Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sli en videokaart vraag .  (gelezen 878 keer)

Offline kamelot

  • Lid
Sli en videokaart vraag .
« Gepost op: 2007/08/22, 19:31:44 »
Ik ben over een maandje jarig en mensen vragen aan mij wat ik wil ik zit zelf te kijken voor een grafische kaart dat ik bij betaal .
Nu zag ik de XFX 7600 GT/650 en vind dit een mooie kaart voor zijn prijs en prestatie .
Graag zou ik willen weten of mensen hier ervaring hebben met deze kaart en of ubuntu 7.04 al sli ondersteunt .
Ik wil graag 2 videokaarten omdat ik ook nog onder windows een tijdje blijf draaien voor spelen .
Helaas heb ik ubuntu nu nog niet draaien op mijn pc wegen omstandig heden .
Maar hier komt snel weer verandering in .

mvg .

kamelot
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline kamelot

  • Lid
Sli en videokaart vraag .
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/23, 17:29:02 »
niemand een idee ?
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Cobuntu

  • Gast
Sli en videokaart vraag .
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/23, 17:36:01 »
Je zou de Live-CD kunnen proberen.

Mvg, Cobuntu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Sli en videokaart vraag .
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/23, 18:17:58 »
SLI is mijns inziens overbodig, tenzij je de allersnelste kaarten neemt die op dit moment verkrijgbaar zijn.
Het is vaak goedkoper om je oude videokaart te verkopen en een snellere kaart te kopen dan om een identieke oude kaart erbij te plaatsen. Een kaart van een nieuwere generatie is in veel gevallen sneller dan 2 oudere kaarten. Ook verbruiken 2 kaarten veel meer stroom dan 1. Een extra kaart erbij plaatsen in SLI geeft ook geen 2x grotere performance.

SLI is wel mogelijk in Ubuntu, maar echt nuttig is het dus niet.

De 7600GT lijkt me een prima kaart, maar er zijn ook kaarten te koop van een nieuwere generatie die net zo duur zijn. (Kijk eens naar de 8500 en 8600 serie). Ik weet niet welke kaarten er sneller zijn, maar dat is snel uit te vinden door wat benchmarks op te zoeken van verschillende kaarten. www.tomshardware.com heeft een aantal benchmarks op hun site staan bijvoorbeeld.

Offline kamelot

  • Lid
Sli en videokaart vraag .
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/23, 18:46:52 »
Nou het gaat er om dat ik 2 7600gt kaarten wil gaan kopen dan kom ik ongeveer op 150 euro uit maar als je dan naar een 7900 kijkt bijna dezelfde specs als een 7600gt alleen 256mb meer geheugen .
Zelf heb ik niet zoveel verstand van grafische kaarten moet ik eerlijk zijn .
Maar is wel beter dat ubuntu dit al ondersteunt .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost