Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Melden van klachten  (gelezen 2263 keer)

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Melden van klachten
« Gepost op: 2010/04/27, 11:00:42 »
Gisteren was er de discussie over het functioneren. Hierbij melde ik dat er geen feedback wordt gegeven als iemand een klacht deponeert over een ander forumlid vanwege zijn gedrag/houding op het forum.

Een citaat die langskwam was: "Dit werkt alleen als je de juiste kanalen inlicht,is er een klacht kan je dat melden aan de CC zie Wiki.". En dat terwijl er onder elke posting een linkje staat met de tekst: "Meld dit bericht aan de moderator". Dan vraag ik mijzelf af, welke andere kanalen moet ik dan inlichten?? En als er andere kanalen zijn, wat is het nut van die link onder elke posting?? Ik heb meerdere malen zelf klachten gedeponeerd over andere leden die ik hier maar niet bij naam noem, via die link onder elke posting, maar nooit iets van weer gehoord. Het plaatsen van klachten en het afhandelen van klachten is geen interne aangelegenheid. Er zijn 3 partijen betrokken: de klager, de CC en/of admin's en de beklaagde. Het beoordelen van de klachten juist wel onder interne aangelegenheden. Het zou toch netjes zijn als de CC en/of admin's een feedback geven naar de klager toe hoe ze een klacht hebben beoordeeld en hoe ze deze verder naar de beklaagde toe afgehandeld hebben.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/27, 13:12:37 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Melden van klachten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/27, 12:12:39 »

Het is goed dat dit wordt aangesneden. We hebben een moderators handleiding. Hierin ontbreekt een aanwijzing over hoe om te gaan met meldingen via de meldknop. Ik zal daar binnenkort naar kijken, en een stukje toevoegen. Even een berichtje terugsturen naar degenen die een melding hebben gedaan waarin aangegeven wordt welke actie ondernomen is t.g.v. de melding lijkt me inderdaad wel netjes.

@ Femke, er is een nieuwe teamwiki. Aankomende irc vergadering ligt er de vraag om deze meer toegankelijk te maken. Daarmee is ook de CC makkelijker te vinden.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Team/Teampagina
« Laatst bewerkt op: 2010/04/27, 12:17:20 door Thomas de Graaff »

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Melden van klachten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/27, 14:25:11 »
Ziet er goed uit Thomas!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Melden van klachten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/27, 19:59:16 »
even een klein ding verduidelijken.

mails aan het team of meldingen via de knop komen niet aan bij de CC,

je kan wel via de "roze" link ons email adres vinden [onderaan de pagina] en daar de CC contacteren, dit dus bv als je geen feedback krijgt van het mod team na een melding en je duidelijkheid wilt omtrend de gang van zaken, dit kunnen we dan oppakken.


sorry als dit niet duidelijk was, mijn oprechte excuses hiervoor dan :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Melden van klachten
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/27, 20:04:16 »
Voor de goede orde, wanneer ik (zelf) actie onderneem n.a.v. een melding via de knop, dan stuur ik minimaal een bedank mail.
Wanneer ik geen actie onderneem, omdat een andere mod het gedaan heeft, of omdat ik het niet urgent genoeg vind, dan geef ik geen respons.
Mogelijk dat we dit meer moeten stroomlijnen............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Melden van klachten
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/27, 20:21:11 »
gewoon standaard een reply sturen na een melding, met wie het opgenomen heeft en wat gedaan is evt.

niet als een bot een foute link topic post en die verwijderd moet worden [dit zie je snel genoeg verdwijnen] maar wel bij actie's onder leden onderling.


en idd van jou heb ik regelmatig feedback gehad ron, ook van anderen maar idd niet altijd en dit kan beter.

Offline Dave

  • Lid
Re: Melden van klachten
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/28, 18:07:43 »
ach, als iemand afscheid neemt die bekend staat om de heerlijke gehaktballen en je zegt dat de gehaktballen wel gemist zullen worden krijg je hier al een waarschuwing vanwege teveel offtopic en zgn "meerdere klachten" over het offtopic gaan.
Dan nog een keer mag je geen opmerking maken over een verkeerde wissel bij het schaatsen omdat er in belgië een trein door rood licht gereden was een week er voor.
Ik ga er dus maar gewoon vanuit dat wanneer ze het zelf niet volgen er wel een punt aan gefantaseerd wordt.

Ga in ieder geval in offtopic niet teveel offtopic, doen ze zelf genoeg in ontopic gedeelte.
Die hele knop vind ik overigens maar ruk.
Er kunnen er 200 lezen die het prima vinden en 1tje drukt met regelmaat op die knop en wil nadien ook nog geïnformeerd worden hoe z'n slachtoffer aangepakt is.
Daar kun je van alles van vinden, ik dus het mijne.



Re: Melden van klachten
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/28, 18:19:48 »
ach, als iemand afscheid neemt die bekend staat om de heerlijke gehaktballen en je zegt dat de gehaktballen wel gemist zullen worden krijg je hier al een waarschuwing vanwege teveel offtopic en zgn "meerdere klachten" over het offtopic gaan.
Dan nog een keer mag je geen opmerking maken over een verkeerde wissel bij het schaatsen omdat er in belgië een trein door rood licht gereden was een week er voor.
Ik ga er dus maar gewoon vanuit dat wanneer ze het zelf niet volgen er wel een punt aan gefantaseerd wordt.

Ga in ieder geval in offtopic niet teveel offtopic, doen ze zelf genoeg in ontopic gedeelte.
Die hele knop vind ik overigens maar ruk.
Er kunnen er 200 lezen die het prima vinden en 1tje drukt met regelmaat op die knop en wil nadien ook nog geïnformeerd worden hoe z'n slachtoffer aangepakt is.
Daar kun je van alles van vinden, ik dus het mijne.



+1
Viva La Revolución

Re: Melden van klachten
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/28, 18:50:42 »
Tja die knop. Je kan natuurlijk met de regelmaat op die knop drukken als jou iets stoort. Daar zijn toch de forum regels die je kan lezen voordat je drukt. Ik neem aan dat de moderators, zo'n melding ook beoordelen op de forum regels. Het is net het verhaal van de wolf, alleen i.p.v de fluit, "de knop" Misschien dat zo iemand contact arm is of zich zelf zeer strenge normen en waarden oplegt. Dat is dan jammer, de forum regels zijn de forum regels. Wat natuurlijk wel kan is de meldingen op een punt binnen laten komen en dat de moderators van dienst, ongeacht wie zijn of haar tanden erin kan zetten en een berichtje terugstuurt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Melden van klachten
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/28, 22:05:02 »
Eerlijk gezegd heb ik die knop in een ver verleden eens een paar keer gebruikt.Nu zou ik het pas doen als het echt te gortig zou worden,ik vind het nl. ook niet zo netjes om de mods bij ieder wissewasje lastig te gaan vallen met allerhande klachten.Zie ik iets waarbij ik mijn twijfels heb dan laat ik het even bezinken,dingen komen op papier soms ook heel anders over. ^-^
Kubuntu 20.04

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Melden van klachten
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/28, 22:09:26 »
Maar bedenk wel, dat alles lezen op het forum een dagtaak is, de mods lezen ook niet alles.
b.v. een onderwerp op een verkeerde plaats kan best niet gezien worden.
Ook een mod is maar een mens .......
Wat natuurlijk wel kan is de meldingen op een punt binnen laten komen en dat de moderators van dienst, ongeacht wie zijn of haar tanden erin kan zetten en een berichtje terugstuurt.
Hier heb je helemaal gelijk in, lijkt mij ook een vorm van beleefdheid .........
« Laatst bewerkt op: 2010/04/28, 22:11:39 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Melden van klachten
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/28, 22:09:52 »
Tja die knop. Je kan natuurlijk met de regelmaat op die knop drukken als jou iets stoort. Daar zijn toch de forum regels die je kan lezen voordat je drukt. Ik neem aan dat de moderators, zo'n melding ook beoordelen op de forum regels. Het is net het verhaal van de wolf, alleen i.p.v de fluit, "de knop" Misschien dat zo iemand contact arm is of zich zelf zeer strenge normen en waarden oplegt. Dat is dan jammer, de forum regels zijn de forum regels. Wat natuurlijk wel kan is de meldingen op een punt binnen laten komen en dat de moderators van dienst, ongeacht wie zijn of haar tanden erin kan zetten en een berichtje terugstuurt.
Wolf met fluit.. tss rare mensen. ???
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Melden van klachten
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/10, 14:43:35 »
Wat ik weet van de site Newgrounds is dat ze daar een systeem hebben dat mensen die onterecht meldingen maken automatisch na een keer of 2 á 3 voor een poosje geen meldingen meer kunnen maken. Als meldingen wel terecht blijken te zijn dan krijg je juist extra power erbij en zijn jouw meldingen meer waard... :rolleyes:

Je zou ook kunnen instellen dat je de knop kunt gebruiken nadat je voor een bepaalde tijd lid bent van het forum of als je bijvoorbeeld 10 goede kwaliteit berichten hebt verstuurd.

Voor de rest kan ik me best aardig vinden in de mening van Dave.

Re: Melden van klachten
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/10, 15:42:35 »
Weer zo'n geweldig verhaal.
Wolf met fluit.. tss rare mensen. ???
Heb je wel opgelet op school ??? :o :o :o
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.