Ondersteuning > Software en configuratie

USB headset geen connectie met Skype/Zoom software

(1/1)

jos bos:
Hallo,


Afhankelijk gebruikte ik een headset met 3.5mm jack, ik ben dus over gestapt naar een USB headset.
Voorheen was het mogelijk om Skype of Zoom gebruiken. Maar zins ik de nieuwe USB heb en dus gebruik doet Skype of Zoom het niet meer.

In de audio settings van Skype staat 'USB Audio Device Mono'

Mijn specificaties:
Toshiba Satellite Pro R50-E-13N

Ubuntu 22.04

jos bos:
Bumb

Paul Matthijsse:

--- Citaat van: jos bos op 2023/05/26, 17:04:58 ---Maar zins ik de nieuwe USB heb en dus gebruik doet Skype of Zoom het niet meer.
--- Einde van citaat ---
Alleen die twee en de rest werkt wel?

jos bos:
Ja 'Google Meet' werkt wel en ook kan ik geluid opnemen via Audacity met deze USB headset.

Het probleem zit hem er in dat via Skype en Zoom, in de instellingen van deze apps/programs de audio settings op USB Audio Device Mono staan en ik niet 'Monitor of USB Audio Device Analog Stereo' kan selecteren.

Wanneer ik een call heb gebruik ik 'Simplescreenrecorder' op het gesprek op te nemen van, of beter gezegt ik gebruik Simplescreenrecorder om de andere persoon op te nemen en ik gebruik Audacity om mij zelf op te nemen, om vervolgens, wanneer het gesrprek klaar is deze twee samen te voegen. Anyhow, het was even zoeken welke optie audio optie ik nodig van Simplescreenrecorder want 'USB Audio Device Mono' nam geen geluid op, Ik moet dus Monitor of USB Audio Device Analog Stereo aanklikken om geluid die op de laptop word afgespeeld op te kunnen nemen, vandaar dat ik zeg dat ik het vreemd vind dat ik deze audio optie niet in Skype of Zoom kan vinden. Want ik ga er vanuit dat als ik deze kon kiezen mijn USB headset wel zou werken met Skype of Zoom.

Link of screenshots:
https://imgur.com/a/NbGxFEO
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie