Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Developer vacaturebank  (gelezen 6659 keer)

Offline Double12

  • Lid
Developer vacaturebank
« Gepost op: 2009/05/01, 23:06:03 »
Steeds meer mensen binnen Ubuntu NL willen hun programmeerkennis graag in praktijk brengen en starten/nemen deel aan een open source project. Ubuntu NL wil dit graag stimuleren en faciliteren. Om vraag en aanbod bij elkaar te brengen, is er daarom een Developer vacaturebank opgericht.
Dit is een wikipagina waarop programmeurs die meer developers zoeken voor hun project, deze vacature kunnen toevoegen in een lijst. Verder maak je een forumtopic aan met meer informatie. Hierop kunnen kandidaten voor de vacature dan reageren.

Ik hoop dat er veelvuldig van deze vacaturebank gebruik gemaakt gaat worden en dat dat weer mooie stukjes open source software gaat opleveren!

10-05-2009: De Vacaturebank is inmiddels onderdeel van de Developers wiki.

De vacaturebank: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Developers/Vacaturebank
De developers wiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Developers/DevelopersHome
« Laatst bewerkt op: 2009/05/10, 17:10:16 door Double12 »

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/02, 13:35:08 »
Wie is "asdasdasdf" :P ;)

Maar goed initiatief.

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/02, 14:56:36 »
asdasdasdf dat ben ik, wist je dat niet? ;)
Een leuk initiatief Double12, alleen jammer dat ik bijna niets weet van programmeren. :(  Een script testen voor iemand, dat kan ik wel.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/02, 19:42:08 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/02, 19:41:06 »
Laten we het erop houden dat we het nu hebben over vrijwilligerswerk (althans, dat neem ik aan), en niet over betaald werk. Oke :)?

Offline Double12

  • Lid
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/02, 20:38:04 »
We hebben het hier inderdaad puur over het werven van vrijwilligers voor open source projecten, niet over het werven van betaald personeel voor softwareprojecten.

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/03, 11:16:36 »
Heel goed initiatief dit!
Ik was zelf pas nog aan het denken over zoiets. We hebben voor de Install Parties een wiki gemaakt, en ik vroeg me af of zoiets niet ook voor de developers gemaakt zou kunnen worden. En wat zie ik hier?  :)
Is het een idee om het nog wat verder uit te bouwen? Bijvoorbeeld een Developers Hall of Fame, waar we projecten verzamelen die eerder ontwikkeld zijn (met screenshots e.d.) en waar deze mooi gepresenteerd worden, en wellicht een plek waar lopende projecten en gevorderde ideeën daarvoor zich kunnen laten zien, en een starters wiki voor developers waar het een en ander aan info wordt verzameld voor mensen die mee willen helpen, maar nog moeten leren hoe? Dit alles natuurlijk dan met elkaar verbinden, een beetje zoals bij de Install Party wiki.
Is dat wat?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/03, 11:19:03 door tommie74 »

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/03, 11:29:04 »
Naar mijn mening is dat zeker wat :)

Offline Double12

  • Lid
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/03, 22:48:21 »
Heel goed initiatief dit!
Ik was zelf pas nog aan het denken over zoiets. We hebben voor de Install Parties een wiki gemaakt, en ik vroeg me af of zoiets niet ook voor de developers gemaakt zou kunnen worden. En wat zie ik hier?  :)
Is het een idee om het nog wat verder uit te bouwen? Bijvoorbeeld een Developers Hall of Fame, waar we projecten verzamelen die eerder ontwikkeld zijn (met screenshots e.d.) en waar deze mooi gepresenteerd worden, en wellicht een plek waar lopende projecten en gevorderde ideeën daarvoor zich kunnen laten zien, en een starters wiki voor developers waar het een en ander aan info wordt verzameld voor mensen die mee willen helpen, maar nog moeten leren hoe? Dit alles natuurlijk dan met elkaar verbinden, een beetje zoals bij de Install Party wiki.
Is dat wat?
Goed plan. Zou jij alvast een opzet voor die pagina's kunnen aanmaken? Jij hebt daar namelijk al ervaring mee door de install party wiki. Dan kunnen andere forumleden en leden van het Ubuntu NL documentatieteam de pagina's verder vullen.

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/03, 23:00:04 »
Goed plan. Zou jij alvast een opzet voor die pagina's kunnen aanmaken? Jij hebt daar namelijk al ervaring mee door de install party wiki. Dan kunnen andere forumleden en leden van het Ubuntu NL documentatieteam de pagina's verder vullen.
Prima.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/04, 10:24:37 »
Overigens, over die Hall of Fame, wie bepaalt wat daar in mag komen, welke projecten? (bv phatch?)

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/04, 11:00:48 »
Overigens, over die Hall of Fame, wie bepaalt wat daar in mag komen, welke projecten? (bv phatch?)
Daar zijn vast wel criteria voor te verzinnen.

Misschien deze?

De software op de Hall of Fame moet voldoen aan de volgende eigenschappen:
- open-source
- draaien op Ubuntu
- de ontwikkeling is geïnitieerd door een lid of leden van de Ubuntu-nl gemeenschap
- de software is niet meer in het ontwikkelstadium
Is dat wat?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 11:04:04 door tommie74 »

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/04, 11:04:06 »
- de software is niet meer in het ontwikkelstadium maar is minstens 1.0

Deze mag weg volgens mij. Software is altijd in ontwikkeling en er zijn veel projecten die nooit een 1.0 release uitbrengen.

Offline Double12

  • Lid
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/04, 15:34:05 »
Nunslaughter +1
Tot vorig jaar was Wine bijvoorbeeld ook nog geen 1.0, terwijl het al wel een heel bruikbaar stuk software was.

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/04, 15:45:16 »
Zit wat in, maar het lijkt me wel de bedoeling van een Hall of Fame dat daarin bruikbare software staat. Of misschien kunnen pogingen die niet zijn gelukt er ook gewoon op. Wellicht kan een ander het idee als dat goed was dan oppakken er er verder mee aan de slag. Wat jullie?

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/04, 16:58:55 »
Zit wat in, maar het lijkt me wel de bedoeling van een Hall of Fame dat daarin bruikbare software staat. Of misschien kunnen pogingen die niet zijn gelukt er ook gewoon op.

Maar er is een verschil tussen bruikbare software en projecten die mislukt zijn. Allez, zo zie ik het toch.

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/04, 18:27:37 »
Zit wat in, maar het lijkt me wel de bedoeling van een Hall of Fame dat daarin bruikbare software staat. Of misschien kunnen pogingen die niet zijn gelukt er ook gewoon op.

Maar er is een verschil tussen bruikbare software en projecten die mislukt zijn. Allez, zo zie ik het toch.
Zeker. Misschien die regel over in ontwikkeling vervangen door:
- De software moet bruikbaar zijn.
?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/04, 18:50:21 »
Lijkt me een stuk beter :)

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/04, 19:02:20 »
Ook goed voor mij :).

Zeester

  • Gast
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/05, 09:23:30 »
Mooi initiatief. Ik heb zelf afgelopen september een Open Source Strategie Game ontwikkelt met 3 studenten. Het is een kloon van Advance Wars voor de GBA als jullie dat kennen ;-) Denk dat ik het project hier wel neerzet, even overleggen met de andere studenten.

Offline Double12

  • Lid
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/05, 18:10:08 »
Mooi initiatief. Ik heb zelf afgelopen september een Open Source Strategie Game ontwikkelt met 3 studenten. Het is een kloon van Advance Wars voor de GBA als jullie dat kennen ;-) Denk dat ik het project hier wel neerzet, even overleggen met de andere studenten.
Klinkt goed. Ik heb nooit het genoegen gehad Advance Wars te spelen, maar wel van gehoord. Lijkt me wel leuk, beetje Nintendo-style strategy game.

Kunnen ook anderen meewerken aan het project? Of houden jullie het voornamelijk bij jullie 3?

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/05, 21:14:40 »
Een eerste opzetje van een Developers wiki:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Developers/DevelopersHome

Is dat wat?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #21 Gepost op: 2009/05/05, 21:50:56 »
Van wat ik globaal zie ziet er al leuk uit.

Offline Double12

  • Lid
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #22 Gepost op: 2009/05/05, 22:04:41 »
Fantastisch, heel mooi uitgewerkt. Dit is alvast een mooie basis om op verder te werken.

Maar zou de Bouwplaats niet een beetje hetzelfde zijn als de Vacaturebank?

Re: Developer vacaturebank
« Reactie #23 Gepost op: 2009/05/05, 22:43:57 »
Thx.
De bouwplaats is een plek waar de projecten waar actief aan gewerkt wordt zich kunnen laten zien. Deze hoeven niet perse vacatures te hebben. Hebben ze wel vacatures, dan staan die ook op de vacaturebank. Op de vacaturebank staan alle vacatures van verschillende projecten bij elkaar. Dat is dan een mooi overzicht als je geïnteresseerd bent om wat te gaan doen. Ondanks enige overlap zie ik wel de meerwaarde van beide plekken.

Zeester

  • Gast
Re: Developer vacaturebank
« Reactie #24 Gepost op: 2009/05/06, 09:39:26 »
Mooi initiatief. Ik heb zelf afgelopen september een Open Source Strategie Game ontwikkelt met 3 studenten. Het is een kloon van Advance Wars voor de GBA als jullie dat kennen ;-) Denk dat ik het project hier wel neerzet, even overleggen met de andere studenten.
Klinkt goed. Ik heb nooit het genoegen gehad Advance Wars te spelen, maar wel van gehoord. Lijkt me wel leuk, beetje Nintendo-style strategy game.

Kunnen ook anderen meewerken aan het project? Of houden jullie het voornamelijk bij jullie 3?
Sorry voor mijn late reactie...
Onze Subversion repos is open voor het hele www, enige wat we nog even moeten doen is een licentie eraan plakken. Code documentatie is er al, dit is gegenereerd dmv doxygen. Als er een update is dan zal ik dat hier posten.