Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Boekhoudsoftware  (gelezen 1128 keer)

Boekhoudsoftware
« Gepost op: 2013/02/27, 16:02:29 »
Ons bedrijf werkt al sinds 2004 met Ubuntu maar zitten nog altijd vast aan een boekhoudprogramma onder Windows. We draaien dit in een virtualbox wat op zich prima werkt.
Maar toch zouden we graag onafhankelijk van Microsoft Windows willen werken maar ik kan geen boekhoudpakket vinden wat net zo gemakkelijk werkt als ons Snelstart boekhoud pakket.
Ik heb inmiddels de makers van Snelstart benadert om een Linux versie uit te brengen, hier wordt wel over nagedacht maar er is natuurlijk weer te weinig vraag naar om aan een Linux versie te beginnen.

Zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met boekhoudsoftware onder Linux.

Ik heb al diverse pakketten geprobeerd maar heb tot nu toe nog niets kunnen vinden wat aan onze eisen voldoet, steeds werkt er iets niet of niet goed.

Het pakket moet in ieder geval 2 soorten facturen kunnen maken en communiceren met de bank en belastingdienst.


Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/27, 17:54:09 »
misschien kan je iets met: open ERP
 http://v6.openerp.com/catalog

of met gravita boekhoudprogramma
http://www.gravita.nl/linuxprogramma

deze kwam ik ook nog tegen
http://www.emadar.com/
« Laatst bewerkt op: 2013/02/27, 18:04:09 door RobertPeter »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/27, 20:08:31 »
KMyMoney is een zeer goed boekhoudpakket wat ook zeer goed aangeschreven wodt plus open source, in de Ubuntu-pakketbronnen en gratis is :)

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/27, 20:17:27 »
KMyMoney is een zeer goed boekhoudpakket wat ook zeer goed aangeschreven wodt plus open source, in de Ubuntu-pakketbronnen en gratis is :)

Dat het goed is geloof ik graag maar voldoet het ook aan deze voorwaarde van de TS:
Citaat
Het pakket moet in ieder geval 2 soorten facturen kunnen maken en communiceren met de bank en belastingdienst.
?

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/27, 20:18:38 »
Dat 2 soorten facturen maken sowieso maar dat laatste weet ik niet precies. Maar omdat het zo te installeren is is dat natuurlijk het proberen waard.

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/02, 10:15:04 »
Ik denk dat Gravita nog het meest in de buurt komt, maar zo gemakkelijk als Snelstart schijnt niet mogelijk te zijn.
De pakketten uit het softwarecentrum zijn meestal op het Amerikaanse stelsel gebaseerd en kunnen niet communiceren met de belastingdienst en telebankieren.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat hier nog geen softwaremakers mee aan de slag zijn gegaan (op Gravita na dan)

Het lijkt wel of wij het enige bedrijf zijn die volledig op Linux draait, er moeten toch meer bedrijven zijn die tegen dit probleem aanlopen.

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/02, 10:28:57 »
Ja, KMyMoney is alleen voor de Amerikaanse markt. Daarom zijn er 2 Duitsers en 1 Belg betrokken bij de ontwikkeling ervan.

Heb je het wel bekeken?

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/02, 16:02:03 »
Ik schrijf meestal op het Amerikaanse stelsel gebaseerd, ik geloof niet dat ik de naam KMyMoney ergens hebt genoemd.

KMyMoney is overigens geen boekhoudpakket maar een persoonlijke financiƫle planner

 What KMyMoney is not
As a personal finance manager, KMyMoney is not intended to scale to the needs of an average
business. A small business might find sufficient functionality to use KMyMoney, but features
such as accounts-receivable and accounts-payable are not directly supported. However, it would
be possible to create client, supplier, document, or other features through plugins
« Laatst bewerkt op: 2013/03/02, 16:03:44 door Johan Velthuizen »

Offline jolo

  • Lid
Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/02, 16:59:09 »
Ik denk dat je niet kunt verwachten, dat een gratis boekhoudpakket hetzelfde zou kunnen als een commercieel boekhoudpakket. Had je het bijvoorbeeld al geprobeerd met GnuCash? Of check anders deze hyperlink http://linuxappfinder.com/businessandfinance
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/02, 17:32:17 »
Het hoeft ook geen gratis pakket te zijn, Snelstart kost ook in totaal 1500 euro. Maar het moet wel aan bepaalde minimale eisen voldoen voor de Nederlandse markt.
Ik moet zeggen van de gratis pakketten is GNUCash een van de pakketten die zeker wel bruikbaar is.
Van de betaalde pakketten is Gravita een volwaardig pakket maar niet zo gebruiksvriendelijk en gezien ik geen boekhouder bent moet het wel begrijpbaar zijn.

Re: Boekhoudsoftware
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/02, 20:07:45 »
@Johan: Jawel, je zei "uit het softwarecentrum zijn op het Amerikaanse stelsel gebaseerd" en KMyMoney zit in het Softwarecentrum. Geen woorden verdraaien. Maar goed, kennelijk niet wat jullie zoeken, maakt niet uit. Het is in ieder geval gratis en kan meer dan GNUCash en zit in het Softwarecentrum.