Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad  (gelezen 12898 keer)

Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Gepost op: 2011/09/24, 21:14:02 »
Op dit moment heeft Ubuntu-NL een prima team van vijf raadsleden die hun taken met veel plezier uitvoeren. Hoewel het op het moment prima loopt horen er eigenlijk zeven raadsleden te zijn zodat de driekoppige gemeenschapsleiding niet de meerderheid heeft binnen de gemeenschapsraad. Anders lopen we het risico dat er zich een stel dictators gaan ontwikkelen. ;) Dus...

Er zijn binnenkort verkiezingen voor twee nieuwe gemeenschapsraadsleden. :)

Maar eerst is het tot 8 oktober kandidaatsperiode. Kandidaten kunnen zich gedurende twee weken aanmelden.

Heb je stemrecht? Denk je dat jij een goede bijdrage zou kunnen leveren aan de organisatie van Ubuntu  Nederland? Lijkt het je leuk om mee te praten en mee te helpen? Ga naar de stemwebsite en stel jezelf kandidaat! Denk niet te snel dat je geen kans maakt, doe het gewoon en geef jezelf op!

Heb je geen stemrecht, maar wil je jezelf wel graag kandidaat stellen of later stemmen? Stuur dan een bericht met een korte beschrijving van wat je zoal hebt gedaan voor Ubuntu-NL naar gemeenschapsleiding AT lists.ubuntu-nl.org. Dan zal de gemeenschapsraad beoordelen aan de hand van het meritocratisch beginsel of je wel of niet wordt toegelaten tot de groep stemgerechtigden.

Ga ervoor! :D
« Laatst bewerkt op: 2011/09/24, 21:56:05 door Thomas de Graaff »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/03, 12:05:36 »
Nieuwe oproep om je/u kandidaat te stellen voor de verkiezingen. Anders zijn het feitelijk geen verkiezingen.
Ik vind het opmerkelijk dat er zo weinig animo is voor de verkiezingen. De nieuwe structuur:
- biedt een open structuur, medezeggenschap
- biedt een mogelijkheid bij te dragen aan onze LoCo
- biedt de mogelijkheid te sturen (niet aan de wal)
- biedt de mogelijkheid wat leeft binnen onze community een podium/platform te geven
- biedt de mogelijkheid de nieuwe organisatiestructuur te onderstrepen, te supporten
« Laatst bewerkt op: 2011/10/19, 16:14:46 door leoquant »

Offline Tom

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/03, 12:46:53 »
Ik vind het opmerkelijk dat er zo weinig animo is voor de verkiezingen.

Het is misschien interessant om beknopt te vertellen wat er van een Kandidaat verwacht wordt en wat zijn eventuele kennis zou moeten zijn.
De Engelse taal machtig zijn etc.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/03, 14:43:44 »
Wat kennis van onze LoCo en het besturingssysteem. De Nederlandsche taal lijkt mij de voertaal tijdens de vergaderingen, anders heb ik nog niet meegemaakt, behalve een sporadische Latijnse verzuchting hier en daar.
De gemeenschapsraad is het belangrijkste orgaan binnen onze LoCo.

Uit het organisatievoorstel:

Citaat
Ze (de gemeenschapsraad) is verantwoordelijk voor het vastleggen van de visie en de plannen van Ubuntu
Nederland, en bepaalt het beleid. Grote besluiten die iedereen aangaan moeten genomen worden door de gemeenschapsraad.

Citaat
De gemeenschapsraad vergadert maandelijks op IRC en heeft daarnaast een maillijst. De
vergaderingen en maillijst zullen altijd publiek zijn. Echter, in de eerste helft van de IRC-vergadering
zullen alleen de leden van de gemeenschapsraad kunnen spreken. De tweede helft van de IRC-
vergadering is openbaar, iedereen kan spreken.

Citaat
Deze groep is verantwoordelijk voor de langetermijnvisie en
de controle op de middelen.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/03, 14:45:35 door leoquant »

Offline Tom

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/03, 18:48:12 »
Dat is een ingewikkeld spel om je kandidaat te stellen ,ik vind het alleszins niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/03, 19:20:58 »
[KNIP]
http://ubuntunl.sensehofstede.nl/election/

Je moet wel een Launchpad-account hebben.


edit: Heb die link verwijderd en de gewone link gezet die Thomas in zijn eerste bericht ook gaf. Eens zien of dat wel werkt.
Nochtans had ik daarnet er geen moeite mee, maar nu krijg ik zelfs de mededeling dat ik geen recht zou hebben om te stemmen, terwijl ik wel degelijk op de lijst sta, èn ik daarvoor ook gewoon die link heb kunnen volgen... raar ???
« Laatst bewerkt op: 2011/10/03, 20:48:23 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/03, 19:31:53 »
Account heb ik  en op uw url ben ik al geweest ,maar snap er nog geen bal van waar ik mij moet aanmelden als kandidaat ,dus laat maar.
Is mij allemaal te ingewikkeld zal dus ook geen goede raadsman (lid) zijn (kaf scheid zich van het koren) XD
Toch bedankt. ;)

@Femke hieronder: heb het gezien en gelezen.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/03, 19:35:33 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/03, 19:39:03 »
Account heb ik  en op uw url ben ik al geweest ,maar snap er nog geen bal van waar ik mij moet aanmelden als kandidaat ,dus laat maar.
Is mij allemaal te ingewikkeld zal dus ook geen goede raadsman (lid) zijn (kaf scheid zich van het koren) XD
Toch bedankt.

Tja, de link "edit your candidature" werkt dus niet eens.
Als ik daar op klik dan krijg ik de mededeling dat ik geen recht heb om te stemmen. ???
Niet dat ik me wil aanmelden. Voorlopig te weinig tijd ervoor.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/03, 19:51:40 »
Als ik daar op klik dan krijg ik de mededeling dat ik geen recht heb om te stemmen. Huh?

Idem.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/03, 20:27:29 »
Als ik daar op klik dan krijg ik de mededeling dat ik geen recht heb om te stemmen. Huh?

Idem.

Toch bent u toegevoegd als stemgerechtigde!! Vreemd. Zoek ik uit. U bent ingelogd op de site?
: https://launchpad.net/~ubuntu-nl-stemgerechtigden

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/03, 20:27:52 »
Account heb ik  en op uw url ben ik al geweest ,maar snap er nog geen bal van waar ik mij moet aanmelden als kandidaat ,dus laat maar.
Is mij allemaal te ingewikkeld zal dus ook geen goede raadsman (lid) zijn (kaf scheid zich van het koren) XD
Toch bedankt.

Tja, de link "edit your candidature" werkt dus niet eens.
Als ik daar op klik dan krijg ik de mededeling dat ik geen recht heb om te stemmen. ???
Niet dat ik me wil aanmelden. Voorlopig te weinig tijd ervoor.

Toch ben je toegevoegd als stemgerechtigde!! Vreemd dit. Zoek ik uit. Je bent ingelogd op de site?
: https://launchpad.net/~ubuntu-nl-stemgerechtigden

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/03, 20:35:25 »
Dat is een ingewikkeld spel om je kandidaat te stellen ,ik vind het alleszins niet.

U doelt op de stemwebsite?
Want iedereen kan zich kandidaat stellen, feitelijk zonder ingewikkelde eisen ofzo.
Citaat
Heb je stemrecht? Denk je dat jij een goede bijdrage zou kunnen leveren aan de organisatie van Ubuntu  Nederland? Lijkt het je leuk om mee te praten en mee te helpen? Ga naar de stemwebsite en stel jezelf kandidaat! Denk niet te snel dat je geen kans maakt, doe het gewoon en geef jezelf op!
« Laatst bewerkt op: 2011/10/03, 20:37:04 door leoquant »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/03, 20:45:50 »
Wanda heb je het onderste vinkje (Teammembership) wel aan staan. Als je dat niet hebt, kan de website niet zien dat je in het stemrecht team zit.

Zie bijlage
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Tom

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/03, 20:50:17 »
Ben dus net zelf tot die ontdekking gekomen en heb mij kandidaat gesteld.
Toch bedankt voor de tip. ;)

Dus niet opgeven.. al doende leert men.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/03, 20:51:50 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/03, 20:57:26 »
Ben dus net zelf tot die ontdekking gekomen en heb mij kandidaat gesteld.
Toch bedankt voor de tip. ;)

Dus niet opgeven.. al doende leert men.

\o/

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/03, 21:08:16 »
Met wat omwegen ben ik er ook doorgeraakt. De "truk" was om dus eerst terug overal uit te loggen en af te melden, ook en vooral op die site van die link en dan daar terug in te loggen, nu mèt het zetten van die vinkjes.  Bedankt, ronnie.

@Wanda: fijn dat je je kandidaat stelt... Zelf heb ik er geen tijd voor, maar ik wilde wel graag mee stemmen. XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/03, 21:23:01 »
schroom niet te vragen wanneer er onduidelijkheden zijn. we hebben nog wat goede kandidaten nodig naast de goede kandidaten die zich al aangemeld hebben. verder gaat het werken in de raad vanzelf, je wordt goed op de hoogte gehouden van alles. geen zorgen daarover! :)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/03, 22:07:04 »
Wanda heb je het onderste vinkje (Teammembership) wel aan staan. Als je dat niet hebt, kan de website niet zien dat je in het stemrecht team zit.

Zie bijlage

Dat was het dus. Zoals Wanda al zei: Al doende leert men.  :)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/08, 22:01:52 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/08, 22:13:01 »
Inmiddels gestemd, kan ik dat niet meer vergeten. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/08, 22:16:58 »
Volledig met je eens, gijsbert. Ben ook nogal van de vergeetachtige aard.

Ik heb mijn stem uitgebracht. Dat de meest geschikten mogen winnen.

Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/08, 22:29:04 »
Ook gedaan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #23 Gepost op: 2011/10/08, 23:47:08 »
Ook maar een poging gewaagd, dat de beste moge winnen !
:lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Tussentijdse verkiezingen Ubuntu-NL gemeenschapsraad
« Reactie #24 Gepost op: 2011/10/09, 09:52:59 »
is er ook ergens een stuk(je) over alle kandidaten?
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!