Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kom er niet uit  (gelezen 4796 keer)

Re: kom er niet uit
« Reactie #25 Gepost op: 2016/11/25, 22:47:05 »
En een  Epson 3200 is een hele mooie scanner, maar geen filmscanner, ik heb de voorganger ervan gehad, maar alles wat ik ermee gescand heb, heb ik opnieuw gedaan met de plustek scanner, die alleen overweg kan met dia's en negatieven, maar dan wel even beter, maar  (nog) niet onder linux, voor zover mij nu bekend.
Wie weet, licht aan het eind van de tunnel:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Plustek-Possible-OSS-Linux


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: kom er niet uit
« Reactie #26 Gepost op: 2016/11/25, 23:10:54 »
Ach Paul,

Ik heb wel genoeg van Paulus. Met alle respect, hij komt maar met bezwaren.Maar hij komt niet met concrete gevallen. Hij maakt niets hard. Nu komt hij dan met die Plustek waar ik al van aangegeven heb dat daar een oplossing voor voorhanden is, maar wat dan zo geweldig aan die Nikon software mag zijn is nog steeds niet hard gemaakt.

Nou, GIMP is dan wel geen Photoshop en Rawtherapee of Darktable is ook niet super de super, maar dan alleen als je het vergelijkt met professionele software. Voor iedereen die geen prof is is er niks mis aan. Ik wil ook nog wel zo ver gaan als "weinig mis".

De leden van dit forum hebben deze op zich netjes verwoordde, maar verder uiterst negatieve grondhouding, deze litanie niet verdiend. Dat geldt naar mijn persoonlijke mening ook voor alle ontwikkelaars die die prachtige software voor ons gemaakt hebben. Zoiets is in één woord samen te vatten: respect!

groet,

Just



GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: kom er niet uit
« Reactie #27 Gepost op: 2016/11/25, 23:25:11 »
Is er trouwens een programma als spotnet voor inux?
Wat is spotnet?

Offline DeBaas

  • Lid
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: kom er niet uit
« Reactie #29 Gepost op: 2016/11/26, 00:16:58 »
Met alle respect, hij komt maar met bezwaren.

Zoals hij opmerkte in zijn eerste post:

"Dit OS is niet geschikt voor Jan en Alleman, te veel dingen die teveel afwijken van wat gebruikelijk is."

Tsja Just, we hebben hier kennelijk toch van doen met iemand die zich schaart onder Jan en Alleman. Is het dan geen goed idee om de OP door te verwijzen naar een besturingssysteem dat nu juist 100% gebruikelijk is? Microsoft Windows bedoel ik natuurlijk. Niet eens zo duur als je er een poosje over nadenkt!

Op het eerste gezicht zie ik geen ondersteuning v/door Macs.

Ik zag ook dat Vuescan dit scanner-merk ondersteunt, ook onder Linux.

https://www.hamrick.com/vuescan/plustek_opticfilm_7200i.html

Weet niet of dit het model van de OP is.

Re: kom er niet uit
« Reactie #30 Gepost op: 2016/11/26, 00:22:43 »
http://nl.afterdawn.com/downloads/netwerk/nieuwsgroepen_software/spotlite_linux.cfm

SpotLite lijkt op Spotnet en is dus een programma waarmee je kan zien wat er door anderen gevonden (gespot) is op Usenet.

voor Ubuntu Linux 10.11 - niet geschikt voor oudere Ubuntu versies.

Ehh, beetje heel erg oud misschien? Linux (20)10? En Usenet, wie gebruikt dat nog tegenwoordig?

Offline Paulus66

  • Lid
Re: kom er niet uit
« Reactie #31 Gepost op: 2016/11/26, 00:24:53 »
@de Baas: dank voor je tip.

@ de anderen:
Niet mopperen. Eerst lezen wat ik schrijf. Jullie geven tips die ik probeer,  soms werkt het soms niet. Ik maak een opmerking gerelateerd aan mijn ervaring tot nu toe, jullie zijn het daar niet mee eens, prima. Maar mijn laatste post hebben jullie niet goed gelezen.  Ik schreef dat ik kubuntu heb geruild voor mint en dat daarna een groot deel van mijn  problemen verdwenen zijn. Dat ik Gimp en RAWtherapee heb geprobeerd, en daar aangenaam verrast door was.  Ik had van beiden de windows versie in mijn systeem, die NIET positief waren.
En over die scanner: heb gegoogled , er is geen driver voor onder linux, zelfs niet van scanvue. Het is een specifieke film-scanner, voor 35mm film en dia's. Zal dus te alle tijden een windows machine nodig hebben om deze te gebruiken. geen fout van Linux.
En mijn opmerking over NX: specifieke software voor camera s is niet te vergelijken met third party software die hetzelfde tracht te doen. Ik gaf al aan dat ook andere pakketten het niet halen,  ik heb corel aftershot genoemd, maar er zijn er meer. Nu is er voor mac en windows Affinity uit, waar veel verzoeken aan worden gericht ook een Linux versie te maken, maar ook die kan (nog ) net wat gerichte software wel kan.
Heel makkelijk om te zeggen dat je met *** ook je foto' s goed kan krijgen, maar als je, wat ik probeer, je foto' s op A3+ print, kun je niet struikelen over fringing of kromme horizons, en vooral fringing is vaak hardnekkig, en dan heb je nog truckjes in de camera als D-lightning , om overmatige contrasten aan te kunnen, die sterk steunen op de bijbehorende software. Dat daar geenalternatief voor is onder linux is geen schande voor linux, maar dat is een ander verhaal. Men kan geen pakketten gaan aanpassen voor een handjevol personen die het zullen gebruiken, alleen voor mainstream, jammer genoeg.
E.e.A. is wel mede de oorzaak dat Linux nog steeds  een niche markt is, want mensen willen het makkelijk hebben.
En linux kan juist heel makkelijk zijn: ik had binnen 10 minuten de software binnen die ik wilde hebben om te proberen In MInt, niet in Kubuntu, de packetmanager daarvan is een regelrechte ramp.

Re: kom er niet uit
« Reactie #32 Gepost op: 2016/11/26, 00:58:30 »
En over die scanner: heb gegoogled , er is geen driver voor onder linux, zelfs niet van scanvue. Het is een specifieke film-scanner, voor 35mm film en dia's. Zal dus te alle tijden een windows machine nodig hebben om deze te gebruiken. geen fout van Linux.
Geef eens het typenummer van je scanner, wie weet zijn er mensen in dit forum die je verder kunnen helpen.

En mijn opmerking over NX: specifieke software voor camera s is niet te vergelijken met third party software die hetzelfde tracht te doen.
Vergeet niet dat zo'n beetje alle softwares om foto's te bewerken allemaal dezelfde kunstjes uithalen, plus of minus.

Heel makkelijk om te zeggen dat je met *** ook je foto' s goed kan krijgen, maar als je, wat ik probeer, je foto' s op A3+ print, kun je niet struikelen over fringing of kromme horizons, en vooral fringing is vaak hardnekkig,
Ik weet niet wat je bedoelt met 'fringing', heb je daar misschien een Nederlandse vertaling van? Kromme horizons zijn in velerlei fotobewerkers aan te pakken, probeer eerst de plug-in Gimplensfun, daarna een filter genaamd Lensvervorming.

en dan heb je nog truckjes in de camera als D-lightning , om overmatige contrasten aan te kunnen, die sterk steunen op de bijbehorende software.
Nee hoor, D-Lightning doe je in-camera, wat de "bijbehorende software" doet is niets anders dan een en ander oplichten/opleuken. Anders gezegd, wat D-Lightning voor jouw foto doet, kun je ook 100% zelf met een tooncurve. Niet alleen in NX maar ook in Gimp of RawTherapee of Darktable of Photoshop of de Adobe-software. Als je er even wat langer over nadenkt, zie je dat al die softwares plus of minus dezelfde algoritmen gebruiken.

E.e.A. is wel mede de oorzaak dat Linux nog steeds  een niche markt is, want mensen willen het makkelijk hebben.
Laten we zeggen dat voor sommige mensen Linux altijd een niche zal blijven! Linux kiest haar eigen vriendinnen!  :)
« Laatst bewerkt op: 2016/11/26, 01:00:45 door Paul Matthijsse »

Offline RikRik

  • Lid
Re: kom er niet uit
« Reactie #33 Gepost op: 2016/11/26, 09:59:19 »
Nu is er voor mac en windows Affinity uit, waar veel verzoeken aan worden gericht ook een Linux versie te maken, maar ook die kan (nog ) net wat gerichte software wel kan.
De  beta versies van Affinity heb ik tot nu toe geprobeerd en ik kan niet anders zeggen dat Affinity een hele serieuze concurrent van  Photoshop (is geworden)gaat worden. Op dit moment kan je na registratie, de beta versie van  Affinity gratis proberen, de uiteindelijke final versie zal ongeveer vijftig euro gaan kosten.
Ook de Photoshop-plugins werken gewoon met Affinity.
Wat zou het een sensatie geven in de Linux-wereld als er een Linux versie zou komen!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: kom er niet uit
« Reactie #34 Gepost op: 2016/11/26, 10:49:18 »
Fringing valt onder chromatische aberratie. Over het verschijnsel en de manieren om dat op te lossen met open source software is het nodige te vinden. Verder niks bijzonders.

Van het printen op groot formaat raak ik ook al niet onder de indruk. Natuurlijk laat dat technische fouten beter zien, maar dat maakt alleen wat uit als je op hoog niveau gaat exposeren en dan is een A3 print nauwelijks relevant. Daar kan je niet serieus mee aankomen.

Trouwens, wie print er nog afgezien van professionals? En printen profs nog A3? Ja, in het budget aanbod. En daar kan je heden ten dage niet meer van leven.

Deze hele discussie is er één op het aspect fotografie die ik al zo vaak heb gezien. Boordevol dure en vooral duur klinkende uitdrukkingen. Inhoudsloos ook.  Geen foto te zien.

Geef mij maar een amateurtje met een compactcamera, die een mooie foto heeft geschoten en dat hier toont. Ik heb zat dikke body's en dure telelenzen voorbij zien wandelen. Zeg maar onomwonden "paraderen"!

Je maakt geen goede foto's met alleen je portemonnee. Er komt nog iets meer bij kijken.

Je veroordeelt ook geen platform als Linux op alleen de software voor fotografie.

Ik heb je opmerkingen over je positieve ervaringen met andere distributies wel degelijk gelezen, Paulus. Ik vond dat nauwelijks interessant, ook al omdat je zo snel met je conclusies kwam. Het was ook niet bepaald iets bijzonders. Over lezen kan ik wel wat terugzeggen, maar dat is pingpongen. Zoek dat zelf maar uit.

Het spijt me dat ik geen positievere toon kan aanslaan.

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline softbart

  • Lid
Re: kom er niet uit
« Reactie #35 Gepost op: 2016/11/26, 16:46:15 »
Jammer dat deze discussies vaak de negatieve kant opgaan maar helemaal ongelijk heeft @paulus66 niet.
Wel eens geprobeerd om een Minolta 5400 aan de praat zien te krijgen. Of een middenformaat op de epson 4180.
Ja roept meteen iedereen met vuescan. Maar dan moet je al andere software kopen. Terwijl je al de software hebt!!
Vuescan met de minolta vindt ik geen verbetering. Het zelfde vind ik voor de Epson.
Met digitale fotografie geen ervaring.
Een tussen oplossing zou virtualbox kunnen zijn.
Dat lukt ( mede door de oude hardware zelfd met win2000  :P :P )

groet,

Theo

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: kom er niet uit
« Reactie #36 Gepost op: 2016/11/26, 17:17:09 »
Jammer dat deze discussies vaak de negatieve kant opgaan maar helemaal ongelijk heeft @paulus66 niet.

Nee, zeker niet. Hardware ondersteuning is een probleemgebied in Linux door de halsstarrige houding van nogal wat fabrikanten. Daarin wordt hier op dit forum een goede rol vervuld in het delen van kennis.

Citaat
Een tussen oplossing zou virtualbox kunnen zijn.

Dat is Paulus aangereikt. Dat heeft Pjotr uitstekend op zijn website beschreven, maar helaas.

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RonaldS

  • Lid
    • Free desktop wallpapers and software
Re: kom er niet uit
« Reactie #37 Gepost op: 2016/11/26, 17:47:44 »
Leuke discussie beetje botte bijl af en toe maar beide werelden hebben een punt ik persoonlijk ben vanaf Ubuntu 11.04 volledig overgestapt totdat ik toentertijd een herinnering mail  kreeg van mijn Tomton om nog een keer gratis te updaten nou toen moest ik ook weer een Windows machine opzoeken ligt dat dan aan Ubuntu ik persoonlijk vind van niet de fabrikanten die alleen software voor Windows en Mac schrijven zijn lui.
Hetzelfde geldt voor meer software zoals alle Iphone  software al is de ondersteuning om je foto,s van je Iphone te halen sterk verbeterd en werkt zonder gezeur.
En inderdaad over de linie gezien vind ik persoonlijk Windows software wat beter  Photoshop is beter dan Gimp , maar is Gimp daarmee slecht zeker niet voor de gemiddelde amateur zoals mijzelf voldoet Gimp zelfs ruimschoots hetzelfde geldt voor RAW therapie  en Luminance HDR allemaal goede programma's.
HTML 5 lost een hoop oude probleempjes online op ( Rtl gemist enz enz ) ook Netflix is geen probleem meer het gaat dus steeds meer de goede kant op.
Wat zeker de gebruikers van Windows altijd onderschatten is dat ze deze software vaak niet op legale wijze verkrijgen en er dus niets voor betalen als ik zou zeggen deze kost je 100 Euro en deze niets is voor de meeste de keus snel gemaakt.

Dus de hele vergelijking gaat niet op wat ik persoonlijk nu gebruikt is allemaal open source en gratis dat kan ik toch helemaal niet vergelijken met soortgelijke software wat mij als ik alles zou kopen op zijn minst 500 Euro kost.

Ik weet zeker dat als de koppelverkoop met nieuwe computers en laptops wordt losgelaten en men zou 100 Euro voor een Windows moeten betalen dat er een grote vlucht wat Linux machines betreft plaats zal vinden.

Ik let nu ook op wat voor een hardware ik koop ik Google eerst even of het door Ubuntu wordt ondersteunt al kom ik nog maar weinig hardware tegen wat het niet doet.

Ik heb meerdere computers/laptops  in mijn kennissenkring  voorzien van Ubuntu en Mint met diverse software en tot nu toe hoor ik geen klachten de meeste zijn heel blij dat ze niet meer zo op te hoeven letten wat betreft het updaten van firewalls virusscanners anti mallware en Windows gewoon ontspannen surfen over het internet en wat mailen.

Een fotootje van mij die bewerkt is met Luminance HDR en Gimp


 

Offline RonaldS

  • Lid
    • Free desktop wallpapers and software
Re: kom er niet uit
« Reactie #38 Gepost op: 2016/11/26, 17:51:46 »
dubbel sorry

Re: kom er niet uit
« Reactie #39 Gepost op: 2016/11/26, 17:58:35 »
Of een middenformaat op de epson 4180.
Theo, misschien gebruik je niet de goede instelling om middenformaat te scannen met die Epson 4180. Kun je bij Documenttype iets anders dan Reflective kiezen, bijvoorbeeld Transparant? En gezien de schermafdruk ben je misschien vergeten het witte reflectiescherm onder de klep van de scanner te verwijderen. Het is goed te zien dat je een scan hebt gemaakt zoals je een document zou scannen!

Mijn Epson 3200 fotoscanner kan ik volledig aansturen via Xsane in Gimp, kleinbeeld, dia's, middenformaat en 4x5-inch zijn zo prima te scannen. Ook met mijn vorige Epson fotoscanner was dat het geval.
« Laatst bewerkt op: 2016/11/26, 22:22:00 door Paul Matthijsse »

Offline softbart

  • Lid
Re: kom er niet uit
« Reactie #40 Gepost op: 2016/11/27, 10:25:13 »
Paul,

De afdruk was alleen bedoeld als voorbeeld. De werking is mij bekend.
Helaas is de 4180 "persona non grata"voor Xsana. Waar ik voorheen mee werkte met de overleden scanner.
Met de drivers van Epson en een andere prul programma de 6x6 scan beoordelen op postzegel formaat is niet echt bevorderlijk.
Je ziet, zo kan je zomaar van de regen in de drup komen.

groet,

Theo

Offline koos4401

  • Lid
Re: kom er niet uit
« Reactie #41 Gepost op: 2016/11/27, 15:55:01 »
Off-topic: die laatste foto (van een kerk) da's toch Oudenbosch?  Vroeg hij vanuit Zeeuws-Vlaanderen. /off-topic
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Paulus66

  • Lid
Re: kom er niet uit
« Reactie #42 Gepost op: 2016/11/29, 01:29:01 »
@ Ronld s

Wat een mooie HDR! Realistisch en prachtig van tint.

Al met al een beetje ruzieachtige sfeer hier. Ik beschrijf alleen maar mijn ervaringen, en dan zijn de mensen op de tenen getrapt. Als Canonical hun OS  plaatst als alternatief voor windows, verwacht je ook iets dat toegankelijk is, en als dat niet zo is, moet commentaar daarop ook bespreekbaar zijn.
 Heb Ubuntu van die PC afgekieperd, omdat het gewoon te moeilijk is.  Heb jaren geleden Kubuntu 5.10 als een van de eerste Linux distros geprobeerd, en toen kon ik er redelijk de weg in vinden. Heb het toen echter verlaten vanwege incompatibele hardware. maar telkens opnieuw geprobeerd Linux toe te passen voor die dingen die niet met die hardware te maken hadden.
De buntu van nu wil te mooi zijn. Werkt niet. Dus Mint 18 geïnstalleerd. Heeft wel een heldere packet manager, zodat je als nieuwkomer enig idee hebt waar je mee bezig bent.
Ook daar echter problemen met FF, dat ligt dus aan Mozilla. En het Mint forum is onbereikbaar, dus voor hun ook negatieve punten.

En dan de opmerking  "geen foto te zien". Natuurlijk niet, Als ik niet kan scannen, de fotosoftware niet voldoet, en de ervaring met het OS ronduit deprimerend is, ga ik niet iets laten zien.   
Ik ben pas enkele dagen aan het proberen Linux aan de praat te krijgen,  en heb dus niets om te laten zien.
Toen ik met windows begon had ik ook de eerste dagen geen resultaten, eerst verkennen, hulp vragen en krijgen. En dat is met windows wat makkelijker , altijd wel een collega oid die tips geeft.

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Re: kom er niet uit
« Reactie #43 Gepost op: 2016/11/29, 05:59:07 »
Citaat
Al met al een beetje ruzieachtige sfeer hier.

Sorry, maar ik ben van mening dat je die sfeer zelf hebt gecreëerd.

Als Windows zo volmaakt is, waarom doe je dan überhaupt moeite om een Linux distro te installeren?

Je zal toch echt enigszins leergierig moeten zijn, wil je succesvol met - ongeacht welk besturingssysteem dan ook - kunnen werken.

Houw je taai een veel plezier met fotograferen!  O0
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: kom er niet uit
« Reactie #44 Gepost op: 2016/11/30, 19:14:35 »
Dus Mint 18 geïnstalleerd. Heeft wel een heldere packet manager, zodat je als nieuwkomer enig idee hebt waar je mee bezig bent.
Ook daar echter problemen met FF, dat ligt dus aan Mozilla.
Wat voor problemen?

Citaat
En het Mint forum is onbereikbaar, dus voor hun ook negatieve punten.
Welk Mintforum? Ik bezoek het internationale Mintforum meerdere keren per dag. En ook het Nederlandse Mintforum. Beide zijn altijd bereikbaar.

Re: kom er niet uit
« Reactie #45 Gepost op: 2016/12/01, 16:10:40 »
:| Ik kom er niet meer uit.
Dit OS is niet geschikt voor Jan en Alleman, te veel dingen die teveel afwijken van wat gebruikelijk is.
Kan praktisch geen software vinden, omdat de packetmanager te goed is (onbegrijpelijk goed) Krijg verschillende dingen niet in NL, krijg geen opdates, kortom 't is niks

Te simpel.
Hier werken zelfs kids er naar tevredenheid mee, inclusief koppelingen met school. Vanaf groep 4 basisschool tot eind voortgezet.
We doen er werkelijk alles mee. Werk, schoolwerk (inclusief uitgebreide rapportages), (pro-niveau) grafische verwerken en ontwerpen evenals DTP, muziek en volledige productie, video en productie, ga maar door.

JIJ komt er niet uit. En daar is dit prachtige forum voor om alles te vragen en leren, en dan krijg je prima hulp op maat. =D
Hoe je het ook wend of keert, linux leren stabiel en veilig draaien vergt minder leercurve dan een gebruikelijke os stabiel en veilig houden.
Ik zeg altijd maar; het is zeker de moeite waard om het te leren, dus doe de moeite dan ook.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/01, 16:15:31 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: kom er niet uit
« Reactie #46 Gepost op: 2016/12/01, 16:21:57 »
was niet zo bedoeld, gaf alleen aan dat voor mij Linux alleen geen optie is.

Mooi he!? Je kunt linux NAAST w installeren. Je kunt zelfs w ONDER linux installeren. Je kunt zelfs w programma's IN linux draaien.
Wat wil je nog meer??

Klein nadeel. W wil graag de pc voor zichzelf houden en dat hindert de werking van linux nog wel eens.

zelfs als het zou lukken om Linux in Nl draaiend te krijgen, kan ik niet overstappen, er is n.l. geen driver voor mijn filmscanner in lin en geen programma dan kan tippen aan de raw converter van Nikon, en ook niets dat photoshop evenaard.
Zal dus altijd win (of mac) moeten hebben.  Linux is leuk voor internet. (downloaden b.v.)

Geen goede raw converter? =D
Geen goed photoshop alternatief? =D
Drivers? Hier werken zelfs w-apparaten waarbij w zelf allang met verplicht updaten en -graden gezorgd heeft dat ze niet meer werken. Ik ben nog niets tegen gekomen wat niet werkt. Alles werkt, en vaak zelfs ZONDER drivers waar w drivers vereist.

RAW therapee kan echt niet wat NikonNX doet, en al zeker niet zo snel

Ligt dat aan Linux? Of zou je hier beter Nikon over aanspreken omdat zij voor jou bepalen welke os je MOET gebruiken?

en voor gimp heb je minimaal twee schermen nodig, vanwege de vele losse vensters, en dan zit je nog met functies die ontbreken, voornaamste daarvan het 'snel retoucheer penseel' .

Professionals gebruiken Photoshop ook op twee schermen. Als je in PS de nodige vensters open zet zie je de foto ook niet meer.
Verder heb ik heel lang en veel met PS gewerkt (al vanaf 94 of zo) en ik mis weinig functies in gimp. Kan er gewoon vrijwel alles mee.

Auch. Moet ik hier echt op in gaan? :evil: Want dat kan ik op beide.
En moet ik dan ook nog even het verschil in kosten aanhalen?
De studio zoals deze hier GRATIS draait kost anders al snel 1500 euro. Wat kost photoshop tegenwoordig? Nog steeds de nodige honderdjes?

DRINGENDE TIP
Maak eens een UBUNTU opstart-usb en draai deze eerst eens in de probeermodus voor je installeert.
Dit kan ook met Lubuntu, Xubuntu, Mint en vele andere distri's.
En kijk dan eerst eens wat je bevalt, voor je volledig gaat installeren.
En als je er dan NOG niet te overtuigen bent geef ik het op.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/01, 16:31:52 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: kom er niet uit
« Reactie #47 Gepost op: 2016/12/01, 21:44:44 »

 :| Ik kom er niet meer uit.
Dit OS is niet geschikt voor Jan en Alleman, te veel dingen die teveel afwijken van wat gebruikelijk is.
Kan praktisch geen software vinden, omdat de packetmanager te goed is (onbegrijpelijk goed) Krijg verschillende dingen niet in NL, krijg geen opdates, kortom 't is niks

En jij geeft nu weliswaar een redelijke reactie, maar echt veel heb je aan het forum niet.

Niet mopperen. Eerst lezen wat ik schrijf.

Maar mijn laatste post hebben jullie niet goed gelezen.

Al met al een beetje ruzieachtige sfeer hier. Ik beschrijf alleen maar mijn ervaringen, en dan zijn de mensen op de tenen getrapt.

Zo maar even een paar citaten uit je posts op een rijtje. En desondanks zijn er nog mensen die je proberen te helpen. Niet dat de aangedragen alternatieven worden gewaardeerd, nee die worden afgeserveerd met een 'niet goed genoeg".

Ik bezoek dit forum al jaren, help daar waar ik denk dat te kunnen (ben een doorsnee gebruiker geen expert) en ben al die jaren fantastisch geholpen wanneer ik een vraag had. In al die tijd heb ik zelden iemand gezien die zich zo bot en ondankbaar opstelt. C'est le ton qui fait la musique en in dit geval heb je toch echt zelf die toon aangeslagen.

Re: kom er niet uit
« Reactie #48 Gepost op: 2016/12/01, 22:35:40 »
En desondanks zijn er nog mensen die je proberen te helpen. Niet dat de aangedragen alternatieven worden gewaardeerd, nee die worden afgeserveerd met een 'niet goed genoeg".

Ik bezoek dit forum al jaren, help daar waar ik denk dat te kunnen (ben een doorsnee gebruiker geen expert) en ben al die jaren fantastisch geholpen wanneer ik een vraag had. In al die tijd heb ik zelden iemand gezien die zich zo bot en ondankbaar opstelt. C'est le ton qui fait la musique en in dit geval heb je toch echt zelf die toon aangeslagen.

Ja joh. Ik was na een klein aantal reacties lezen ook al begonnen met helpen. Maar na mijn reactie geplaatst te hebben en verder te lezen werd ik ook meegezogen in de negativiteit wat mijn rechtvaardigheidsgevoel aansprak.
Het leek wel linux bashen want de argumenten gaan gewoon nergens over. Voorkeuren kan, maar zo volledig afkraken slaat nergens op.
Ik werd er gewoon een beetje boos om.

Voor wie de boosheid in mijn reactie mee las..... excuses hiervoor.
En voor wie niet in alle redelijkheid kan communiceren, dat is dan jouw probleem en niet het mijne.

En dan ga lekker een andere os huren (want je koopt het niet eens meer), en koop dan meteen lekker een fiks dure PS erbij (of is dat ook alleen nog maar cloud?).
Kun je meteen alvast gaan sparen voor een nog veel snellere pc die je over een half jaar alweer nodig gaat hebben omdat de huidige alweer veel te langzaam en vol geslibt is.
En dan is je geld op en kun je niet eens meer lekker gaan spelen met studiosoftware omdat dat dan ook weer een kleine rug gaat kosten.
Als hij al niet eerder gecrashed, besmet, gehacked of gehijackt is.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: kom er niet uit
« Reactie #49 Gepost op: 2016/12/02, 15:17:42 »
Hoppaaaaa. En weer is er een deurtje van interesse en mogelijkheden voor mij open gegaan.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=98275.msg992974#msg992974
En dat ook nog eens tegen een kostprijs van nul.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=98074.0

De ONbegrensde ( ;) sellingpoint) mogelijkheden van Linux zijn toch schitterend!?
Prachtig als je er van houdt met mogelijkheden te experimenteren. ^-^

En als je een plug en play desktopversie wilt (zonder experimenteren) die gewoon lekker draait als elke 'andere bekendere os' dan installeer je even zo makkelijk toch gewoon Ubuntu/Lubuntu/Xubuntu. En dan werkt (vrijwel) alles gewoon meteen. (alsof je nooit met drivers hoeft te klooien als je van 7 naar 8 of naar 10 upgrade of zo)
Even nog wat gewenste programma's installeren met een druk op de knop in Softwarecentrum en klaar is kees. Simpeler kan bijna niet.
En dat dan allemaal ook nog bovenmatig stabiel en veilig.
Wat kan een mens nog meer wensen?
« Laatst bewerkt op: 2016/12/02, 15:22:15 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore