Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerklocatie xubuntu.  (gelezen 2783 keer)

gabensam

  • Gast
Netwerklocatie xubuntu.
« Gepost op: 2008/05/02, 17:10:52 »
Allereerst wil ik zeggen dat na een week ubuntu te hebben gebruikt er besloten is om helemaal van windows af te zien. Alles werkt perfect en lukt iets even niet zijn er mensen op het forum die je uit de brand helpen.
Dan de vraag: pc A ubuntu - pc B xubuntu. Netwerk onder nfs werkt. Op pc A Kan ik bestanden van de en home map naar de andere en vice versa verplaatsen.
Het probleem is dat op pc B (xubuntu) onder locaties geen starter naar het netwerk te zien is. Oook in bestandsbeheer niet. Wat moet ik doen om in xubuntu in locaties of bestandsbeheer de netwerklocaties zichtbaar te maken.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd,
groet Cees

gabensam

  • Gast
Netwerklocatie xubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/03, 08:38:49 »
Via een omweg gedeeltelijk gelukt. Heb konqueror op xubuntu geinstalleerd. Toch bliift het vreemd dat de netwerkmappen niet in bestandsbeheer te zien zijn. Iemand nog suggesties

Laus

  • Gast
Netwerklocatie xubuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/11, 11:40:12 »
voor zover ik gelezen heb, is die functionaliteit nog niet in Thunar (verkenner van Xubuntu) geimplementeerd!

Zul je toch nautilus of Konqueror moeten gebruiken. Er stonden nog wel wat tips en tricks op het internationale forum hierover. Moet je even zoeken. Ik was hier ook naar op zoek, maar het is er simpelweg dus nog niet.

Netwerklocatie xubuntu.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/16, 14:41:58 »
Ik draai ook Xubuntu en ook geen netwerk te vinden. Kan wel van WinXP mijn Xubuntu binnenkomen; andersom lukt niet.
En Samba crasht volledig in Xubuntu (gerapporteerd). Nautilus proberen te installeren: ook niet gelukt.....Lekker toch?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline vanadium

  • Lid
Netwerklocatie xubuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/16, 17:45:38 »
Maak je netwerkverbindingen op "commandolijnniveau". Dan zijn ze aanwezig als gewone directories en kan iedere bestandsbeheerder ermee overweg. Je kan nfs gebruiken, maar wat ook uitstekend werkt (en omwille van veiligheid meer aangeraden is indien je op een open netwerk zit) is sshfs. Dit werkt van zodra de server SSH heeft lopen. Zo mount ik een ssh server in een locale directory "server" onder mijn home dir:

sshfs $USER@server.domain.be: ~/mnt/server/

Ik doe dit gewoon via een scriptje.

Het lukt mij trouwens niet om krek dezelfde server via nautilus te verbinden ...

Netwerklocatie xubuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/16, 18:35:35 »
Het lukte me nu wel met Smb4K.
Zie ook topic/26880
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood