Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nicotine-Plus  (gelezen 1332 keer)

Offline Alexander

  • Lid
Nicotine-Plus
« Gepost op: 2014/08/26, 00:07:58 »
Hallo,

Ik heb reeds het programma Nicotineplus geinstalleerd alleen heb ik geen idee hoe ik het programma aan moet zetten zodat ik kan downloaden. Hebben meerdere mensen hier ervaring mee en zo ja, weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Groeten, Alexander.

Re: Nicotine-Plus
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/26, 00:19:22 »
Dash aan de linkerbovenkant van de starter?Ook wel snelzoeker genaamd
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Alexander

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/26, 00:49:24 »
Helaas ben ik vergeten te melden dat ik bijna compleet digibeet ben dus ik heb wat specifieke aantekeningen nodig!  :)

Re: Nicotine-Plus
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/26, 10:57:59 »
Je hebt Ubuntu 12.04?Of een andere linux uitvoering?Geef eens op wat je dus hebt..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Alexander

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/26, 17:44:58 »
Klopt, Ubuntu 12.04 LTS. Dat is de versie waarmee ik werk!

Re: Nicotine-Plus
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/26, 18:53:37 »
Dan heb je links de starter met alle iconen van de proggies en harddisks of partities en de prullenbak.etc.etc.Helemaal boven aan heb je een rond icoon die Dash wordt genoemd,maar in de starter als snelzoeker start wordt genoemd.Als je daar op klikt krijg je een venster en daar type je de naam van het programma,je hoeft zelfs vaak niet eens de hele naam in te tikken.En dan klik je op het icoon van het programma en dan start het programma.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Alexander

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/26, 19:44:06 »
Het programma krijg ik wel gestart, maar downloaden doet het niet. Als ik bij "zoek bestanden" het gene in typ dat ik wil hebben gebeurt er niets. Al een tijd lang probeer ik zelf een oplossing te zoeken, maar ik begrijp er niets van.

Offline wowo

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/26, 20:07:58 »
Om nicotineplus aan de gang te krijgen is niet echt gemakkelijk. Je zal  namelijk poorten moeten openzetten in je router.
Bij de instellingen kan een knop vinden om te controleren of die correct open staan.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Alexander

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/26, 23:40:06 »
Ik bekijk nu de instellingen van het programma. Er staat:  "Uw IP adres is niet opgehaald van de server", "Gebruik de eerste poort die beschikbaar is uit het volgende bereik", "2234" tot "2239", "Client poort is 2234", "Gebruik de bovenstaande poorten om je router of firewall in te stellen". Ik neem aan dat het deze stukken tekst zijn waar ik iets mee moet, ook al snap ik niet wat. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Offline wowo

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/27, 12:02:31 »
Hoe je je router correct kan instellen (portforwarding) kan je vinden op de site:
http://portforwarding.com
Zoek op je merk router en verder op het programma Soulseek (Nicotine+ = "Soulseek for Linux")

Verder is het aan te raden om een vast ip- adres voor je pc te gebruiken.

Als alles goed is ingesteld kan je op "Check port status" klikken.
Indien de boel goed is ingesteld wordt een browser geopend met de melding:
IP:XXXXXXX Port: 2234/tcp open. Your router and Soulseek client is configured correctly.

Don't forget that you need to restart your client if you modify your listening port.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Alexander

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/31, 19:47:28 »
Heb nu meerdere malen op de website gezocht naar hoe en wat, maar ik kom er niet verder mee. Is er geen Nicotine+ voor dummies misschien?  :P

Offline wowo

  • Lid
Re: Nicotine-Plus
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/31, 19:52:48 »
Als je zegt welke merk en type router je hebt kan ik schermafdrukken maken van de handelingen.

Je moet deze instellingen via de webinterface van je router doen.
Je hebt dus ook lokale ip-adres en wachtwoord van je router nodig.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/31, 19:56:10 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS