Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beveiligde DVDś onder 8.04  (gelezen 665 keer)

Offline Conny

  • Lid
Beveiligde DVDś onder 8.04
« Gepost op: 2008/04/26, 05:24:22 »
Beste mensen,
8.04 liet zich gladjes installeren, alles doet het geloof ik, alleen kan ik geen beveiligde DVDś spelen.
Zelfgebrande lukken wel.
Ik heb de handleiding gebruikt voor beveiligde DVDś voor 7.10. In 7.10 werkte het wel. Moet het dit keer anders?

Offline Hanssun

  • Lid
Beveiligde DVDś onder 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 06:01:34 »
Citaat van: Conny
Beste mensen,
8.04 liet zich gladjes installeren, alles doet het geloof ik, alleen kan ik geen beveiligde DVDś spelen.
Zelfgebrande lukken wel.
Ik heb de handleiding gebruikt voor beveiligde DVDś voor 7.10. In 7.10 werkte het wel. Moet het dit keer anders?
Goedemorgen Conny,

heb je dit al gedaan?
1. Maak eerst een reservekopie van uw pakketbronnenlijst.

Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster. In de terminal, tik (of kopieer en plak) het volgende commando:
sudo cp /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.old

En druk op Enter. Vul desgevraagd uw wachtwoord in en druk weer op Enter. (uw wachtwoord blijft onzichtbaar, u ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo)

2. Voeg de benodigde pakketbron toe aan uw bronnenlijst, met het kladblokje Gedit. Kopieer en plak deze regel in de terminal:
gksudo gedit /etc/apt/sources.list

Druk op Enter.

Nu opent zich het kladblokje Gedit, met een tekstbestand. Aan het eind van de tekst in dat tekstbestand, kopieer en plak de volgende regel:
deb http://packages.medibuntu.org/ hardy free non-free

Sla het tekstbestand op en verlaat het kladblokje Gedit.

3. Voeg de sleutel toe om deze pakketbron zonder problemen te kunnen gebruiken. Kopieer en plak deze regel in de terminal:
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add -

Let op: vergeet het laatste liggende streepje niet!

Druk op Enter.

4. Vernieuw de pakketbronnenlijst. In de terminal:
sudo apt-get update

Druk op Enter en sluit daarna het terminalvenster. Nu krijgt u mogelijk enkele meldingen van beschikbare updates. Haal die binnen en installeer ze.

5. Nu komt het eigenlijke werk, namelijk het installeren van de beide pakketten.

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer

zoekterm: w32codecs

vink w32codecs aan en druk op knop Toepassen

(Let op: voor 64-bits Ubuntu wil u w64codecs hebben)

zoekterm: libdvdcss2

vink libdvdcss2 aan en druk op knop Toepassen



 Gr Hans,

Offline Hanssun

  • Lid
Beveiligde DVDś onder 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 06:47:48 »
Conny , nog even een aanvulling Ubuntu 7.10 is Gutsy Gibbon en je heb nu Ubuntu 8.04 Hardy Heron , ik denk dat je dat niet heb veranderd sources.list je heb daar nog Gusty staan?

GR Hans,

Offline Conny

  • Lid
Beveiligde DVDś onder 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 07:05:23 »
Beste Hans,
Ik had geen antwoord verwacht al op dit vroege uur....
Ik had alles goed gedaan (zelfs Gutsy in Hardy veranderd) op het installeren van die w32codecs na.... en dan doet hij het niet!
Nu gaat het prima,
bedankt, Conny