Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC-BSD in Virtual Box niet schermvullend  (gelezen 1391 keer)

PC-BSD in Virtual Box niet schermvullend
« Gepost op: 2011/09/18, 14:08:20 »
L.S.

Weet iemand hoe ik PC-BSD schermvullend kan krijgen in VirtualBox? Bij Windows XP en OpenSuse is dat geen probleem omdat daarvoor een programmaatje (gast-software) apart beschikbaar wordt gesteld. Voor PC-BSD heb ik dat nog niet gevonden en weet Überhaupt niet of het wel bestaat.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Alver1

  • Lid
Re: PC-BSD in Virtual Box niet schermvullend
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/07, 10:06:50 »
L.S.

Weet iemand hoe ik PC-BSD schermvullend kan krijgen in VirtualBox? Bij Windows XP en OpenSuse is dat geen probleem omdat daarvoor een programmaatje (gast-software) apart beschikbaar wordt gesteld. Voor PC-BSD heb ik dat nog niet gevonden en weet Überhaupt niet of het wel bestaat.

gegroet,
mrt
Ik kan uw vraag niet beantwoorden maar ik wil wel graag het programma voor schermvulling bij Windows XP kennen. Kan u daar iets over zeggen?

Bedankt voor een mogelijk antwoord

Alver

Re: PC-BSD in Virtual Box niet schermvullend
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/08, 00:28:46 »
Beste,

Wellicht bied volgende link uitkomst:

www.dedoimedo.com/computers/virtualbox-guest-addons.html

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: PC-BSD in Virtual Box niet schermvullend
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/08, 00:38:42 »
Volgens onderstaande pagina werkt het, maar zijn er geen guest additions beschikbaar. Geen hogere resoluties dus.

https://www.virtualbox.org/wiki/Guest_OSes

Edit: blijkbaar werkt het installatie script van VirtualBox niet pc-bsd, maar de guest additions opzich wel. Zelf compileren kan dus: http://blog.davekoelmeyer.co.nz/2010/03/31/freebsd-8-0-x86-and-kde4-full-screen-in-virtualbox-3-1-4/
« Laatst bewerkt op: 2011/10/08, 00:42:34 door Nunslaughter »

Re: PC-BSD in Virtual Box niet schermvullend
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/08, 00:52:07 »
Ik heb BSD er inmiddels afgegooid; het klinkt mooi, maar wat is de meerwaarde van zo'n pakket ten opzichte van het schitterende Debian? In de eerste plaats ben ik toch gebruiker en zijn de verschillende linux-smaken met ieder zijn specifieke uitdagegingen daar ondergeschikt aan.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.