Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: winrar voor linux  (gelezen 1550 keer)

doommaniac

  • Gast
winrar voor linux
« Gepost op: 2007/04/29, 11:39:37 »
ff vraagje ik winrar voor linux gedownload naar bureaublad.
maar hoe kan ik dit nu gaan gebruiken,en kan ik dat ook in mijn toepassingen menu zetten.
ik heb ook 7 zip geinstalleerd vanuit synaptic maar waar vindt je dat terug,en kan ik dat ook in mijn toepassingen menu zetten.

alvast bedankt.

gr.doommaniac

zambo

  • Gast
winrar voor linux
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/29, 11:56:40 »
Bedoel je een programmatje om RAR te bestanden te bewerken onder Ubuntu?

Zoiets kan je terugvinden onder systeem - beheer - synaptic pakketten - als je hier dan als zoekactie unrar ingeeft wordt dat automatisch geinstalleerd.

doommaniac

  • Gast
winrar voor linux
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/29, 12:05:52 »
Citaat van: zambo
Bedoel je een programmatje om RAR te bestanden te bewerken onder Ubuntu?

Zoiets kan je terugvinden onder systeem - beheer - synaptic pakketten - als je hier dan als zoekactie unrar ingeeft wordt dat automatisch geinstalleerd.
maar hoe krijg ik dit in mij toepassingen menu dat ik gelijk kan opstarten
ik heb edubuntu.
ik heb winrar dus op mijn bureaublad gezet in een map maar dat moet je toch ook kunnen uitpakken.

Offline siegi

  • Lid
winrar voor linux
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/29, 12:11:18 »
installeer eens gewoon het pakketje rar en unrar, volgens mij kan je nadien met file-roller gewoon rar bestandjes inpakken en uitpakken

doommaniac

  • Gast
winrar voor linux
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/29, 12:46:17 »
Citaat van: siegi
installeer eens gewoon het pakketje rar en unrar, volgens mij kan je nadien met file-roller gewoon rar bestandjes inpakken en uitpakken
ik heb dat al geinstallerd staan unrar en rar en die file-roller ook maar hoe bedien je dat ik ben nog een leek op dit gebied.

winrar voor linux
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/29, 13:00:39 »
Je kan gewoon een rar bestand openen met het programma dat je in Ubuntu standaard gebruikt om zip en andere ingepakte bestanden te openen. Maar dit programma kan door het installeren van rar ook gewoon rar files openen. Je kan het bekijken als een soort van plug in.
De rar functionaliteit wordt niet als een apart programma geïnstalleerd.

Als je via synaptic rar hebt geïnstalleerd moet je maar eens dubbelklikken op je rar bestand. Dat zou dan gewoon moeten werken.

Budi

  • Gast
winrar voor linux
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/12, 20:53:17 »
Als je de rar pakketten hebt geinstalleerd is er ook een mogelijkheid met je rechtermuisknop >> Eigenschappen >> tabblad rechten >> uitvoeren van bestand toestaan aanvinken. Misschien doet hij het dan wel.

Offline siegi

  • Lid
winrar voor linux
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/12, 21:01:19 »
@budi waarom schop je eigenlijk een topic naar boven van in april. Dit topic was volgens mij opgelost.  Het terug naar boven schoppen lijkt me niet zo zinvol.