Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Muis werkt niet na update  (gelezen 7535 keer)

[OPGELOST] Muis werkt niet na update
« Gepost op: 2010/11/01, 19:32:02 »
Bij de installatie van Ubuntu werkt de muis en toetsenbord niet.
Nu heb ik Linux Mint 9 geinstalleerd, en na de installatie werkte alles wel gewoon normaal. Nu heb ik direct geupdated, en nu werkt mijn muis weer niet. Als ik bij het inlog scherm de muis beweeg, lukt dit een enkele seconde, en dan loopt de muis vast. Dit is bij PS/2 en USB.

Kan iemand me helpen?

EDIT: Als ik in de recovery mode opstart en dan kies voor Low grapichs mode, dan werkt de muis ook.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/02, 17:13:20 door Jeff Matthys »
Een trotse linux-beginner!

Offline heir4c

  • Lid
Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/01, 19:40:57 »
Is er een Driver voor je grafische kaart te zien via "Stuurprogramma's?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/01, 19:43:23 »
Ja, en deze had ik aangezet voor ik geupdated had. Daarna heb ik een reboot gedaan en toen werkte nog alles. Toen ben ik gaan updaten, en na die reboot had ik het probleem...
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/02, 09:33:54 »
Het probleem is begonnen vanaf Ubuntu 10.04. Toen had ik dit probleem ook al, en heb er toen een tijdje niets meer aan gedaan, en nu blijkt dat bij de 10.10 dit probleem ook is. Mint 9 Isadora is eigenlijk 9.10 (veronderstel ik). Dus tussen versie 9.10 en 10.04 is er iets gebeurd waardoor ik dit probleem heb. Is er dan geen oplossing voor?

EDIT: Ik ga straks dit eens proberen: http://blog.ichinmay.com/2010/05/03/ubuntu-10-04-upgrade-from-9-10-usb-keyboard-mouse-problem/
« Laatst bewerkt op: 2010/11/02, 09:42:53 door Jeff Matthys »
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/02, 12:48:16 »
Femke, bedankt voor het antwoorden. Ik ga dit onmiddelijk proberen!
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/02, 14:28:21 »
Ik geef het op. Bij de alternate cd krijg ik enkele errors.
Krijg bij het instellen van Programmatuur een hele lijst waar ik uit kan kiezen :s. Dacht dat die gewoon Ubuntu ging installeren zoals bij de live...
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/02, 14:36:18 »
Hmm, hier ook een verwant probleempje in 10.10 met een Wacom tablet (usb). Als ik de pen beweeg klikt-ie af en toe automatisch. Dus als ik een mail aanklik en even later naar de scrollbalk beneden wil gaan om de rest van het bericht te lezen, wordt geregeld een andere mail aangeklikt. Raar verschijnsel dat ik nog niet eerder in een Linux-distro heb gezien...

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/02, 15:02:33 »
Sorry voor die drastische reactie. Had het via USB gedaan, dus zonet toch even een CDtje gebrand. En nu lijkt alles normaal te gaan.

Heb al meermaals een alternate gedaan bij heel oude pc's, maar daarstraks kreeg ik wel rare keuzes.
Maar nu gaat alles goed en ik laat nog iets weten of het probleem dan verholpen is.
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/02, 15:45:07 »
Installatie is geukt,
Maar de eerste keer als ik wou inloggen en ik drukte op een toets, dan leek het alsof deze toets bleef hangen en dit bleef zomaar doorgaan :s. De muis werkte wel. (Had ik vroeger met de 10.04 op deze pc ook.)
Maar na een reboot werkte muis en toetsenbord wel terug. Nu ga ik kijken of dit zo blijft, en ik hou jullie op de hoogte

Alvast bedankt!

EDIT: er staat nu wel een rij updates te wachten. Zou ik het wagen?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/02, 15:47:42 door Jeff Matthys »
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/02, 16:38:17 »
@Femke, sorry dat ik je hiermee lastig val, maar na de update is er alweer een probleem.

Toetsenbord en muis doen het nog steeds! Maar nu is er een probleem bij het internet.

Er steken 2 netwerkkaarten in (onboard, en een extra PCI kaart). Nu had ik voor de updates daar al kleine probleempjes mee, want als de kabel op onboard stak, dan werkte het soms niet en als ik dan de kabel naar de PCI kaart verplaatste werkte het internet meestal terug. (iets wat normaal niet mag zijn natuurlijk).
Na de update had ik geen internet, dus ik verstak de kabel nog eens, en tot mijn verbazing werkte het toen nog niet. Dus waar ik de kabel ook steek, hij is bezig (ik zie het icoontje bewegen), maar na enkele minuutjes krijg ik een melding dat de Verbinding verbroken is (bij beide kaarten). De kaarten worden allebij herkent, dus een driver probleem is het denk ik niet.

Alvast bedankt voor het lezen!
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/02, 16:55:13 »
Dat heb ik al geprobeerd, maar dat helpt helaas niet...
Een trotse linux-beginner!

Re: Muis werkt niet na update
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/02, 17:12:12 »
Hij zoekt even, en dan zegt hij opeens dat de Verbinding verbroken is. Dat is bij beide netwerkkaarten.

Ik zal een nieuw topic openen.

Alvast heeel hard bedankt om het toetsenbord en muis probleem mee op te lossen!
Een trotse linux-beginner!

Re: [OPGELOST] Muis werkt niet na update
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/04, 19:45:29 »
Heb een ander moederbord gestoken en nu zijn alle problemen weg, dus ook die van het internet.
Heb nog wel 1 vraagje. Waar kan ik instellen welke hd's mogen mounten bij het opstarten?
Een trotse linux-beginner!

Re: [OPGELOST] Muis werkt niet na update
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/05, 11:14:04 »
Het was een moederbord dat ik nog had liggen. Heeft ook dezelfde specificaties. Dus ik vind het zo nu wel goed.

Jah, ik heb al veel topics gehad ja. Ik ga nu mijn allerlaatste aanmaken hoop ik...
Een trotse linux-beginner!