Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???  (gelezen 1324 keer)

Toen ik daarnet nog eens met skype wilde bellen was ik de slechte kwaliteit beu. Ik kreeg telkens een 'Problem with Audio Playback'-fout. Als ik dan alles veranderde in "Options-Sound Devices" naar Pulse, lukte het wel, maar het geluid was niet goed, veel vertraging en gehakkel. Eens gegoogled en dit gevonden (op het engelstalig forum en ook op andere): http://www.econowics.com/news-from-the-net/170/skype-problem-with-audio-playback-ubuntu-810-intrepid-ibex/

Ik heb deze stappen gevolgd en nu lijkt skype goed te werken (ook al staat er nu overal 'default'). Ik heb alleen mijn pc nog niet opgestart omdat ik had gezien dat bij de deinstallatie van pulse ook ubuntu-desktop stond. Toch even gecheckt in Synaptic en inderdaad: bij ubuntu-desktop staat geen vinkje meer. Nu zit ik met de poepers dat wanneer ik mijn laptop dadelijk herstart dat ie niet meer tot de desktop komt. Kan iemand me enige raad geven?

Hartelijk bedankt!

Re: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/08, 14:02:33 »
ubuntu-desktop is een metapakket dat alle standaard pakketjes van ubuntu installeert. Dus als ge 1 van die standaard pakketjes verwijderd, gaat dat metapakket mee. Dat kan absoluut geen kwaad.

Re: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/08, 14:06:48 »
Ik moet ubuntu-desktop met andere woorden niet opnieuw aanvinken en installeren in synaptic? De beschrijving in Synaptic is "the Ubuntu desktop system".

Als ik dus nu zou heropstarten, zou ik gewoon terug bij mijn grafisch login-schermpje uitkomen?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/08, 14:10:54 door pietermeurs »

Re: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/08, 14:12:04 »
Inderdaad, het is niet de grafische desktop, gewoon een meta-pakket.

Als ge het gaat aanvinken, zult ge zien dat hij pulseaudio weer gaat installeren.

Re: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/08, 14:14:44 »
En al gaat het "mis" , ubuntudesktop is dan altijd nog te installeren vanuit de niet-grafische modus :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/08, 14:16:12 »
Het zal niet mis gaan :).

Tenzij er wel noodzakelijke pakketten verwijderd zijn. Maar ubuntu-desktop verwijderen kan absoluut geen kwaad.

Re: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/08, 14:21:28 »
owke, merci!

proberen maar dan!

En gelukt ondertussen!

« Laatst bewerkt op: 2009/04/08, 14:26:31 door pietermeurs »


Offline Dave

  • Lid
Re: ubuntu-desktop is niet geïnstalleerd (skype): groot probleem???
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/08, 17:23:51 »
Met Gimp verwijderen krijg je hetzelfde te zien.
Al vele malen gepasseerd hier.
Was best eng de eerste keer  =D