Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ipod  (gelezen 1633 keer)

lennart

  • Gast
ipod
« Gepost op: 2006/04/11, 16:55:34 »
Ik heb de laatste dagen heel veel gedaan om mijn ipod werkend te krijgen met linux. Eerst heb ik het geprobeerd met gtkpod. Na allerlei forumposts gelezen te hebben en van alles veranderd en geupdate te hebben kreeg ik hem eindelijk aan de praat, alleen als ik een groot aantal liedjes tegelijk op mijn ipod wil zetten, valt de verbinding halverwege ineens weg. In gtkpod zegt hij dan bij de liedjes die nog niet gekopieerd zijn invoer/uitvoer fout. Ook in Amarok heb ik het geprobeerd, en die staat halverwege gewoon helemaal stil. In systeem - beheer schijfstations is de ipod hierna helemaal verdwenen. Hij staat nog wel op mijn bureaublad, maar als daarop klik krijg ik gewoon de lege map waarin hij normaal gemount hoort te zijn.

Als ik een paar bestanden er heen kopieer(ong 100 liedjes) doet hij het perfect, Alleen als ik mijn hele collectie kopieer(ong 1500 liedjes) krijg ik dit probleem.

Kan iemand me helpen?


Ik ben er net achter gekomen dat ale bestanden die in de submappen uit mijn muziekfolder gekopieerd zijn naar de muziekfolder zelf(door waarschijnlijk gtkpod). Hier een voorbeeld zodat jullie het begrijpen :P:

eerst:
- muziek
       - artiest
                 - liedje.mp3
                 - liedje2.mp3
       - liedje3.mp3
       - liedje4.mp3

daarna:
- muziek
       - artiest
                 - liedje.mp3
                 - liedje2.mp3
       - liedje.mp3
       - liedje2.mp3
       - liedje3.mp3
       - liedje4.mp3


Alle liedjes die ik nu dubbel heb wil ik er graag uitfilteren. Dit moet makkelijk kunnen, want de tweede gekopieerde versie is als root gekopieerd dus root is de eigenaar van de bestanden die ik wil verwijderen. Hoe kan ik in een keer alle bestaden van root verwijderen?

GWX

  • Gast
ipod
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/13, 11:29:11 »
GTKPod heb ik ook geprobeerd, maar dat programma heeft mijn iPod geen goed gedaan: na de eerste keer dat ik 't gebruikt had kon ik er geen muziek meer op zetten, en iTunes herkende 'm ook niet meer. Dus heb ik alle muziek d'r af gegooid (niet via GTKpod, maar handmatig) en heb ik 'm met behulp van YamiPod gerepareerd.

Nu beheer ik m'n iPod dus ook via YamiPod. Goed programma! Te downloaden via www.yamipod.com.

Gratis toetje: ga naar de configuratie-editor, en dan naar desktop > gnome > volume manager, en verander de volgende waarden:
autoipod - true
autoipodcommand - YamiPod (als je 'm in /usr/bin hebt staan)
Als je dan je iPod aansluit op je pc, start YamiPod automatisch op.

lennart

  • Gast
ipod
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/14, 11:15:16 »
Hellaas, ik heb steeds hetzelfde probleem. Ik heb nu gewoon met windows al mijn ipod bijgwerkt, en gebruik nu ubuntu alleen om afentoe een paar nieuwe liedjes op mijn ipod te zetten. Dit werkt wel goed.
Kan iemand me nog helpen met het tweede probleem?

ipod
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/14, 11:19:09 »
find /mountpoint/van/ipod -user root -exec echo '{}' ';'

Als dat de juiste lijst is doe je:

find /mountpoint/van/ipod -user root -exec rm '{}' ';'

lennart

  • Gast
ipod
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/18, 14:38:13 »
Citaat van: Dennis
find /mountpoint/van/ipod -user root -exec echo '{}' ';'

Als dat de juiste lijst is doe je:

find /mountpoint/van/ipod -user root -exec rm '{}' ';'
Bedankt!