Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scannen met draadloze HP All in one printer  (gelezen 3300 keer)

Offline hadego

  • Lid
Scannen met draadloze HP All in one printer
« Gepost op: 2013/01/08, 21:13:36 »
Ik ben zelf een aantal maanden geleden overgestapt van W7 naar Ubuntu, en dat bevalt goed.
Nu wil ik de laptop van mijn dochter ( Toshiba Satellite)met Windows Vista ook overzetten naar Xubuntu, alleen zij moet voor haar werk dikwijls documenten inscannen op de draadloze HP allinone printer.

Ik heb begrepen dat scannen door Ubuntu niet/nauwelijks wordt ondersteund, zijn er werkbare alternatieven voor een leek op computer gebied ?

Dual boot is voor haar niet haalbaar ivm het, tijdens haar werk,  te veelvuldig moeten switchen van os.

Hoor graag

bvd en groet


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Scannen met draadloze HP All in one printer
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/08, 21:44:27 »
De B-110 van HP werkt hier prima, op de manier zoals Femke hierboven al vertelde.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Scannen met draadloze HP All in one printer
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/09, 00:15:26 »
De B-110 van HP werkt hier prima, op de manier zoals Femke hierboven al vertelde.


Zelfde hier met de B109n van HP.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Scannen met draadloze HP All in one printer
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/09, 10:02:15 »
Nu wil ik de laptop van mijn dochter ( Toshiba Satellite)met Windows Vista ook overzetten naar Xubuntu, alleen zij moet voor haar werk dikwijls documenten inscannen op de draadloze HP allinone printer.
Mijn HP Officejet 6500 kan op zich wel scannen (en printen) met linux maar niet zo fraai als in Windows. Op het scherm van de printer kan je alleen Windows pc kiezen om de scan naar toe te sturen. :(
Scannen naar een Windows pc is handiger als je veel van de scanner gebruik maakt en de scanner niet naast de pc staat.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Scannen met draadloze HP All in one printer
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/09, 10:50:56 »
Dat doe ik anders, ik stop een foto/papier in de scanner start alles op vanaf de laptop !
In Xubuntu zit standaard een programma Simple Scan, dat alle kan wat ik nodig heb.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Scannen met draadloze HP All in one printer
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/09, 22:22:11 »
Waar heb je HPLIP-GUI voor nodig? Volgens mij is dit de grafische interface om de instellingen van de all in one makkelijk aan te kunnen passen?
Het vreemde is namelijk dat ik volgens Synaptic dit programma niet geïnstalleerd heb. Als ik dan een schermafdruk van hplip-gui ophaal in Synaptic dan zie ik hetzelfde als wat ik te zien krijg als ik de "HP Device Manager" open. Ik ga er dus vanuit dat het om hetzelfde gaat.
Heb hplip 3.12.11 geïnstalleerd. Alles werkt prima. Moet alleen het draadloos scannen en printen nog instellen.
Synaptic voor de gek gehouden misschien? :)

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Scannen met draadloze HP All in one printer
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/10, 12:22:13 »
Hier dezelfde ervaring als Femke.
Bij installatie laat ik mijn netwerk scannen en gaat alles vanzelf, op een andere manier krijg ik nooit de scanner aan de praat.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Scannen met draadloze HP All in one printer
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/10, 21:50:20 »
Ik ga de printer nog op 2 of 3 PC's installeren en zal dan eens kijken of hplip-gui dan wel nodig is.
Ik sluit niet uit dat ik zelf iets raars gedaan heb waardoor synaptic en rad voor ogen gedraaid is :)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.