Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krijg scanner niet aan de praat  (gelezen 1748 keer)

Coody

  • Gast
krijg scanner niet aan de praat
« Gepost op: 2008/04/22, 17:29:05 »
hallo,

ik heb een Midion Life flatbedscanner MD90093 en krijg hem niet aan de praat. Ik vind nergens een driver ook niet met Medion zelf, geen driver voor deze scanner onder Linux. Is er een manier om hem toch aan de praat te krijgen, rekening houden dat ik nog maar een beginner ben. Ik gebruik Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon.:(

Offline ptb

  • Lid
krijg scanner niet aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/22, 20:46:16 »
Ik ben bang dat je pech hebt:de scanner blijkt een exemplaar van Microtek te zijn met een nog niet ondersteunde chipset ( USB-Scanner, Vendor 0x05da,, ProductID 0x3025,  Chip SQ113).
Op de Sane pagina http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html#Z-MEDION-LIFETEC-TEVION-CYTRON
kun je zien welke ondersteund worden.
Misschien is iemand er mee bezig of is zijn er andere mogelijkheden.

Coody

  • Gast
krijg scanner niet aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/24, 00:43:25 »
Citaat van: ptb
Ik ben bang dat je pech hebt:de scanner blijkt een exemplaar van Microtek te zijn met een nog niet ondersteunde chipset ( USB-Scanner, Vendor 0x05da,, ProductID 0x3025,  Chip SQ113).
Op de Sane pagina http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html#Z-MEDION-LIFETEC-TEVION-CYTRON
kun je zien welke ondersteund worden.
Misschien is iemand er mee bezig of is zijn er andere mogelijkheden.
dank u ptb, zit er voorlopig niets anders op dan XP nog wat aan te houden om te scannen, en dit enkel tot er een oplossing is. Ik ben zeer tevreden over Ubuntu en kan het iedere beginner aan raden.:D

Coody

krijg scanner niet aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/24, 01:18:35 »
Goed kans dat je de scanner proggies aan de praat krijgt in wine....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D