruit ziet

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/01, 12:25:37 »
oke bedankt, ik denk dat ik toch maar windows 7 er op ga zetten bvd

Offline edwinv

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/01, 13:50:20 »
misschien nog een kleine hint -(zelf ondervonden) op de meeste netbooks en laptops zich een switch om het wifisignaal aan/uit te zetten - zelf heb ik ook al ondervonden dat bij het installeren van een nieuwe distro dit signaal plots uitstaat - hoef ik enkel het switchje te verzetten en in krijg een kadertjes waarin staat dat er draadloze verbindingen zijn gevonden - misschien toch eens proberen

deze netbook moet alleszins wat wifi betreft out of the box werken met ubuntu  - wordt zelfs verkocht met ubuntu standaard geinstalleerd

het paswoord dat hij vraagt is om ofwel de draadloze verbinding te maken (dit is niet de sleutel van de verbinding zelf, maar een paswoord dat je zelf mag kiezen om de verbinding achteraf te kunnen aanpassen)  -
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 14:21:21 door edwinv »

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/02, 19:12:16 »
hallo waar zit die switch ,en bedankt voor het meedenken,

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/02, 20:09:48 »
er wordt steeds naar een paswoord gevraagd .enter your pasword to perform administrative tasks ,hoe moet ik dat doen bvd

Re: draad loos internetten
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/02, 21:08:31 »
er wordt steeds naar een paswoord gevraagd .enter your pasword to perform administrative tasks ,hoe moet ik dat doen bvd
Doen wat er staat. Je wachtwoord invoeren. Wat snap je er precies niet aan?

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/02, 22:09:43 »
ik snap het niet, ik vul het paswoord in waar ik mij heb aan gemeld,en dan wil ik updaten en dan krijg ik wrong paswoord te zien.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: draad loos internetten
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/02, 22:48:24 »
Het is het password, dat je bij de installatie van Ubuntu hebt opgegeven.
Let wel op, in tegenstelling tot b.v. Windows, ziet Linux wel verschil tussen hoofd- en kleineletters !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/03, 18:16:17 »
oke bedankt, ik snap het nog niet helemaal,ik heb met instaleren ubuntu9.10 geen paswoord ingevuld,ik heb het paswoord van dit forum ingegeven ? ik denk dat ik iets niet goed gedaan heb,kan ik ubuntu ook verwijderen en hoe moet dat,en dan weer opnieuw installeren ,en moet ik een paswoord invullen,en is er ook een handleiding voor ikhoor het wel bvd

Re: draad loos internetten
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/03, 21:05:01 »
oke bedankt, ik snap het nog niet helemaal,ik heb met instaleren ubuntu9.10 geen paswoord ingevuld,ik heb het paswoord van dit forum ingegeven ? ik denk dat ik iets niet goed gedaan heb,kan ik ubuntu ook verwijderen en hoe moet dat,en dan weer opnieuw installeren ,en moet ik een paswoord invullen,en is er ook een handleiding voor ikhoor het wel bvd
Huh? Je _moet_ een wachtwoord invullen, anders gaat het setup niet verder. Heb je "Install inside Windows" gedaan, of heb je de computer opgestart vanaf de Ubuntu-cd en vanaf die cd geïnstalleerd? Nu snap ik je verwarring ;)

Offline tyger22

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/03, 21:23:27 »
ik heb die ge kregen en daar stond ubuntu op. maar wat ik ook doe hij vraagt steeds naar een wacht woord,
en ik kan ook niet in het menu komen bvd

Re: draad loos internetten
« Reactie #17 Gepost op: 2010/03/07, 01:01:48 »
je maat om het wachtwoord vragen, vriend  ;)

En dan opschrijven......  succes
NetBookRemix @ Pentium T4300 (2,1 Ghz), 2x2 Gb DDR2, 320 Gb HD, 1Gb GeForce GT220

Offline Jan E.

  • Lid
Re: draad loos internetten
« Reactie #18 Gepost op: 2010/03/07, 10:25:12 »
Tyger, volgens mij heb je deze netbook: Ritcatech RPC-11150 Advanced portable netbook. Klopt dat? Daarop wordt meegeleverd Ubuntu 8.

Misschien staat in de documentatie die bijgeleverd is, het wachtwoord wat je zoekt.

Aan de andere kant, Ubuntu 8 is niet heel erg nieuw meer, dus misschien is het slim om Ubuntu 9.10 te downloaden en daar je netbook eens mee op te starten. Als dan alles werkt en je hebt toegang tot je netwerk, zou ik die gewoon installeren. Ubuntu 9.10 ondersteunt veel meer hardware dan 8. Dus met een beetje mazzel werkt alles out-of-the-box.
Nu kan ik hier helemaal uit gaan leggen hoe die installatie werkt, maar je kan de beschrijving er van hier ook vinden: http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop. Tijdens de installatie wordt om een zogenaamd "root" wachtwoord gevraag. Een beheerders wachtwoord dus. Dat maak je aan en moet je vervolgens GOED onthouden. Je hebt het steeds nodig als je iets aan je systeem wilt veranderen.

Succes!


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: draad loos internetten
« Reactie #19 Gepost op: 2010/03/07, 12:22:51 »
ik heb die ge kregen en daar stond ubuntu op. maar wat ik ook doe hij vraagt steeds naar een wacht woord,
en ik kan ook niet in het menu komen bvd
Dan moet je het accountwachtwoord vragen aan de persoon van wie je de laptop gekregen hebt.