Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Backtrack op USB stick  (gelezen 581 keer)

Offline djyeppi

  • Lid
Backtrack op USB stick
« Gepost op: 2013/08/01, 08:19:45 »
Goedemorgen luitjes,
Ik ben net nieuw in de wereld van ubuntu en heb een bootable usb stickje gemaakt met daarop backtrack 5.
Nou was ik lekker bezig om programmaatjes te instaleren en de settings voor mn geluid etc. aan te passen totdat ik opnieuw moest opstarten.
Tot mijn grote spijt waren alle geinstaleerde programma's en instellingen weer ongedaan gemaakt....

Is er een manier om alles wel zo te houden als je het wilt op de usb stick en zoja is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik dat dan voor elkaar kan krijgen?

bvd DJYeppi

Offline joop905

  • Lid
Re: Backtrack op USB stick
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/01, 10:45:33 »
Goedemorgen luitjes,
Ik ben net nieuw in de wereld van ubuntu en heb een bootable usb stickje gemaakt met daarop backtrack 5.
Nou was ik lekker bezig om programmaatjes te instaleren en de settings voor mn geluid etc. aan te passen totdat ik opnieuw moest opstarten.
Tot mijn grote spijt waren alle geinstaleerde programma's en instellingen weer ongedaan gemaakt....

Is er een manier om alles wel zo te houden als je het wilt op de usb stick en zoja is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik dat dan voor elkaar kan krijgen?

bvd DJYeppi

nieuw in de wereld van linux, backtrack is niks voor beginners

In tegenstelling tot usb-creator-gtk, blijven instellingswijzigingen die u aanbrengt, in UNetbootin niet bewaard na een herstart. In die zin is UNetbootin dus wat minder gebruikersvriendelijk dan usb-creator-gtk.

Bron:  https://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf#TOC-UNetbootin

Offline djyeppi

  • Lid
Re: Backtrack op USB stick
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/01, 14:39:49 »
nieuw in de wereld van linux, backtrack is niks voor beginners

In tegenstelling tot usb-creator-gtk, blijven instellingswijzigingen die u aanbrengt, in UNetbootin niet bewaard na een herstart. In die zin is UNetbootin dus wat minder gebruikersvriendelijk dan usb-creator-gtk.

Bedankt voor de reactie maar ik las wel iets over een persistent disck, daarmee zou het wel mogelijk moeten zijn geloof ik.
Weet iemand hier meer over?
bvd DJ Yeppi

Offline koos4401

  • Lid
Re: Backtrack op USB stick
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/01, 17:49:51 »
Persistent: Google is je vriend.
Effect: zelf ben ik níet in staat geweest LMDE daarmee aan de praat te krijgen. Ik wens je veel succes met zoeken en uitvoeren.
Off topic: Ik denk wél dat Joop095 gelijk heeft! End off topic
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Backtrack op USB stick
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/01, 19:09:24 »
Eerste hit van de zoekboer is de site van Backtrack zelf:
http://www.backtrack-linux.org/wiki/index.php/Persistent_USB

Dit is nog niet zo eenvoudig; als je nieuw bent in de linuxwereld, zou je hier dan wel aan beginnen? Je moet dan bekend zijn met de command line en het filesysteem. Daarnaast, bij de vorige versie waren vrijwel alle programma's op Bactrack ook via de command line (Dat kan wat veranderd zijn inmiddels).

Het staat je vrij om te doen hoor, maar zou je niet eerst met een versie van Ubuntu of Mint beginnen?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]