Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 herkent na ca 5 min geen externe schijven/geheugen ed meer.  (gelezen 708 keer)

Heb hier eerder een keer gepost dat ik op reis ging en een MSI U270 meenam. Daar stond 11.04 op, die deed het grotendeels, met wat bug in Unity en af en toe gewoon vastlopen. Nu is 12.04 eindelijk uit. Yay!
Netjes geinstalleerd, ziet er allemaal netjes en vrij gebruiksvriendelijk uit.
Alleen kan ik nu geen extern geheugen meer aansluiten want dat wordt in eerste instantie wel herkent, maar na een paar minuten niet meer. De meeste dingen met geheugen (Android telefoon, externe HDD, camera, XD/MS/whatdanookD card in multicardreader) worden wel herkent, ECHTER MAAR VOOR EEN PAAR MINUTEN!! Ik kan nauwelijks bestanden bekijken of kopiƫren omdat al mijn externe schijven/geheugen na een paar minuten niet meer gezien worden. Loskoppelen en terug aansluiten en/of telefoon/camera resetten heeft geen zin.

Wel behoorlijk irritant zo, want verder bevalt 12.04 me op het moment erg goed.
Ik heb hier op google nog niks over gevonden.
Mijn syteem is: MSI U270, AMD Dual-core E-350, AMD radeon 6310, 1 USB3 poort, 2 USB 2 poorten, multicard reader. Muis en Wacom tablet blijven (tot nu toe) wel werken.
Weet iemand hier een oplossing voor?


Re: Ubuntu 12.04 herkent na ca 5 min geen externe schijven/geheugen ed meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/29, 17:22:45 »
Dank je wel, kan ik iets meer mee. Ik ben er helaas nog niet mee geholpen want er staat dat de bug in kernels nieuwe dan 3.0 opgelost zouden moeten zijn. Ik heb kernel 3.2, ubuntu is volledig geupdate, en het probleem is er nog.
Een andere oplossing zou zijn een module voor de cardreader blacklisten, waardoor die dus niet meer zou werken.
Citaat
On my u270 blacklist module rts5139 (card reader) solved the problem with USB. There is not module rts5139 on kernel 2.6.38.

Als ik hiernaartoe ga ( http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/) kan ik kiezen uit debs voor een heleboel ander kernels.
Wat zou een oplossing kunnen zijn? Een nieuwere kernel proberen?

Re: Ubuntu 12.04 herkent na ca 5 min geen externe schijven/geheugen ed meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/29, 18:13:11 »
blacklisten vd module werkt in elk geval niet.... alleen mijn WIFI gaat er raar door doen, dus heb ik het weer uitgezet.

k heb in /etc/modprobe.d/ een extra textbestandje gemaakt met de naam blacklist.custom.conf
Hierin heb ik het volgende gezet:
Citaat
# /etc/modprobe.d/blacklist-custom
# Custom blacklist file so I don't mess with any of the files that come with
# the module-init-tools package.
# hopelijk zorgt dit ervoor dat de cardreader wellicht niet meer werkt, maar dat in elk geval mijn usb schijven het weer doen.

blacklist module rts5139
Maar dit zorgde er dus niet voor dat de usb of carrdreader het opeens wel deden. Allebei worden ze gezien, en allebei vallen ze er na een paar minuten uit....

Any more ideas anyone?

Re: Ubuntu 12.04 herkent na ca 5 min geen externe schijven/geheugen ed meer.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/30, 17:42:26 »
heb er geen oplossing voor gevonden. Heb er hier een bug report voor geplaatst:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/992023